Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Caddy666

  1. #1
    micke
    Gäst

    Caddy666

    Så var det dags för nya projekt! har ju en svaghet för Volkswagens pickisar så en tidig caddy som objekt skulle bli fint! Bilen, en "hitte-bil" skulle visa sej som ett bra tema-objekt till BR 2010 efter något skumma omständigheter om vem som igentligen ägde bilen så lyckades jag få tag på "ägaren" (lång historia) och fick köpa den för 500:- spänn!

    Enligt "ägaren" så skulle den gått på skrot för ca 2år sedan när skrotpremierna var höga men på nåt sett hade den glömts bort ibland ett 40tal andra bilar och stog övergiven på en parkering..



    -88 insprutare med 95 friska hästar och 5 växlat (Exclusivemodellen)



    Svedis @ StreetDesign hjälpte till med bärgningen.. han gillar ju oxå gamla caddysar!



    Lätt krockad men lätt fixad



    Jag hatar getingar! men som sagt, bilen har stått ett tag...
    Senast redigerad av micke den 2009-12-06 klockan 18:43.

  2. #2
    micke
    Gäst


    Anledningen till att den skulle skrotas var att toppackningen gått på ettans cylinder.. och efter 2 år med vatten i cylindern va det svårt att få motorn att gå runt! :P



    Någon som känner igen sej?? motorbytet stannade här ett tag då bulten rostat fast i bussningen till motorfästet... shit!



    Sådärja, "ny" motor och låda! bilen gick som en klocka tills soppapumpen dog... nu väntar lite plåtslageri och lack mm.. men till BugRun 2010 skall den vara klar!!!

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av micke Visa inlägg



    Någon som känner igen sej?? motorbytet stannade här ett tag då bulten rostat fast i bussningen till motorfästet... shit!
    Been there, done that...
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Ja det där känner man igen alltför väl :-(

    Härligt att du räddar den från skroten!

  5. #5
    micke
    Gäst


    Nu har "gröningen" äntligen fått sej en kompis! hehe



    BTW så hade gröningen fått ett hus på flaket under BugRun 2009, någon som kanske känner igen...

  6. #6
    svedis
    Gäst
    fan vad inte glad jag ser utt men det var kalt som fan:P

  7. #7
    micke
    Gäst
    Jaha här har det inte hänt mycket.. anledningen är att jag inte "äger" bilen..
    Det hände mej det som bara "händer andra", killen jag köpte bilen av skickar inte in regbeviset! (köpt den 3 november) så nu står jag här med en bil som jag inte "äger" men som är betald och står hemma hos mej...
    Efter div samtal med polis och transportstyrelsen så måste jag göra en polisanmälan med bifogad äganderättsutredning till transportstyrelsen för att eventuellt! få bilen överskriven på mej, förstår inte att "ägaren" inte skickar in ägarbytet då jag lätt kan rulla ut bilen i gatan med massor av p-böter som följd.. men men, det finns tydligen folk som skiter i att bli märkta av p-böter, biltullar etc.. fortsättning följer!

  8. #8
    svedis
    Gäst
    vi får väll fixa lite böter på bilen då:P

  9. #9
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Lite tips från Tobbe när han var i samma situation.
    http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic....703&highlight=
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  10. #10
    micke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Lite tips från Tobbe när han var i samma situation.
    http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic....703&highlight=

    Sökta inlägget existerar inte fick jag till svar på rejsa... =(

    Hur som.. skickade ett sista sms till killen innan jag gör en anmälan, och tro det eller ej, killen svarade.. klockan ett på natten! det har han inte gjort de senast 20talet ggr jag ringt eller sms,at.
    Han hade ingen förståelse för att det var SÅ bråttom att skicka in regbeviset!
    nu nästan två månader efter han fått sina pengar..

    aja, nu orkar jag inte bry mej mer om det för tillfället, det är julafton och snart kommer KalleAnka! =)

    God jul!!

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Citat Ursprungligen postat av micke Visa inlägg
    Sökta inlägget existerar inte fick jag till svar på rejsa... =(

    Hur som.. skickade ett sista sms till killen innan jag gör en anmälan, och tro det eller ej, killen svarade.. klockan ett på natten! det har han inte gjort de senast 20talet ggr jag ringt eller sms,at.
    Han hade ingen förståelse för att det var SÅ bråttom att skicka in regbeviset!
    nu nästan två månader efter han fått sina pengar..

    aja, nu orkar jag inte bry mej mer om det för tillfället, det är julafton och snart kommer KalleAnka! =)

    God jul!!
    Jobbigt värre att ha med såna att göra..

    God jul på dig...

    Anmäl det sen efter jul helgerna..

  12. #12
    tjipp
    Gäst
    Jorå.. min tråd finns!
    http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic....703&highlight=

    Lycka till!

  13. #13
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av tjipp Visa inlägg
    Jorå.. min tråd finns!
    http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic....703&highlight=

    Lycka till!
    "Det sökta inlägget existerar inte"
    Senast redigerad av Manny den 2009-12-24 klockan 15:37.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  14. #14
    GTI-nissen
    Gäst
    Tobbes inlägg finns, men det ligger i OT och dit har inte alla tillträde.

  15. #15
    svedis
    Gäst
    efter mycket om och men så kommer bilen bli skrot endå! tyvär!!!! men det finns massa saker på den om någon är intresserad motorn har bara gått 17tusen och allt är mycket överkomliga priser på vill bara att grejorna ska få ett nytt liv:P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin