Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    jockep
    Gäst

    Hjälp!!! Fälgfrågor.. ET??

    jag har precis talat med en kille som säljer en uppsättning vinterhjul med bultcirkel 5/100..
    Dom har suttit på en toyota avensis 2008, och han säger att dom ska passa min Golf GTI-99..
    Jag är tveksam eftersom han har ett ET på 45,0 och jag ET på 38,0... men ska jag vara ärlig så har jag ingen direkt koll på vad ET står för

    Kan någon hjälpa mej med detta, Köpa eller inte köpa??

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    http://www.dackweb.se/default.aspx?d=5&u=17

    Om det funkar med et45 vet jag dock inte.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    jockep
    Gäst
    ok, de betyder alltså att ET 45 lägger sig 8mm innåt jämfört med ET38... ja egentligen e de ju bara att åka och pröva dom å se så de inte tar i nå bromsok eller nått..

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av jockep Visa inlägg
    ok, de betyder alltså att ET 45 lägger sig 8mm innåt jämfört med ET38... ja egentligen e de ju bara att åka och pröva dom å se så de inte tar i nå bromsok eller nått..
    45-38=7mm och det stämmer att dom hamnar längre in så passar dom inte kan du använda spacers för at få ut dom.
    Tänk då på att använda spacers med centrering och längre bultar så du inte får problem.
    En annan sak som kan ställa till det för dig är centrumhålet som jag inte vet om det är samma på Toyota och VW men troligtvis inte...
    Ofta har i alla fall eftermarknadsfälgar lösa centrumringar så du kan byta dessa till ringar anpassade för VW:s nav.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin