Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    kinapuff
    Gäst

    Växellådsbyte ?

    Tjena tänkte se om det är nån som har satt i golf 2 femväxlad växellåda (-88) i en caddy (golf 1) nån gång isåfall hur ni har löst växel länkaget ?

    Lådan sitter i på min bil men har stora problem att få i både backen och femte växeln...

    Så om det är nån som har gjort det o lyckats så skulle jag vara väldigt tacksam om jag kunde få några tips...

    /Pelle

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    antar att du hade 4-vxl låda från början?
    Isåfall lär du byta till ett 5-vxl växel länkage från en mk1!

    De skiljer lite, jag tror inte du kan ta ett länkage från en mk2 5-vxl och montera?!

  3. #3
    kinapuff
    Gäst
    jepp hade 4 växlat förut.... jag provade golf ettans länkage men det passade inte riktigt då fästena för länkaget inte stämde på växellådan.....

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    ha! detta har jag precis gjort på min mk1! det bästa är såklart att ta länkage från en 5vxl, men en ful-lösning som fungerar ypperligt är att du kryper under bilen och tar den största polygripen du har och helt enkelt böjer undan "växelkoppen" i gummitutan underbilen nån cm. Sedan justerar du på splinesen längre fram så får funkar det nästan perfekt. Justera genom att hålla spaken i ettans (eller om det var femman) läge o lägg lådan i ettan (eller femman) när du har lossat splinesen, och spänn därefterihop den igen... funkar för mig iaf!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #5
    kinapuff
    Gäst
    Oki jag ska testa det.....

    Har försökt med det mesta nu men får det inte o fungera men ska prova det så får vi hålla tummarna... lite jobbigt när man står på en parkering o plötsligt går det inte o få i backen....

    /Pelle

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin