Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 68
  1. #1
    ChristianA
    Gäst

    Vw Corrado 1.8t 20v

    Lägger upp en tråd på min corrado , absolut en av de vackraste bilar som nånsin byggts ...
    de som ska göras är inmontering av 1.8t 20v från en a3 00
    Hade skruvkompressor i förut Eaton M62 kan inte påstå att den var dålig men detta bygget var mer lockande

    Detta är ett bygge som varit igång några månader , men kommer att lägga upp info å bilder allteftersom kolla även länk nertill där de senaste ligger uppe nu

    http://www.garaget.org/?car=139753

    Senast redigerad av ChristianA den 2010-06-16 klockan 22:15.

  2. #2
    ChristianA
    Gäst


    gammla motorn som nu mera ska in i ett annat trevligt bygge

    http://www.garaget.org/?car=139753

  3. #3
    ChristianA
    Gäst


    motorn som ska i



    motorn har fått nya remmar å spännare samt heltäckande kuggremskåpa
    mm



    motorn urmonterad

  4. #4
    ChristianA
    Gäst








    Nya motorn sitter nu i och nytvättat motorrum
    vi har även börjat dra om el i bilen för att minska av massa el i motorrummet
    fått i ny servo slang, provmonterart golf g60 front ic ihop med front å kyl

    http://www.garaget.org/?car=139753
    Senast redigerad av ChristianA den 2009-12-03 klockan 22:37.

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    mmh, sweet, en vettig ombyggnad i en corrado (och andra givetvis) , tror du kommer bli riktigt nöjd..

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Rydell
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    102
    Mycket trevligt motorbyte!

    vad har du för motorkod audi motorn ?

    // Robin

  7. #7
    ChristianA
    Gäst
    Tackar känns mycket bra detta bygge

    Nommis: motorn som sitter i nu har motorkod AGU (en bigport)

  8. #8
    ChristianA
    Gäst
    Lite mera updates



    köpt hem S3 insug å tryckrör , färdigslipade för lack
    samt portning av insug



    Nylackat å fint



    börjat med montering av s3insuget , tryckrör ska de fixas lite fästen till så kommer den riktigt på plats, lite försmak på hur de kommer att börja se ut ,mera grejer ska fixas till och lackas



    Här blir de lite små trångt , ett längre kyl kommer ev inhandlas för kylfläktens skull

  9. #9
    ChristianA
    Gäst
    Lite nya grejor på gång fått hem kabelhärvan som jag sakna + även hittat min motivation igen så nu är de igång

    Ser att bilderna har försvunnit men sajten är tydligen under uppdatering så förhoppnings vis så ska dom snart fungera igen, bilen finns även under följande länk

    http://www.garaget.org/?car=139753

    [IMG][/IMG]

    så här såg den ut efter några timmars städning, redo för inmont i bil

    [IMG][/IMG]

    Och bilensorginalhärva som den ska ihop med Gissa om de är tidskrävande

    [IMG][/IMG]

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    Det är denna biten som är den roligaste

  11. #11
    ChristianA
    Gäst
    [QUOTE=Keirn;110765]Det är denna biten som är den roligaste [/QUOT

    visst är de så är ju nått som man är duktig på
    Grejat mer med bilens härva så snart är de dags för inmont i bil

  12. #12
    ChristianA
    Gäst
    Grejat några timmar idag blev ännu mera bantning av härvan
    Så nu är härvan redo för montering i bil,
    efter anpassningen till bilen så ska härvan lindas in så de blir snyggt ,
    även beställt nytt kontakt stycke för försöjning till tändspolar,spridare mm
    ska även fixa säkringshållare å säkringar imorgon...
    + att jag beställt nya insats hylsor till insuget för spridarna


  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Tummen upp=)

  14. #14
    DucKen
    Gäst
    Härligt när det går framåt!
    Du har inte lust att redogöra lite vad för kablar som behövs kopplas in från motorhärvan?

    Har du ngn kopia på kopplingsschemat du använder?

    MVH // Robin
    Senast redigerad av DucKen den 2010-01-06 klockan 22:33.

  15. #15
    ChristianA
    Gäst
    Tackar

    lite svårt att redogöra vad som används då de är olika från fall till fall, jag sappar mellan 3 olika scheman
    bilens orginal, motorns orginal å härvan från en a4, då jag inte fick med den ena härvan för störmförsörjningen bla ,när jag köpte motorn
    halva härvan är ju redan klar å de är den som sitter på motorn redan , de är den halvan som ska in på andra delen i motorboxen, de två härvorna som jag visar nu har med strömförsöjning, varvtalsignal, lamda, luftmassemätare mm
    och de 2 härvorna ska sammanfogas till en härva (till bilens orginal härva )

    hade varit lättare om man hade haft allt med från första början, men allt är möjligt

    Sen har jag beställt ett nytt 14 poligt kontaktstycke som ska förse motorns härva med försörjning till insprutare, tändspolar , magnetventil för laddtrycksbegränsning bla.. från bilens orginalhärva å motorns styrbox.

    sen återstår de å se om bilen startar de är ju de allra viktigast

    Mvh Christian

  16. #16

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    Vad har du gjort med startspärren ?

  17. #17
    ChristianA
    Gäst
    kommer köra med en aeb box från a4 utan startspärr, kommer från staterna

  18. #18

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    Ok, jo det funkar ju utmärkt.

  19. #19
    ChristianA
    Gäst
    Idag fick man lite nytta gjort

    Fått motorstyrdon fastmonterad på orginal motorstyrdon bryggan,
    samt börjat få en liten över blick på hur de kommer bli placerat med nye härvan,
    trixat lite med gaspjäll enheten och fått den monterat på ett mer passande sätt i förhållande till gasvajern , + att de inte får slå i huven , ser ut som jag ska klara mig utan att byta huv...
    Moddat om härvan så de passar de nya insuget å placeringen.

    imorn ska jag åka på utbildning för Audi ,genom jobbet så nu händer inte så mycket på några dagar

  20. #20
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Berts avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Bert Sylvesson
    Medlemsnr
    1165
    Ort
    Tollarp
    Inlägg
    331
    En mycket fin bil du har .
    Mvh bert

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin