Klubbgaraget - Golf GTi 16v


   
Ägare: J.L
Ägarens bilar:
Golf
Golf GTi 16v

Skapad: 2013-12-25
Uppdaterad: 2015-01-01 Kl: 21:08:00
Besökare: 1041 st.
Bil info: Golf GTi 16v 1987
Ägt bilen sedan Juli 2013 och den har rullat 19 000 - 20 000 mil
Färg: Röd
Motor/Effekt: 1.8 (KR) 139hk
Fälg/däck: VW Snowflake noname
Modifikationer: Hämtade hem bilen Juli 2013 med grovt rostangripen kaross
och ett antal krökta ventiler i motorn.

Jag har kört bana många år med klubben med en Golf 2 CL, med värre
hjulupphängning, bromsar och bussningar är det ganska kul ändå,
men jag hade tittat länge efter en GTI.
Inte förrän min vita pärla blev ett par decimeter kortare och delar
började avyttras hittade jag annonsen som fick mig att slänga mig i bilen.
Dagen efter lastades denna Golf GTI 16v av kärran och rakt in i mitt garage.

Från början tänkte jag, det får ta tio år om det är så, jag har ingen brådska,
med villa, fru och 3 barn hinner man inte lägga så mycket tid i veckan i
garaget.
Efter nästan ett år hade jag knappt rört den, bara fått ur all inredning inför
rostlagningen och lyft av toppen.
Men så tog jag trip upp till Kinnekulle Ring för att titta på BMW's körning där
och snacka med några välkända, och den nya asfalten fick mig så sugen
på att köra, VWCS hade körning ca 1 månad senare, men ärligt talat trodde
jag inte jag skulle hinna få den klar.

2 dagar före träffen ställde jag ner den från bockarna och åkte till besiktningen,
otroligt häftigt att få köra en sväng med det man mekat med så länge.
Lördag kväll skulle bilen upp till Kinnekulle för övernattning inför Söndagens
körning, men innan dess skulle ett par bromsrör bytas ut, ny vätska och lufta.
Så går luftnippeln tvärt av, svets verkade inte få loss den, så nytt ok blev det,
ner från bockarna, snabb tvätt av händerna, packa tandborsten och sen drog vi iväg.

Efter första bankörningen kan jag med glädje säga, jag älskar KR-motorn!

Nu pågår nya projekt med Gülfen, till våren kan man se i min projekttråd vad
jag pysslat med.
Püss
Övrigt:
>