Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2011
    Namn
    Timmy Rausfält
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    14

    Svårtstartad golf mk2 gti -88

    Tjena!
    Har lite problem med bilen, när jag ska starta bilen så står den ofta och bara tuggar på startmotorn. När jag vrider tillbaka nycklen så tänder den till en gång. Får ofta göra så ett par gånger så hoppar den igång men går då väldigt dåligt.

    Någon har den inte haft tomgång och dött utan gas.

    Den går bra när den väl börjar bli varm.

    Tacksam för svar.

    Mvh / Timmy

  2. #2

    Reg.datum
    feb 2011
    Namn
    Timmy Rausfält
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    14
    Är en 16v, bör kanske tilläggas?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Har du kollat om du har gnista som du ska?

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2011
    Namn
    Timmy Rausfält
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    14
    Tjena, tyvärr har jag inte tillgång till verktyg nu i veckan. Men i helgen ska jag till garaget och tänkte ta med mig lite tips dit om det finns några kända fel på dessa bilar?

    Har förresten tankat en fulltank med 98 oktan då jag såg den lilla skylten i tanklocket igår när jag skulle tanka. Kört på 95 sedan jag köpte den. Kan det vara så enkelt? Tyckte den startade lite enklare idag, men får se imorgon bitti när jag ska hem från jobbet. Oftast då den har tjabbat.

    Mvh / timmy

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av Timmy_r Visa inlägg
    Tjena, tyvärr har jag inte tillgång till verktyg nu i veckan. Men i helgen ska jag till garaget och tänkte ta med mig lite tips dit om det finns några kända fel på dessa bilar?

    Har förresten tankat en fulltank med 98 oktan då jag såg den lilla skylten i tanklocket igår när jag skulle tanka. Kört på 95 sedan jag köpte den. Kan det vara så enkelt? Tyckte den startade lite enklare idag, men får se imorgon bitti när jag ska hem från jobbet. Oftast då den har tjabbat.

    Mvh / timmy
    Nä fan, det har ingen betydelse. Mät om det är nån ström på kallstartsventilen också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin