Ursprungligen postat av
Gasekke
Problemet för mig med att åka till Björkvik skulle inte ha något som helst att Jag skulle bli missnöjd med prestanda då det inte varit ett prioriterat mål.
Tycker faktiskt att på ett kilometerlångt rattlåsevent där vilket pulver som helst med rätt fordon, nog stor plånbok och lagom liten hjärna kan sätta pjäxan i pannrummet och åka rakt fram låter lite trist.
Den personliga utmaningen där är ju mest att peta i lämpligt antal växlar om man inte har automat/dsg/el variomaticlåda som en gammal Daf.
Det där med att det inte skulle gå tillräckligt fort för att Du Personligen skulle bli Nöjd är väl snarare ett problem för Dig?
Jag tror att förmodligen skulle Du bli mest nöjd om de inte går fort.
Eller som Du ville att din bil skulle ha gått enligt dina ev önskemål, löften eller vad tusan som helst när Du åkte din golf.
Det roligaste med det här är faktiskt att en av de största anledningarna att jag valde Stertman var Din Golf då den stekte så många dyrare bilar. Det var på den tiden när det skrevs på zatzy om era supergolfar så tack så mycket för hjälpen ;)
Det var helt andra tongångar då över hur fantastiskt allt var, sedan hände uppenbarligen något och vad det är ger jag fullkomligt *** i och tycker att det är djupt tråkigt att det blev så för er då det alltid är dyrt , svårt och ett enormt slöseri med pengar att få ett misslyckande.
Jag tror också att folk i allmänhet skiter i vilken turbo jag kör med , men många tycker nog kanske att Min bil leverat riktigt hyfsat där den körts hitills, tex Gullabo välrenommerad ex proffsrallyförare och kör många superbilar m.m på daglig basis , den var med K04 snabbaste officiella R golf i Europa i nästan ett helt år opartiskt bedömt men lik förb****T så är den inte snabb före man kört på ett flygfält?
Än en gång nämner jag att: Det har det ALDRIG lämnats några effektsiffror på min bil, kommer inte att spekulera i det andra har ju fullt upp med det , det har ALDRIG lovats något om hur fort den ska gå oavsett eventtyp så kanske tuners lär sig att inte lova något som det kan vara svårt att hålla , för tänk om , den kund som köpt en produkt ifrån sin tuner kanske börjar pilla på grejor själv , dribblar med soppa , filter insug mm för att något forumgeni säger att alla andra grejor är mkt bättre än det du använder och Jag som kund ändrar och bilen går sämre eller rent av sönder trots att ev tuners säger att här går gränsen , "if its not broken dont fix it.."
Vad händer då? Vems är felet? och vad är hela storyn bakom ev händelser och vilken version är rätt?
Så om jag tar en logg med RL på ett platt flygfält-flygraka här i norland och postar så skulle ändå inte det räknas antar jag då Björkviks asfalt verkar vara någon form av helig plats där de enda tider som gills körs?
Suck tillbaka till sandlådan alltså.
Mvh Erik