Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303

    Någon som har en GOLF R

    Hej
    Undrar den drar i förbrukning, Samt om det är en bra och rolig bil?

    Stad
    Blandat
    Landsväg

    Tack på förhand

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag har en manuell R med 18"-hjul sen ett drygt år tillbaka. Att uttala sig om förbrukning är bland det svåraste som finns och i synnerhet för en sån bil som Golf R som har stor spännvidd mellan min/max-förbrukning. Hur som helst mina siffror och kommentar:

    Stad: 12,0 l/100 km, förutsatt att du följer trafikrytmen och inte öser mellan rödljusen (då kan den lika gärna dra 18 l/100 km)
    Blandat: 9,5-10 l/100 km, i denna förbrukning innefattas en del inspirerad körning men också mycket lugn körning till och från jobb.
    Landsväg: 7,5 l/100 km, 70-100 km/h utan pådrag.
    Inspirerad blandad körning: 13-15 l/100 km, det är lätt att göra av med bränsle om du använder motorn fullt ut.

    Jag är förstås jävig i frågan, men jag är grymt nöjd med bilen. Bra komfort, fin kvalitetskänsla, utrustning, enormt fin motor/låda/chassi/bromsar. Fyrhjulsdriften gör också att det går att använda bilen året om som den förtjänar Försäkringen är billig (ca 4000 kr/år för halv) och första servicen kostade knappt 3000 kr. Det enda negativa jag kan komma på är att bilen är tung (1620 kg) bagageutrymmet är litet. 4WD stjäl 75 l jfr med övriga Golf VI.

    Åk och provkör!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin