Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31
  1. #1
    TimR
    Gäst

    Sommarhjulen på? :)

    Är så sjukt sugen på att sätta på sommarhjulen nu när man köpt nya fälgar o däck som kommer passa bra på golfen...

    Men borde man vänta lite till kanske? I Örebro kommer det bli plusgrader om dagarna dom kommande 10 dagarna iaf.

    Har ni suttit på sommarhjulen än eller hur ska ni göra?

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag väntar tills dom har sopat rent gatorna från grus innan jag tar ut busbilarna. Brukar bli någon gång i april.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Var glad att ni ens kan fundera på nåt sånt. Här uppe snöade det och frös till igen för nån dag sen så nu är det i princip vinterväg igen.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Jag väntar ännu en tid. När jag monterar sommarhjul beror naturligtvis på vädret. Men normalt sett brukar det bli i början av april.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Har lärt mig med åren, aldrig innan Påsk, ibland kan man inte ens vara säker då,
    innan dess är risken stor att det blir kallt igen.

    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Jag väntar tills dom har sopat rent gatorna från grus innan jag tar ut busbilarna. Brukar bli någon gång i april.
    Hade du bott i min håla hade du fått vänta till Juli isåfall hehe
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  6. #6
    TimR
    Gäst
    Att vänta på tills dom soppar bort all grus är otänkbart för mig, då skulle jag få vänta till juni ungefär

    Kommer nog försöka vänta till sista veckan i mars innan jag sätter på sommarhjulen ändå.

  7. #7
    itouch
    Gäst
    Brukar alltid köra i början på april, svårt att hålla sig till maj även om man borde det

  8. #8
    vw-fantast
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Jag väntar tills dom har sopat rent gatorna från grus innan jag tar ut busbilarna. Brukar bli någon gång i april.
    Skulle jag göra det skulle jag få på rätt däck i midsommarveckan.....

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Nästa helg planerar jag en premiärtur om vägarna här uppe är bar då....och om jag lyckas få ihop bilen :P Med tanke på dagens väder så ser det lovande ut.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Det måste vara plus dygnet runt innan jag ens tar tanken. Åka hem på kvällen när det är minus med sommarhjul känns sådär.
    Riskerar inte att dratta av vägen och ha en risk av att FB påpekar att det var vinterväglag eftersom det inte är speciellt bart runt om vägen ännu. Slutnota skyll mig själv.. Så när April närmar sig börjar jag fundera på att plocka på dem och göra en helrekond så man får bort vinterns spår..

  11. #11

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Mattias Lindström
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    78
    Jag la på mina i förrgår. Mest för att jag fick en skada på höger fram vinterfälg, men också för att jag har en reservbil med vinterhjul som jag kan köra när det är risk för halt väglag. Fördelen med att bo i Skåne
    Såhär blev det:


    Skadan på vinterfälgen ser ut såhär:

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Det där ä bara å banka ut.

    Ja den som ändå hade sommar hjul :P eller har ju men med typ 2 mm Max
    Blir nog å köpa i slutet av mån.

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av matteeee Visa inlägg
    Jag la på mina i förrgår. Mest för att jag fick en skada på höger fram vinterfälg, men också för att jag har en reservbil med vinterhjul som jag kan köra när det är risk för halt väglag. Fördelen med att bo i Skåne
    Såhär blev det:


    Skadan på vinterfälgen ser ut såhär:
    Trevlig bil :-) Vilken växellåda? Är det du som åkte S60T innan...?

  14. #14

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag är mycket sugen på att få på sommardäcken! 10 dygnsprognosen ser lovande ut i Stockholmsområdet med plusgrader dygnet runt. Avvaktar till söndag innan ett beslut tas!

  15. #15

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Mattias Lindström
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Trevlig bil :-) Vilken växellåda? Är det du som åkte S60T innan...?
    Japp, för en massa år sen hade jag en beige-metallic S60 2,4T. Sen dess har jag avverkat 3 Audi och nu påbörjat en folka-era (kanske)
    Jag har en 1.4TSI med DSG7, 2010 års modell. Supernöjd hittills (köpte bilen i januari)

  16. #16
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jag är mycket sugen på att få på sommardäcken! 10 dygnsprognosen ser lovande ut i Stockholmsområdet med plusgrader dygnet runt. Avvaktar till söndag innan ett beslut tas!
    Samma här, troligen så åker sommarhjulen på i helgen

  17. #17
    mickecorrado
    Gäst
    Blev nog en överraskning för många när dom skulle till jobb idag. Fint väder ett tag nu, men med hagel igår som la sig så var det isgata imorse.

    matteeee du kan lämna fälgen till http://www.falgrenovering.se/ så trycker dom ut bulan.

  18. #18

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Byter man däck i dagarna så bör man vara beredd att låta bilen stå en dag eller två om det blir dåligt väglag. Det är ett risktagande att byta tidigt och det finns risker.

  19. #19

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Det var ju nått år sen det var snöväder på elmiamässan.
    Jag prata med en polis där uppe och det var många som hade sommardäck på.
    Det blev mycket böter då.

    Jag väntar med mina typ 2 veckor till iallafall, men ja bor i skåne.

  20. #20
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag väntar ett tag till eftersom jag har skrotat en bil eftersom jag satte på sommardäcken lite tidigt,

    Jag har ju fyra bilar så två körs som bruksbilar och två enbart på sommaren.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin