Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    flincken
    Gäst

    ABS pulls vid lågfart på passat G60 -91

    hej köpte mig en passat G60 för några veckor sen.. hade stått ett tag så det var lite o fixa.. nu ären så att det går att köra.. märkte då att ABSen pullsar när man kör sakta..? lampan lyser dock inte så undrar om det är någon som vet vad det kan vara som e galet..? :-)

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Hej!

    Jag kör samma bil och har samma problem. Jag misstänker att min drivaxel är slut och därför pullserar pedalen på det sättet. Iaf vad jag tror.

  3. #3
    hellebjork
    Gäst
    Hur menar du? Hugger det och slår i bromspedalen? Hade det fenomenet när en abs-krans var dålig.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Citat Ursprungligen postat av flincken Visa inlägg
    hej köpte mig en passat G60 för några veckor sen.. hade stått ett tag så det var lite o fixa.. nu ären så att det går att köra.. märkte då att ABSen pullsar när man kör sakta..? lampan lyser dock inte så undrar om det är någon som vet vad det kan vara som e galet..? :-)
    skit i kransarna, hadde det på min a4, spec när man backade ut från parkeringen å bromsade, den slog även av över 170km/h så lampan lös, då fick man stänga av bilen å starta igen, för givaren hann inte med att läsa av när det va skit i den, den trodde ju ett hjul stod stilla men dom andra rulla på i 170 =) bara att borsta rent troligen

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Som RS mannen skriver så kan det vara skit/rost på kransarna. Men det kan även vara en givare som är lite dålig vilket gör att signalen från den blir så låg redan vid 5-10km/h att styrenheten tolkar det som att hjulet är låst.

    Har man ett ABS-system som klarar ärvärden i realtid så är det lätt att hitta det, annars blir det betydligt jobbigare.

  6. #6
    flincken
    Gäst
    man hör hur ABS enheten jobbar (låter klick klick) ibland när man kör sakta... och även när bilen bara står stilla om man gungar på den...? ska försöka borsta rent kansarna.. hoppas att det kan lösa problemet :-) tack för alla tipps!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin