Ursprungligen postat av
Evil E
Tjenixen!, säkert inte rätt tråd för min synpunkt, men det verkar som en del gamla rävar samlats här, så jag passar på, ber om ursäkt i förhand.... :-)
Har bytt upp mig från den gamle GTI -05 till en sprillans R -11 och är helt fantastiskt sugen på att bättra på prestandan för vardagsbruket, för det är så bilen brukas, inga bankörningar etc, men väl aktiv vardagskörning. Har samlat ihop en del info om vilka trimfirmor det är som gäller och kompetensen och prisera verkar vara ganska likvärdiga dem emellan.
Det enda jag är orolig för är att jag köpt en bil för 400K och ponera att DSG'n ryker om ett par år, vem tar ansvar? Ser VW att bilen varit trimmad (ärligt nu alltså!)?, vet att alla trimfirmor säger att VW inget ser, vet att VW säger att de allt ser, vad stämmer egentligen, någon som haft problem med rasade grejjer / trimfirmor / VW. Jag känner inte direkt att jag vill fortsätta spotta ur mig en massa deg för att jag hävt garantivillkor och ingen förrutom jag själv kan hållas ansvarig? Erfarenheter?
Som sagt, jag kör som en vilde när tillfälle ges, när som helst, hur som helst och jag vill att bilen pallar den behandlingen.... eller att nån tar ansvar för sin produkt när det som inte skall hända händer! :-)
Hoppas Ni hängde med...
Mvh / E