Modellbeteckning Passat Alltrack -18
Hej,
Detta blir mitt första "bidrag" till detta forumet då jag snart är VW-ägare. En Passat Alltrack GTS är beställd. Men vid beställningen sa säljaren att det inte är möjligt att beställa utan modellbeteckning och att handlaren inte heller längre erbjuder att ta bort den vid leverans. De slutade med det då de upptäckt att det blir permanenta märken på nyare VW och de antog då att VW ändrat något i produktionen.
Säljaren sa att jag självklart var välkommen att själv ta bort dem om jag så önskar, vilket jag inte blir så värst sugen på om jag riskerar permanenta märken i lacken. Frågan fick mig att överväga en "vanlig" Passat R-line istället, då den var möjlig att beställa utan. Men till slut blev det ändå en Alltrack.
Frågan lyder: har någon med Alltrack (MY 17/18) testat att ta bort modellbeteckningen och hur blev i så fall resultatet?
Jag är rätt pedant när det gäller bilar och jag vill ha det rent och snyggt. Tyvärr känns det som att hela backluckan på Alltracken täcks av text ("Passat Alltrack 2.0 TDI 4motion"). En text som dessutom inte bidrar med någonting då det är samma på samtliga dieselmotorer om jag inte misstar mig?