Visa fullständig version : Lillens bravader - Kaos, Jetta, 2,0 & VR6.
Ser bra ut Lillen :)
Man måste göra såna här projekt ibland speciellt för de där priset du gav :D
Vad ska du hitta på med motorn?
Hehe ja det går ju inte alltid smidigt när man tror det ;-)
Henrik.M
2013-01-12, 20:11
Precis!
Därav min något avståndstagande inställning =)
Men hoppet är det sista som överger en.
If you can't beat them, join them :-)
scirocco8v
2013-01-12, 21:19
979
Golf VR6 Syncro.
Skitig , ful och nyhämtad.
snabba färgen!"thumbs up"
har passande fälgar och en zender vinge i rätt färg liggandes om du har vägarna förbi:)
Ser man på en liten projekttråd till och med :). Bra att någon skruvar i mitt garage då jag själv är lite lat med meckande och projekttrådar.. Men en hjälpande hand kan jag nog bistå med om det behövs. Erik
Kul att det flyter på med mekandet, himla skönt att bara vara mekhjälp trevligt att pyssla på lite i någon annans grejor är alltid bra att kunna byta lite tjänster och man blir inte dummare av det.
Bäst av allt är att det dessutom är gratis att meka i andras bilar då alla mina fordon har en trend att spåra ur lite grann...
Erik
Bara resten kvar då! Bara att nöta på uppstart på söndag senast! Om du inte smäller ihop skrotet imorgon så kan jag hjälpa till på söndag.
Erik
Ikväll sa bilen brum!
Kyl , plast mm sitter på.
Står på egna hjul dessutom.
Kofångare , grill och lyktor kommer sen.
Bara att fylla vätskor och varmköra nu då.
Brum!
Hurra!! Bra jobbat Jocke! Då kan vi åka ut och köra 4krafs race på isen snart :)..
Sedan blir det bromsfixet på min R efter det ska jag börja meka den svarta i garagehörnet.. en riktigt räserbil ska den bli av den...inte som ngn halvmesig gatgolf som min...
Bra skruvat av dig på sluttampen
Erik
Lillen!
Quadlights letade du ju efter:
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=36447
Henrik.M
2013-01-21, 23:09
Fan vad du har fått energi på äldre dar , du är ju som en duracell kanin i garaget!
Fick du liv i batteriet?.......du vet "Fordonsteknik 1.0" , vår lilla SMS konversation härom kvällen där du var en aning " trött i mössan" . :-)
Det finns luftningsgrejor i garaget på ngn hylla.. Om jag inte vore så sjukt upptagen hade jag kunnat komma och trampa pedal annars, men jag ska se om jag hinner svänga förbi och lägga fram luftningskit annars.
Garagetomten Erik :)
Lilla_Vargen
2013-01-22, 17:13
HEJJA LILLEN !!!
Bra med lite bilar i garaget ;-)
Det här med fälgar ÄR ett stort problem.... jag vet (hade väl 7 uppsättningar där ett tag...)
Har svurit för mig själv att endast hålla mig till 4x100 och 5/112 för att förenkla lite..
VR6:an ser fin ut !!
Finns ngn annan färg än den "mörkblå" ??? ;-)
KEEP IT UP !!!
Måste motivera andra när jag kan så andra kan motivera mig när jag inte kan...
Härligt och så ska man väl säga grattis till ännu ett Fynd :D
Kämparglöden lyser inte med sin frånvaro i garaget ditt iaf ;)
Hörs, ha de bäst
PassatGT16v
2013-01-28, 10:01
Roligt att det händer saker i garaget!
Belöning för slitet borde den bilen ge dig 10 gånger åter i rolighet!
He he he , dåliga idéer är inte det sämsta =D.. Se så åk och hämta lite grejor nu så får vi se hur det slutar..
Dessutom är det mkt bättre än lura in någon annan på den smala vägen så framstår mina egna idéer mer normala på det viset. Dessutom så var det inte sååååå svårt att få fart på tankarna tydligen ;)
Ond vem jag?? =D....
titta här Jocke http://www.ctsturbo.com/cart/products/KINETIC_STAGE_3_MK3_VR6_TURBO_KIT-102-334.html
sälj skodan ochunna dig ngt skoj för pengarna....
Hejja hejja Erik!
Eller varför inte ett VF-kit? Enklare vid besiktning
Inte överladda?.. Ja ja det är ju bara februari ännu, saker och ting kan ändras fortare än man tror =)
Ond vem jag?? =D....
titta här Jocke http://www.ctsturbo.com/cart/products/KINETIC_STAGE_3_MK3_VR6_TURBO_KIT-102-334.html
Galet billigt...
Det e bara att slå till :)
Det här ska bli kul att följa :)
Merlinen
2013-02-08, 16:09
Ond vem jag?? =D....
Inte överladda?.. Ja ja det är ju bara februari ännu, saker och ting kan ändras fortare än man tror =)
Hehe, strax har du övertalat honom :)
TheDeadDorkster
2013-02-10, 13:50
Ser ju att det är fel grill på bilen, sen saknas ju dimljus och allt annat! Illa!
Ser ju att det är fel grill på bilen, sen saknas ju dimljus och allt annat! Illa!
Det är inget att oroa sig för de där små detaljerna. Efter dagens iskörning med umeågatbilar så löstes problemet med ett stort antal plastbitar som fick kraftig separations ångest från Jockes golf... =D och jag har både film och bilder på dagens nöjen...
Låter som ni haft en grymt rolig dag ;)
De där med plast som får respass minns jag sedan ja hade ut min vr6 syncro på isen..
