handdator

Visa fullständig version : Gul kontrollampa lyser-"Fel på avgassystemet" --.akut

Malmö
2025-03-15, 15:49
Har en Volkswagen Passat Sportscombi GTE 1.4 TSI ACT OPF DSG Sekventiell, 218hk, 2020
Nyss började en lampa på panelen att lysa GULT "Fel på avgassystemet". Är detta akut? står att man kan testköra på ett sätt att lampan eventuellt slutar lysa...har förvisso haft ett problem med att när den går från EL till hybrid så "hackar" den. Enda sedan jag köpte den. Bränslefilter? Ska lämna in på fredag med behöver köra ca 20 mil innan dess. Problem?

AndySwede
2025-03-16, 06:21
Om den inte går i limp mode kör du vidare. En första felsökning brukar vara att läsa ut eventuella felkoder. Har du tummen mitt i handen bokar du tid på verkstad.

Malmö
2025-03-16, 08:23
Om den inte går i limp mode kör du vidare. En första felsökning brukar vara att läsa ut eventuella felkoder. Har du tummen mitt i handen bokar du tid på verkstad.

Stort Tack! Jag har tummen mitt i handen gällande bilar. Bokat tid på verkstad redan men behöver köra l lite innan. Nu vet jag dessutom vad "limp mode" är (googlade)