Resultat 1 till 7 av 7
-
2011-07-26, 00:15 #1
Hedersmedlem
- Reg.datum
- sep 2009
- Namn
- Henrik Hauge
- Medlemsnr
- 4213
- Ort
- Strömstad
- Inlägg
- 2 208
Bygga egen instrumentbräda
Har sökt runt lite men hittar inget definitivt svar. (finns kanske inget.)
Vill riva ut så mycket av instrumentbrädan i banbilen som möjligt och rensa ur den, banta ner elsystemet osv osv.
Är det nått krav på hur mycket som måste finnas för att man skall kunna besiktiga? jag vet att dom kollar att man inte kan skada sig i en krock osv osv.
är det krav på defroster, värme/ fläktpaket osv? kan iof vara bra att spara men utgå ifrån att jag tar ur allt som går..
är dashloggers godkända som instrument för besiktning eller måste det sitta original mätarhus?
tips emottages gärna.Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
Klubbshop ansvarig
2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)
-
2011-07-26, 20:23 #2
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 800
Bara för REGBESIKTNING du behöver ha orginalbräda.
Och detta skall vara orginal om man skall regga med bur eller annat.
INTE säkert de blir nedslag men blir det så måste man regga igen och ombesikta.
Allt beroende på förfarande och hur långt man hunnit.
Går att avbryta besiktningen om det barkar iväg =)
HUR skall du besikta?
Bara köra in som vanligt eller ska du i med bur och regga om?
Precis.
Det får inte fnnas vassa hörna eller kanter.
Man får inte ha bara ren plåt även om man inte kommer nära.
Angående "dash" så får man ha det OM den tar signal från ett pålitligt ställe.
Det skall då vara orginalliknande så som givare på lådan eller annat orginalställe.
MEN alla uppgifter är ju lite knepiga.
De kommer från SBP:s tekniska och finns ej på papper.
Man får fråga själv.
ELLER köpa SFRO:s bygghandbok och sfrobesikta bygget sen.
-
2011-07-26, 20:31 #3
Hedersmedlem
- Reg.datum
- sep 2009
- Namn
- Henrik Hauge
- Medlemsnr
- 4213
- Ort
- Strömstad
- Inlägg
- 2 208
Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
Klubbshop ansvarig
2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)
-
2011-07-26, 21:04 #4
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 800
-
2011-07-30, 10:29 #5
Intressant även för mig i framtiden!
Men behåll gjärna värmepaketet och åtminstone en slang till vindrutan,
har sett många banbilar som blir obrukbara vid lite fuktigt väder när de
rensat allt.Volkswagen Club Sweden
Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018
-
2011-07-30, 11:16 #6
Hedersmedlem
- Reg.datum
- sep 2009
- Namn
- Henrik Hauge
- Medlemsnr
- 4213
- Ort
- Strömstad
- Inlägg
- 2 208
Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
Klubbshop ansvarig
2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)
-
2011-07-30, 11:18 #7
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 800
Hade jag varit dig hade jag behållit hela värmepaketet med alla slangar.
Är ju skit när det inte fungerar.
Dessutom får man OFTA värmeproblem OM man tar bort paketet som är en del av kylsystemet på Mk II.
Det kan man ju bygga bort , men bygger man om mycket kan man ju odrna det åxå.