Även wallrides och snövalls parkeringar minns jag :D SJUKT KUL!
Men vi vill allt se lite bilder och filmer såklart..
Sjukt kul att du fått ihop en funktions duglig 4wd bil nu Jocke :D
Kämpa på!!!
Hmm, sälja något dyrt är alltid skitsvårt , bättre att sälja massor av grejor billigt då,finns det mera möjligheter.
Synd att fru faktorn ställde till kvällens dialog jag ringer dig i morgon , annars köp insuget , de andra grejorna löser sig ändå =).
Fasen vad bra att du är byggsugen , då blir man ju själv ännu mer taggad att åstadkomma något, min lilla svarta 4wd "plasthög" i hörnet av garaget ligger högt upp på att göra listan nu (så man får en riktig racebil att åka med)..
Ja vem behöver en skoda när man har en VW Syncro.. Kör på bara! :)
Så här mycket väger en olättad framdörr!
1249
Insida , balk.
1250
Så här mycket väger en olättad framdörr!
1249
Insida , balk.
1250
Fy så mkt skrot!! Till veckan blir det att kapa :)
Henrik.M
2013-02-18, 00:02
Här ligger man i lä , själv samlar jag bara på mig grejer jag TÄNKT skruva fast på bilen........när jag tagit fram den. :)
Försök hålla den levande till BR bara. ;)
Hej Lillen.
Du har ju en perfekt vagnpark nu ju.
Jettan = Billig Bruksbil med bra framtagningsförmåga.
Golf VR6 = Kul på Isar och kanske även på Sommaren.
Golv Mk2 Gti 16V = Lagom snabb och kul Sommarbusbil.
Möjligtvis att Jettan byts mot något bränslesnålare om du pendlar långt.
Fixa dom så dom är driftsäkra och bara njut av att köra och umgås med likasinnade.
Jäklar oxå, nu handlas det på :), en hel del bra att ha grejor alltså då var det bara det roliga kvar att skruva dit grejona. Hmm, bara lite tid som fattas kloning verkar lite för osäkert att testa, kanske jag kan fota mig i naturlig storlek och sätta mig på jobbet som skyltdocka så kanske personalen tror att jag sitter och slöar bara =)
Då kan jag hjälpa till och så kanske vi får bort lite onödigt skrot från dörrarna dina.
Provade först att bara sätta r**en på kopieringsmaskinen i hopp om att kunna duplicera mig men det resutatet passar icke som forumbild =D ...
Ordna nu lite barnpassing på onsdag så kan det bli lite skruva av (frufaktorn jobbar kväll/natt så ett hinder ur vägen..)
Frufaktorn är fan ett nytt begrepp!
Frufaktorn är fan ett nytt begrepp!
+1 Gillar :)
What! Menar ni att ni glömt att ta en sådan livsavgörande faktor i kalkylen för projektutveckling?
Den bör tas med , då den i mitt fixande oftast förlänger tiden med minst 412% (enligt obekräftade uppgifter från ngt framstående institut.. ;)..) enda fördelen är att den sänker alla utgifttak med 100% om man frågar om lov att göra fordonsrelaterade investeringar. Alltså gäller need to know basis only för att kompensera i verkningsgrad :).
Nog om detta , jag kom på att jag har en riktigt skaplig mängd durk aluplåt som "ligger i vägen" kanske ngt till dörrsidor om det inte blir för mycket epatraktor varning då? Hyfsat lätt blir det nog och man kan ju måla den i lämplig svart färg med..
Mmm , tunn plyfa eller plast tror jag på.
Men jag har ändrat mig snabbare än "centerpartiet" förr =)
PassatGT16v
2013-02-19, 14:16
Spara några fästhål och kläm dit originalsidan, väger väl inte för mycket?
Eller ska det in rör med:)?
Spara några fästhål och kläm dit originalsidan, väger väl inte för mycket?
Eller ska det in rör med:)?
Orignalsidan är väl inte så tung iofs , men då innerhandtag, högtalarhål. Osv osv som finns på originalsidan är väl kanske inte lika tilltalande tror jag.
Sedan är väl budget lika med minsta möjliga kostnad så hoppas jag på lite ta vad som finns i garagetlösningar :) less is more som man säger.
(så Jocke får lite pengar över till div turbolösningar....tycker jag.. bilar utan turbo suger..)
rejsigt =) dörrstroppar här
Porsche art. nr. 964 555 761 00 01C
hål att stoppa dem i
http://viewitem.eim.ebay.se/Porsche-Carrera-RS-Door-Release-Pull-Rosettes-993-964--New/261169893167/item
blir lätt och bra ;)
Sedan är det mer rejs över platta rena sidor med en dörrstropp =)
Tu.....Tuurr.......TURBPO?
Vad är det du säger , låter dyrrt?
Rör!?
JA säger hjärnan.....
Nej säger Pappan som ska skjutsa barnet.
Både , halvbur skulle ju iaf fungera.
Idag beställdes:
* Länkarmsbussning solid(Audi TT, mfl).
* Nya fjäderbenslager.
Så nu är det vattenstosproblemlösning kvar.
Jag TROR det är något läckage eller jag vet , men vet inte var?
Nej nej turbo jättbilligt :), trimma = billigt få det att hålla = dyrt..
Borde ganska problemfritt få ut 240-270whp på en oöppnad vr6 till och med utan IC och på bensin. Får titta på bra att ha hyllan vad jag lura på dig..
Men det är väl dags att ta ta i lite egna projekt nu med , blev sjukt sugen på att få ihop 02:an iför säsongens bus så ikväll blir det garage då frufaktorn är låg för stunden då hon är ute och jobbar kväll/natt ett par dagar så då får man passa på...
Tjohoo, med lagom få hjärnceller och lämpliga verktyg så fick ju den första "testdörren" en rejäl bantningskur.. Finns lite att jobba med fortfarande dessutom. Himla trevligt med lite garagetid.
Dessutom fick den lilla svarta komma fram ur skamvrån och börja uppgraderas till no prio på min skruvar to do lista..
Bra jobbat Jocke :)
Japp , jag tar åt mig all ära.
Men för vad vet jag inte.
Tokslut i kolan.
Vi är INTE några elektriker det ÄR klart.
Lyckades inte en köra en elhiss upp eller ner.
Men skruva loss den gick bra , ganska digitalt resultat men andra ord , av eller på , upp eller ner inget mitt emellan =)
Elektriker????? Hell no! Nåja vi var ju rörande eniga om att den ändå var i vägen / tung/ onödig / och trots bristen på elkunskap så räckte ju 2 hål i väggen och en pigg rondell för att lösa det lilla problemet.
Ang den lilla svarta så blir den nog mer rejspatina än puts men lite finish blir det nog, den är ju helt fel tyska bilmärke för att få vara med på projektforum här så jag får väl klistra på ett annat emblem och dimma belysningen och lägga in en smygbild.
Men det är helt klart inte mkt bolt on på det fordonet (eller så är allt bolt on beroende på hur man ser det..????) men pigg bil är det >1000kg bil +turbad 2.5l sexa 4wd hemslöjd = kul..
Jag såg att flitens lampa lyste där nere på baksidan när jag kikade ut från vårat garage igår, såg att du var där Jocke men var så stressigt med BMW kadetten så hann aldrig gå och säga hej :/ får ta det nån annan dag och inspektera bilen :)
Sedan hittar man lite kuriosa i Eriks Speedshop!
1278
Hur mycket lättare är dörrarna nu?
Vi brukar skruva onsdagar också oftast så ser väl framöver om man tittar in..
Wtf!! Smygfotar du minsann ;), Palm jag tror det försvann just nu ca 18kg men då ska det dit lite krafs igen men - 15kg minst är fullt möjligt på en framdörr så ca 50-55 kg på 4dörrar är nog inga problem.
Men de där skinnsofforna mm inuti väger massor och jag tror nog att -200 kg är fullt möjligt.
Sedan måste jag ju lura i Jocke att överladda skrotet.....
- - - Dubbelpost? - - -
Tusan 2a på bollen..
Nej du Herr Hellkvist, som kaffeleverantör till garaget blir det bakläxa eller så var det en smart plan för att undvika städdelen hmmm ;).
Nu ser det iaf mer välstädat ut än de senaste 2 åren, så man har ju fått energi som en duracellkanin för att stressmeka vidare så busbilen blir starklar.
Dessutom såg du inte helt svårövertalad ut när lillturbon provmåttades på skrot vr6an på pall, fast det finns annat på att göra listan före tex lätta skrotet klart
Behöver nån en Golf GTi 16V med bur?
Jag behöver nya speedparts och kan sälja om nån köper.
Bud tages tacksamt emot.
Nu börjar det lossna, se så fort det går utför med lite dåligt sällskap (dvs jag :)..
Seså buda på nu på Jockes 16V så resan mot the dark side kan fortsätta i rask takt.
=D
Fasen Jocke , i kväll var vi riktigt duktiga tycker jag =D, mkt galna saker som spånas fram i garaget nu...
Nästan synd att det inte finns en projektdel för icke vag relaterade fordon så man får visa något riktigt riktigt galet fordon... Fast vänta nu bromskivorna är från seat cupra räknas det som en vag då?? Sorry för OT Jocke i morgon ny dag nya kapskivor
Nästan synd att det inte finns en projektdel för icke vag relaterade fordon
Off-topic ;-)
Henrik.M
2013-03-02, 15:26
Jaja.
Vattenstosen med givarna och delen som tätar mot vattenrör till pump spruckna.
Detta samt att oringen/tätningen var helt platt och hård.
Så att pussla ihop tror jag att jag skiter i.
Beställer nytt.
Lär vara där det läcker.
Vilken skräll. =/
Bara bit ihop och kom igen!
Henrik.M
2013-03-02, 22:45
Det konstiga med den eviga väntan nu när vårsolen tittar fram ibland är att man då är sugen på att skruva dit prylarna.
Inget jag kan påstå att man har lust med november-februari. :)
Skickat från min Mini Padda
Golf VR6 Syncron alltså.
Den vägde ganska precis 1540kg.
En sån kluns, ingen gillar en överviktig tyska...;) Hon måste banta...
PassatGT16v
2013-03-03, 19:53
Hur lätt kan en syncro bli? Någon bantad som du vet vikt på?
Ingen aning faktiskt.
Erik svamlar om 1200kg.
Jag tvivlar men siktar väl på det då =)
Äsch då, bara att göra en Kirunacab så försvinner massor av kg direkt =D
Tror det finns många kg i div skinnmöbler och övrigt krafs jag har en del förslag på onödiga saker
jetta = bruksbil låter bra
PassatGT16v
2013-03-03, 22:05
1200!
Ja ett mål i alla fall. Då ryker inredning och isolering, massa plåt i dörrar huv och baklucka.
Cabbe vore lite synd..
Nähä du Lillen, mig lurar du inte, jag vet att det kommit hem div trevliga paket till din bil trots postens goda försök att hindra utlämningen av dem ;) =D.
