Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995

    Mekanisk koppling 02A..

    Ja tron't på fan att man är tillbaka på det här ämnet igen. xD

    Iallafall, jag har hittat en rätt lovande grej här: http://www.mts-motorsport.com/epages...ducts/GESO0141

    Nån som vet om liknande kit finns att handla i sverige eller är det nån här som har erfarenhet med mts-motorsport?
    Men nåt som jag får huvudbry över är det här med lagerbocken. Med det här kitet så verkar det ju som att man kan använda samma lagerbock som man använder när man har hydraulisk koppling eller? För annars så tycker man ju att det borde ingå en lagerbock också i kitet.

    Egentligen förstår jag inte varför det inte skulle gå att använda den hydrauliska lagerbocken eftersom den där grejen som trycker på lagerbocken i det där kitet i princip ser likadan ut som den hydrauliska slavcylindern.

    Tankar på det här?

  2. #2
    Företagsrepresentant
    Hedersmedlem

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David L
    Medlemsnr
    3838
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    277
    Vad menar du med hydraulisk lagerbock?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av David L Visa inlägg
    Vad menar du med hydraulisk lagerbock?
    Den lagerbock som används tillsammans med det hydrauliska systemet såklart. :P

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Den mekaniska lagerbocken är ju med på bilden. Med hydraulisk koppling har man ju en huvud och en slavcylinder.

    Bild på slavcylindern: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19581982

    På bilden du länkar till är följande delar med:

    02B 141 708 A Lagerbock (transporter)

    357 721 335 E Kopplvajer

    Sen den långa metallbiten/ mothållet för kopplingsvajern (jag byggde ett eget mothåll)
    Senast redigerad av razer den 2010-10-15 klockan 15:28.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    Den mekaniska lagerbocken är ju med på bilden. Med hydraulisk koppling har man ju en huvud och en slavcylinder.

    Bild på slavcylindern: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19581982

    På bilden du länkar till är följande delar med:

    02B 141 708 A Lagerbock (transporter)

    357 721 335 E Kopplvajer

    Sen den långa metallbiten/ mothållet för kopplingsvajern (jag byggde ett eget mothåll)
    Men vänta ett tag, nu är det jag som har fattat allt det här fel. xD

    Jag trodde lagerbocken var den där plattan som ligger inne i kopplingshuset som håller i urtrampningslagret. Fan va n00b jag känner mig nu.
    Aja, bra att man fått komma till klarhet nu iallafall.

    Så jag kan bah dra på vag och handla dem där grejerna som du visar Razer, så bygger jag mothållet själv och sen bara tuta och köra? Bygga mothåll är ju ingen sak om man kan svetsa så det ska nog gå skitbra.
    Senast redigerad av kim_gulle den 2010-10-16 klockan 10:12.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Kom ihåg att jag pratade med en kille på Vag innan sommarn om det där med transporter bocken. Och han dilla i om att den inte passade på passat lådan för att hålen låg fel eller nåt. Nån som kan bekräfta motsatsen?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Kan ej bekräfta, men det finns ju bevisligen åtminstone ett originalstag som passar då folk använder det, nu snackar jag om mothållet/fästet som bultas mot lådans gavel och bakre växellådsfästet.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Kan ej bekräfta, men det finns ju bevisligen åtminstone ett originalstag som passar då folk använder det, nu snackar jag om mothållet/fästet som bultas mot lådans gavel och bakre växellådsfästet.
    Jo men ett mothåll ska jag ju bygga själv och använda fästet som kom med 02A lådan. Bara om nån kan bekräfta att transporter bocken passar på passat lådan så kan jag dra och beställa en sån och en kopplingsvajer på vag i veckan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin