handdator

Visa fullständig version : Passat 2013 batterifråga

VALLEYSTREAM
2024-11-07, 18:57
Hallåj! Jag har en fråga angående batteri i min passat. Det sitter ett batteri i bakluckan också som verkar driva bland annat AC och parkeringsvärmare. Detta batteri är helt slut. Tar inte laddning från varken generatorn eller CTEK.

Nu ör det Varta AGM 68ah som sitter där men då det är svårt att hitta detta.

Kan jag använda ett annat batteri? Annan ampere? Måste det vara AGM? Måste det vara likadant som det främre?

Bilen har start stopp som jag hört ska göra skillnad i av batteri.

Tack!

skarj
2024-11-12, 15:24
Start stopp gillar AGM, men batteriet där bak borde bara vara till dieselvärmaren, har för mig att det var så i min passat, men det är länge sedan jag hade den. Knappast någon nackdel med AGM, men har du prövat att ta batteriet ur bilen och laddat det? Så länge det passar behöver det knappast vara 68 Ah, men jag hade nog satsat på AMG, märke har ingen betydelse.

VALLEYSTREAM
2024-11-20, 18:40
Tack för svar! Jag har bytt ut batteriet till ett nytt nu i samma ah och så. Det funkade dessvärre bara 2 dagar sen fick jag felmeddelande igen att det är dålig spänning i batteriet igen. Trots att det är nytt batteri på plats. Fläktsystemet fungerade under tiden det fanns spänning så jag är 99% säker på att det har med det och göra. Nu är frågan vafan är problemet då ett sprillans nytt batteri som fungerade i 2 dagar helt plötsligt är slut.. tjuvström??