Till veckan får vi göra ett ryck med mitt idiot projekt så den kan få lämna pallbocksstadiet någon gång.
Får ta fram stora piskan så du pallrar dig iväg och skottar fram ett par bakre fjäderben från en Golf2 så jag får fortsätta mitt "frankensteinsmonster" pillrande.
Den består nu av delar från div Bmw-seat-volvo-audi-mercedes + div eftermarknadsskrot så lite golfprylar passar säkert enligt principen ALLT är bolt-on det handlar bara om vilja..
Lådtrimmare Jepp! Så här såg det ut sist jag fick lådor.
Köper inte alla trim på pall??
Helsike vad lite det mekas just nu... Det här duger inte Jocke vi får skruva upp tempot lite igen
bara mitt vardagskaos ger med sig lite känns som att jag är bromsklossen just nu.....
Och nu är vi snart månader efter... Dags att ta ta tag i saker så det blir ngt gjort!
Haha TYP!
Jasså du lever här på forumet ändå?
Det är ju dina bruksbilsbekymmer som dödat ALL inspiration.
Men som sagt snart är vi på bananen igen , ikväll ska det rensas garaget så det går att producera dumheter igen!
Jippii, jepp lite lönnmek görs det ju också...
Jetta på G!
Det blir skitfint!! Och lite lagom mekande i gråzonen mellan bruksbil och busbil liksom.
Då det andra står på kölistan liksom.. Själv ska jag riva klart motor liksom.
Nu när det amerikanska åbäket får ett nytt hem så blir det nya tag.
Så var Jettan besiktad.
Två skitfel blev det anmärkningar på.
Lyktglas fram och bromsbelägg fram.
Så nu är det bara att sätta igång då ;)
I dag var en bra dag för dig Jocke!
Men vissa andra vw produkter i garaget har lite att jobba med.....:confused:
Justerade med vals eller våld? Vi justerade nästan oljetråg idag :P
Har ju en om du behlver låna? Kan skicka ner den med en kollega om du ids möta upp på natten, annars kanske jag åker ner till umeå till den 17:e
Henrik.M
2013-04-28, 20:13
Påställd!
Skärmkanter justerade
Lär bli en del skrap i sommar......typ.
Iaf så är premiärturen nu körd och ägaren ganska nöjd!
Se där!
Bugrun nästa! :)
Vi justerade nästan oljetråg idag :P
Mhm......:)
Jaha ja.
Bilarna bara går och går.
Jettan äter skärmkanter ;)
VR6 syncron pissar inte ner sig längre.
Dags att tänka på nya projekt.
Var ju å startade Jetta Syncron igår.
Startade på första varvet efter att ha stått sedan Januari.
Men den borde få ett värdigare liv så nu skrotar jag den!
NOT!
Men vad är ännu osäkert :cool:
Blev lite orolig där..
Henrik.M
2013-06-02, 19:01
Dags att åka till garaget och riva bilen i delar då?!
Snart Bug Run och jag ha inte ens börjat ;)
Nån som känner pressen?
No stress , just maxing and relaxing! :)
Skrivet på forumspringaren.
Ha ha, det måste ha varit världsårsbästa i att tappa inspiration i går för dig Jocke?
Till garaget med ett leende hissa upp lossa hjul bryta ihop =D åka hem..
Stabilt jobb, men det är ju flera dagar kvar så det där fixas.
Erik
Samma fransos som på min kanske...
Samma problem på höger länkarm.
Haha YES Erik!
Och J.L: Är det så på andra med?
Har inget minne av att jag haft problem före VR6?
Kanske på Mk 4 som jag inte minns att jag skruvat detta i.
Precis, på nuvarande mk4an, vet inte om det gäller alla motorer eller bara min
pluttiga 1.4 (den tar så otroligt mycket plats i motorrummet så varje millimeter måste utnyttjas)
:rolleyes:
Och nyss blev det ännu värre för lillen... Tänka sig bara att ta in ett fordon i mitt garage leder till att jävelskapet ökar i kvadrat..
Men över till dig med svar på det jocke :P
Kan det bli ett alternativt fordonsval helt plötsligt.....?
Henrik.M
2013-06-03, 18:37
Bara att bryta ihop och komma igen nu då.
Ja ä int bitter ja int!
"Det är inte över förrän den feta damen sjunger!"
Bryt ihop och kom igen! :)
Ja det lär inte blir VR6-syncro den saken är nu HELT KLAR!
Jag ska bara lär jag inte säga på några veckor till iaf.
Blir Jetta CL.......
OM den klarar ombesiktning.......OM jag får nån.......
Annars vette fan ;)
Men jaja det lär ju blir hälften så dyrt.
Jetta drar ju bara hälften av vad Golf VR6 Syncron gör.
Så nu sparade jag en jäkla massa Bug Run pengar.
Piss , skit , fan och hans alla jävla mostrar.
Alla fula ord jag kunde har jag svurit ut i garaget.
Bara att bryta ihop och komma igen nu då.
Ja ä int bitter ja int!
Man är ju rutinerad , flera dagar kvar innan avresa :cool:
Jag får ta takboxen till passaten, då har ju Jocke till och med en sovplats som räcker och blir över för en i hans storlek :cool:
Blev så förbannad att jag åkte hem och sov en sväng på soffan!
Nya tag imorgon med lugna nerver.
Funderar på om Golfen slog i sista spiken i sin egen kista nu ;)
Den lever ju ändå på lånad tid.
Det låter lovande för det "vilande" projektet i vinter :)
Det låter lovande för det "vilande" projektet i vinter :)
Typ åt det hållet.
Blir ju inte mindre sugen iaf.
Man anar något mellan raderna ;-)
Typ åt det hållet.
Blir ju inte mindre sugen iaf.
Det var ett tecken från ovan... Är det inte höst snart så vi kan sätta igång med lite nya stolleprov.... tycker det här var riktigt bra att det hände så blir det ett lättare beslut. (och kanske lite mindre skrot runt garaget)
Man anar något mellan raderna ;-)
Yes , du har så rätt.
Det var ett tecken från ovan... Är det inte höst snart så vi kan sätta igång med lite nya stolleprov.... tycker det här var riktigt bra att det hände så blir det ett lättare beslut. (och kanske lite mindre skrot runt garaget)
BRA att du tycker det är bra , så kanske du inte slänger ut mig ur garaget ASAP ;)
By the way ta några djupa andetag innan du åker dit nu pga bomben som briserat där.
Blev lite rörigt pga bilkrisen innan Bug Run du vet!
Daoh... Om till o med du säger det är rörigt så tror jag inte jag åker dit på ett tag...:p
All the great men do their best work in kaos ;)
Reservplan B är sjösatt.
Jettan är numer fixad för ombes imorgon.
Lycka till med bes.
Sedan har Du ju hela dagen på dig att röja i garaget så jag får slutpyssla med min pärla om den ska ta sig till BR-
Finns ju lite smågrejor kvar men det är ju flera dagar kvar.
Jetta besiktad!
Gick fint , bara ombesiktning.
Men nu är det bara att blunda för nästa problem ;)
Lycka till med bes.
Sedan har Du ju hela dagen på dig att röja i garaget så jag får slutpyssla med min pärla om den ska ta sig till BR-
Finns ju lite smågrejor kvar men det är ju flera dagar kvar.
Inte nog med att du är inbillssjuk osv , tror du jag har oceaner av tid ;)
Har ju hållit på med allt annat än mina grejor för länge.
Hinner nog plocka undan lite senare.
Men jag har ju bara en gigantisk lista av grejer att gör innan jag åker ikväll.
VAR ÄR ALLA MINA SAKER , måste ta ett rejält tag i detta nu.
Tält , sovsäck , madrass mm mm mm mm.
Bara resten kvar nu när bilarna tog sån tid.
Hemma igen efter Bug Run.
Blev Jetta CL ner detta år.
Trasig vattenpump innan avfärd.
Ombesiktade samma dag jag åkte.
Bilen drog lite soppa.
Klarade hela hemresan på en tank.
Tankade på Statoil Mantorp och körde 91,5mil hem.
Så bilen hade dragit 0,6l/mil ganska exakt.
Finns en del att fixa men som vanligt inget större problem.
MEN......mitt banåkarsug fick kraftigt återfall av att stå och kolla på alla som körde sig svettiga hela dagarna.
Efter all motion på Bug Run trodde jag att bilen hade börjat protestera.
Växlarna började gå trögt och 5:an ville inte gå i.
Tänkte att det var alla mil som gjorde sitt.
Men så fick jag ett infall och kollade ner i växelförarkoppen.
Där låg en massa olika småsaker och blockerade växelspaken.
Så nu behöver jag inte serva på några tusen mil till :p
PassatGT16v
2013-06-14, 22:36
Ibland har allt en logisk förklaring:)
Ibland har allt en logisk förklaring:)
Självlagande fel är "tha shait".
Lilla_Vargen
2013-06-16, 10:27
Bana går att köra med nästan vad som helst och Jettan kvalar in lätt ;-)
Från mobila sektionen...
Jo jag vet mårten.
Men det har varit lite dåligt med banåka överlag.
Det har nog inte suttit i brist på bilar , snarare pengar.
En skitdag hela dagen idag.
Fick åka till garaget för att jobba hjärnan med lite terapiskruvning.
Lyckades lösa problemet med den helkassa tomgången och lågvarvsmissarna på 16V:n.
Blev lite gör om gör rätt och mer metodiskt och de blev bra.
Lösningen var lättare än väntat: http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?18806-Mk-II-GTi-16V-88-startar-ej-bluddrar-på-gas-dör!
Bättre humör nu iaf.
Se vad lite garage kan göra.
Lilla_Vargen
2013-06-20, 20:13
Terapi i garaget gör under ;-)
Det är nog därför vissa har både kyld och värmd dryck samt tv där ;-)
För att man inte ska behöva gå tillbaka till den vanliga världen på så lång tid som möjligt :-P
Från mobila sektionen...
Precis , ikväll var det Erik som tappat humöret om fick skitsnacks/garageterapi!
I brist på annat så ska jag berömma Johan Ovredsson.
Jag ställde till med en sak här efter Bug Run som han löste.
Jag har ännu inte åtgärdat probemet , men Johan har ställt upp.
Mer när det är löst , då kommer roligare saker :p
I brist på annat så ska jag berömma Johan Ovredsson.
Jag ställde till med en sak här efter Bug Run som han löste.
Härligt med klubbvänner som ställer upp, vad du nu ställt till med.
Ja dessutom när man ses så sällan.
Får hitta på ett sätt att återgällda honom lite extra.
Det akuta problemen avhjälpta.
Efter helgen blir det en liten utflykt :cool:
Varför göra det enkelt när man kan göra det mindre enkelt.
Har råkat på ett litet projekt som vanligt , det råkar vara några mil bort iaf.
Var alldeles för bra pris :D
Men då får man ju passa på att ta några dagars semester.
Nu kan Vargen komma hem.
Henrik.M
2013-06-27, 18:27
OM du köpt en LUPO är du min idol.
Sån vill ju jag ha!
OM du köpt en LUPO är du min idol.
Sån vill ju jag ha!
Jag äre ;)
Mer info snart via sms.
Henrik.M
2013-06-27, 22:38
Du ÄR min idol , jag ska bli som du när jag når din ålder! ;)
Upp med en tråd när du nått rätt landsände efter utflykten!
Det blir i denna tråd!
Du ÄR min idol , jag ska bli som du när jag når din ålder! ;)
Hur menar du nu , singel , bilgalen och pank :p
Lilla_Vargen
2013-06-28, 15:22
Kul man startar en trend... :rolleyes:
Behöver du övernatta finns det plats.
Från mobila sektionen...
Jag trodde den var uppe redan :P
Jag trodde den var uppe redan :P
Tråden är ju uppe redan :p
Ja jag får väl smyga igång Lupogrejen lite då.
Har ju inte hämtat bilen ännu men redan är det lite på G.
Redogörelse och mer seriöst efter hämtning.
Här offret iaf.
2557
Ligger sånna här och väntar iaf.
Vet inte ens om det kommer passa.......men iaf........
2558
Spacers för att få dem på bilen.
Kommer på posten om nån vecka.
2559
Åsså såna här för att inte bli höjdrädd.
Samma här , på ingående!
2560
Svarta ringar i lagom storlek ligger här med.
Bara att sätta igång då.
Frågor på det :cool:
Hmm, ska den där lilla skorven också få plats i mitt garaget?
Kan man ställa sen på det planerade loftet då :)
Mkt folkisar där nu, sälj sälj sälj något
Haha , nää den ska inte in i ditt garage.
Så fort man kör in där drabbas fordonet av pallbocksfeber och totalhavererar.
Denna ska vara på utsidan och på gatan :cool:
Kul man startar en trend... :rolleyes:
Behöver du övernatta finns det plats..
Nää åker nattåg ner.
Men lite tips och dumma råd mottages vid besöket ;)
Lär vara hos Ovredsson på morgonen.
Snabb koll på och runt bilen.
Sedan mot Hässleholmen innan besök hos dig!
OM planen håller :rolleyes:
Henrik.M
2013-06-28, 22:21
http://www.youtube.com/watch?v=KWDOKeR7crY
Men dra åt kittelfjäll så hemskt!
Mårten läser kanske :cool:
Hmm, undrar om herr Hellkvist klarar hemresan med lupo pärlan , det hördes ngt "statiskt brus" om att alla växlar inte riktigt var samarbetsvilliga..
Men herregud ska alla fem behövas verkligen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=KWDOKeR7crY
Va! Är inte 1/28 lupos ordinarie storlek??? ;)
Hmm , ryktet om helt garagefritt från Lupo är nog överskattat ;)
Verkar bli ett besök där inne senare iaf.
Henrik.M
2013-07-06, 23:28
Hmm , ryktet om helt garagefritt från Lupo är nog överskattat ;)
Verkar bli ett besök där inne senare iaf.
Garagefria bilar är dom som står på skroten. :)
Jajjamen.
Så är det nog.
Men nödhjälpen är fixad iaf.
Hoppas man slipper riva hela bilen :eek:
Lilla_Vargen
2013-07-16, 00:33
Filmen e så klockren !
Sett den men den håller HÖG klass ;)
Erik, tänk positivt :) en Lupo tar inte ens 6 m2 golvyta....
Det gör däremot "raggarbilen" som kommer in i garaget.
Ford Galaxie.............vad den nu ska in dit och göra?
Nä tacka vet jag småbilar.
Jag är i stort behov av en ETD växellåda till Lupo om nån har en :p
Nä jänkepråmen är ju 5.xx m lång o 2.09 bred tar upp halva garaget typ..:mad:
Kanske man kan ställa lupon i skuffen? Men den skulle ju inte stå i garaget väl :p
Själv sneglar jag på en vw up till frun föredömligt liten o soppasnål bil Självklart candyvit o svarta fälgar ska den ha för att passa ihop med de andra 2 vwbilarna
Hmm , stenkross , "raketrök" och oljerand deluxe!
Ska de vara så på en Lupo?
Nån som har en ETD växellåda till en Lupo 1,4 16V?!?
VE OCH FÖRBANNELSE över Mr.Murphy!
Det sabbar ju alla budgetar att måsta laga saker , vill ju köpa en massa onödigheter.
Är så mycket roligare att pynta än att laga brukssaker , okynnesskruva är roligare.
Bara för att man kan :mad:
Jag vill ju köpa......
Så köp av mig min 16V nu.
Snabba ryck , eller nå fälgar eller nå däck.
Passat 5x112 finnes :cool:
Henrik.M
2013-07-25, 02:01
Det sabbar ju alla budgetar att måsta laga saker , vill ju köpa en massa onödigheter.
Är så mycket roligare att pynta än att laga brukssaker , okynnesskruva är roligare.
Bara för att man kan
+1 på den!
Köpa saker till bilen för att man absolut MÅSTE , är lika roligt som att betala hyran.
Schaltgetriebe KAPUTT!
Måste fixa ny.
Åker och tjatar hål i huvudet på en stackare imorgon.
Han ska få pruta tills jag är nöjd , vet att han sålt bilen.
Så tror han den är värd guld åxå.
Ok att de är lite dyra men jag kommer med pengar i näven och ett orättvist gott humör ;)
Har redan argumenterat ner den 1500:- på sms så det verkar lovande.
Så var ny beg växellåda hämtad.
Blev prutat 2000:- på växellådan.
Då prutade jag till mig en tryckplatta och lamell åxå.
Har ju olja på hela den som sitter där.
Ren flax och ganska tur att det fanns tryckplatta och lamell.
Hade lite ågren över hur jag skulle göra med koppling då ekonomin tryter.
Men nu ska man ju riva isär och ihop nån gång med.
PassatGT16v
2013-07-31, 21:41
På den här dryga timmen har du nog redan hunnit slita ur den gamla. Du skulle väl bara lämna lådan i garaget men sen skulle du bara kolla lite.....:)
På den här dryga timmen har du nog redan hunnit slita ur den gamla. Du skulle väl bara lämna lådan i garaget men sen skulle du bara kolla lite.....:)
Hahahaa..............mmm tyvärr inte.
Tanken slog mig men hann sätta ner röven i soffan före.
Bilen står nämligen inte ute vid garaget.
Den står hemma och har tomt på olja i lådan.
Så vi får se när man lyckas göra ett ryck!
PassatGT16v
2013-07-31, 22:40
Aha bilenförnärasoffan syndromet:)
Aha bilenförnärasoffan syndromet:)
Jepp.
I slutet alltså.
I början var det "bilenförlångtfrångaraget" syndromet.
Ja så effektiv o produktiv den här veckan blev så.....är det väl klart ngn gång de närmaste 10åren =D
Gick åt hel***e precis denna vecka.
Hoppas du har en bättre avslutning på veckan.
Fara å leka med bilar......ska de va nå de?
Skodaprojektet avslutat.
Fick mer än jag gav för bilen för 5000mil sedan.
Så det får anses vara en bra affär ändå.
Trots servisar mm som kostar extra.
Lupo är snart riven.
Byte av växellådan står på tur.
Skulle kommit ihåg det när jag skrev.....
Nu står den i molekyler i.........WAIT FOR IT.................garaget :cool:
Nu är Lupo "back in business".
Rullar nu för egen maskin igen med ny växellåda.
Blev inget kopplingsbyte.
Hade ju prutat med en tryckplatta och lamell.
Men de som satt på måste varit nybytt , inte ens skitigt eller slitet.
Klappade ihop allt efter en massa bromsrengöring , skall dränka den efter varmkörning.
Då får lamellen "svettas ur" det lilla som är kvar.
Slirar inte iaf :cool:
Så nu får man äntligen börja med det viktigaste , sänka , fixa detaljer och fälgar.
Blir nog inget finlir eller puts då en del rostblämmor finns kvar.
Men det skiter väl en raggare i.
Puuh!
Lilla_Vargen
2013-08-09, 17:11
Najs!
Nu har du ju reservlåda som du kan fixa o sälja vidare dyrt ;-)
Rostblämor fixas ju enkelt så länge de är blämor och inte fnösket igenom.
Vad Blire nu för gummi då ?
Från mobila sektionen...
Mmm , det återstår att se om de blir nån renovering.
Blir samma gummi som satt på jettan.
Nankang , men de blir nog andra fälgar :cool:
Rost hit och rost dit ;)
En del tycker det är en stil.
Andra skiter i det........får se vem jag är!?
Min dotter har iaf fått sätta sin prägel på bilen.
Både en färgklick och en figur som ger ett mycket manligt intryck......eller :p
Härligt att den rullar igen!
Härligt att den rullar igen!
Supernice.
Speciellt eftersom den nu ska vara bruksis!
Familjebilen!
Lilla_Vargen
2013-08-09, 21:16
Miss Kitty !
Råsa rattmuff och bälteskudde :-P
Från mobila sektionen...
Rätt på första försöket-
Rosa Hello Kitty!
Lilla_Vargen
2013-08-09, 21:34
Har ju dotter själv ;-)
Klarar mig tack vare röd fin färg...
Från mobila sektionen...
Klickbay är ett farligt ställe!
Knappt bilen hunnit bli hel förrän högen delar börjar hopa sig :p
Lilla_Vargen
2013-08-10, 23:51
Tips: installerade deras app igår så nu kan man ha järnkoll på budgivningarna med mobilen
Från mobila sektionen...
Henrik.M
2013-08-11, 00:39
Klickbay är ett farligt ställe!
Knappt bilen hunnit bli hel förrän högen delar börjar hopa sig :p
Klickbay kombinerat med våran långa vintertid är livsfarligt!
Man inser det när man har nya paketavier i brevlådan nästintill varje dag......och man kan inte riktigt specifiera vad man väntar på utan att kolla på datorn.
Det är ett tecken på att man mest troligt någon vecka före , klickat hem en hel del saker man inte visste man hade behov av.
Enda sättet att undvika detta är att hålla sig undan klickbay sommartid.....iaf framåt september. :)
Finns alldeles för mycket "Inteförattjagnödvändigvisbehöverdomdärprylarnaförm inöverlevnadMENdomkanvarabraatthaiallafall".
Skickat från min Mini Padda
Klickbay kombinerat med våran långa vintertid är livsfarligt!
Hmm , så jag som vill ha fart på bilen innan hösten ligger risigt till då?
Lämnat barn för denna gång = rastlöshet.
Så en snabbsväng till garaget.
Så här ser det ut för stunden , hade tänkt besikta.
Därav lite finare fälgar och höjd på bilen :cool:
2881
Titta där, inte visste jag att de byggt en lupo alltrack =D.
Själv ska jag försöka skrämma liv i busopeln i morgon, sedan ut på blocket med den (kanske)
Subarun såld, och ett st till vw flyttar in i familjen så nu har jag snart 3 folkisar.. Den här gången en liten o långsam och röd! då frun vägrade acceptera en till vit bil med svarta fälgar på gården.
Den här gången blir det en UP så att börjar bränslekontot ordna upp sig på allvar.
Se där , jag tar åt mig all ära och dåligt inflytande gällande VW-utbredningen.
Idag var det däckskiftning.
Däcken från jettan på nya fälgar.
Av med dem däck som låg på och skifta.
Rymms minst 3st kompletta 16" uppsättningar i Lupo sammtidigt som man kör.
Men säg den dag som går lätt.
På med spacers bulta på och prova.
Bultarna till fälgarna för långa och bottnar mot navet.
Glappmontage deluxe.
Får köpa nya bultar imorgon......eller kapa och slipa till om de inte finns.
Har ju köpt gängfil om jag måste fixa själv.
SBP för Lupo imorgon iaf.
ovredsson84
2013-08-15, 20:23
Nice Lillen. Gick igenom fel fritt? inga bra och veta?
Tänkte var bäst att kolla in här och se vad som händer.
Sist man skrev på gti klubben eller var inloggad var typ den 2012-08-18.
Själv väntar jag besked om min bil efter incidensen i dalarna på semestern.
Lite gympa för några dagar sedan.
Hade aldrig nytt låda på nån Lupo så det var kul och nyttigt.
Gick väldigt lätt och fort faktiskt.
2928
2929
2930
Nice Lillen. Gick igenom fel fritt?
Blankt papper ;)
Så lite gummi på fälg.
2931
Och monterat på bil.
Måste sänka snart :cool:
2932
Henrik.M
2013-08-15, 23:07
Det går bra nu! ;)
Det går bra nu! ;)
Haha ja nån gång måste de ju gå bra med.
Oroa dig inte.
Finns saker som måste åtgärdas åxå som jag inte skrivit här :D
Kolla det tar sig, men den blir bara högre o högre ju :).
Sänk den snarast.
Sedan måste jag rota i fälghögen efter 4 vettiga 4x100-15 till fruns nyinskaffade UP
Praktiskt ilandslösning att köpa henne en egen splitterny bil så får jag ha mina ifred på riktigt.
Jag hoppas ff på att någon köper Opel bygget av mig så jag inte fyller upp garaget med nya "vw"raceprylar men det finns risk för det.
Min R är rätt svårsåld då jag inte ens fått ett skambud på den.
Mekning av Opel i helgen så kanske den startas upp på riktigt
Har du vr6 nav och bromsar på nu?
Har du vr6 nav och bromsar på nu?
Nix!
Bara fälgarna.
I och med den lite väl stora vagnsparken så har jag en del nyckelproblem.
Så numer brukar jag fixa det på enklaste sätt.
Synd åxå att Ebay är så kul ;)
2940
Snygg nyckelring, vill också ha en...! : )
Snygg nyckelring, vill också ha en...! : )
Just do it!
Servicedags!
Lite grejer köpta.
Bara bra grejor för en gångs skull :rolleyes:
Oljefilter.
Olja 5w50 helsyntet.
Dörrgångjärn förarsida x2.
Bussningar till dörrstopp förarsida.
Tändstift NGK Platinum(samma värmetal).
Bosch Aerotwin torkarblad.
Friskluftfilter.
Luftfilter.
Sedan ska lådan ner.
Skall göra rent den och byta kopplingen.
Där får man för att man fuskade vid lådbytet :D
Dörgångjärnen var billiga.
Kan säga att jag iaf inte orkar byta dörrsprintar för det priset.
Vet hur jävligt de brukar sitta så fyra skruvar är bra mycket enklare.
Hoppas även kunna få ner förbrukningen lite extra.
Körde hem den på 0,54L/mil vid köp , men sedan rasade femman.
Sedan gick den på 0,62 på bara fyran ;)
Nu sitter det ju iofs 16" fälgar på bilen.
Men efter service ska däcken pumpas och kollas förbrukning.
Fortfarande osänkt tyvärr............men jäkla bekvämt :cool:
YES i'm a old man and i know it!
Olja och oljefilter bytt.
Var nog dags.
Dörrgångjärn uthämtade.
Lackade en gång.
Ska bara klura på hur mycket man behöver riva nu?
En skruv sitter ju från insidan av karossen.
Trillade på ett litet parti stolar.
Och eftersom jag ju inte har några själv så tog jag hem dem.
Så nu finns de hemma iaf.
2992
Varför jag gillade just dessa är pga att jag äntligen hittat några som är lagoma i ryggen.
Så för er som är lika långa som mig passar dessa perfekt med bälteshålen över axlarna.
Det är ju kopior på OMP RS , så noname och lite kortare.
Men de passar framförallt min längd.
Nu är ju iofs sommaren slut och banåka har de ju varit lite av.
Men iaf får väl läggas på "bra att ha" högen annars :p
Lasta en kubikmeter gick då fina fisken i Lupo!
Men fick köra några gånger för att få med allt.....typ.
FAN , kom just på mig att det redan har spårat ur :confused:
Det skulle ju bara vara en "skjutsa arsletbil" , det kommer de väl vara iofs.
Men som ni ser har det spårat en hel del sedan köpet.
Ärligt så ha jag inte tänkt så långt förrän nu.
Jaja , skyller på min käre garagevärd :cool:
hehe lite skillnad nu mot när du hämtade den :)
Gött med blankt papper med, grattis!!