Resultat 1 till 20 av 68
Ämne: Vw Corrado 1.8t 20v
-
2009-12-03, 21:46 #1ChristianAGäst
Vw Corrado 1.8t 20v
Lägger upp en tråd på min corrado , absolut en av de vackraste bilar som nånsin byggts ...
de som ska göras är inmontering av 1.8t 20v från en a3 00
Hade skruvkompressor i förut Eaton M62 kan inte påstå att den var dålig men detta bygget var mer lockande
Detta är ett bygge som varit igång några månader , men kommer att lägga upp info å bilder allteftersom kolla även länk nertill där de senaste ligger uppe nu
http://www.garaget.org/?car=139753
Senast redigerad av ChristianA den 2010-06-16 klockan 22:15.
-
2009-12-03, 21:53 #2ChristianAGäst
gammla motorn som nu mera ska in i ett annat trevligt bygge
http://www.garaget.org/?car=139753
-
2009-12-03, 22:10 #3ChristianAGäst
motorn som ska i
motorn har fått nya remmar å spännare samt heltäckande kuggremskåpa
mm
motorn urmonterad
-
2009-12-03, 22:25 #4ChristianAGäst
Nya motorn sitter nu i och nytvättat motorrum
vi har även börjat dra om el i bilen för att minska av massa el i motorrummet
fått i ny servo slang, provmonterart golf g60 front ic ihop med front å kyl
http://www.garaget.org/?car=139753Senast redigerad av ChristianA den 2009-12-03 klockan 22:37.
-
2009-12-04, 13:55 #5
- Reg.datum
- sep 2007
- Namn
- Ole Bryde
- Ort
- Vollsjö
- Inlägg
- 246
mmh, sweet, en vettig ombyggnad i en corrado (och andra givetvis) , tror du kommer bli riktigt nöjd..
-
2009-12-04, 16:26 #6
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Robin Rydell
- Ort
- Kalmar
- Inlägg
- 102
Mycket trevligt motorbyte!
vad har du för motorkod audi motorn ?
// Robin
-
2009-12-04, 16:41 #7ChristianAGäst
Tackar känns mycket bra detta bygge
Nommis: motorn som sitter i nu har motorkod AGU (en bigport)
-
2009-12-04, 23:09 #8ChristianAGäst
Lite mera updates
köpt hem S3 insug å tryckrör , färdigslipade för lack
samt portning av insug
Nylackat å fint
börjat med montering av s3insuget , tryckrör ska de fixas lite fästen till så kommer den riktigt på plats, lite försmak på hur de kommer att börja se ut ,mera grejer ska fixas till och lackas
Här blir de lite små trångt , ett längre kyl kommer ev inhandlas för kylfläktens skull
-
2010-01-03, 21:59 #9ChristianAGäst
Lite nya grejor på gång fått hem kabelhärvan som jag sakna + även hittat min motivation igen så nu är de igång
Ser att bilderna har försvunnit men sajten är tydligen under uppdatering så förhoppnings vis så ska dom snart fungera igen, bilen finns även under följande länk
http://www.garaget.org/?car=139753
[IMG][/IMG]
så här såg den ut efter några timmars städning, redo för inmont i bil
[IMG][/IMG]
Och bilensorginalhärva som den ska ihop med Gissa om de är tidskrävande
[IMG][/IMG]
-
2010-01-04, 20:23 #10
- Reg.datum
- sep 2007
- Namn
- Ole Bryde
- Ort
- Vollsjö
- Inlägg
- 246
Det är denna biten som är den roligaste
-
2010-01-06, 12:31 #11ChristianAGäst
[QUOTE=Keirn;110765]Det är denna biten som är den roligaste [/QUOT
visst är de så är ju nått som man är duktig på
Grejat mer med bilens härva så snart är de dags för inmont i bil
-
2010-01-06, 20:50 #12ChristianAGäst
Grejat några timmar idag blev ännu mera bantning av härvan
Så nu är härvan redo för montering i bil,
efter anpassningen till bilen så ska härvan lindas in så de blir snyggt ,
även beställt nytt kontakt stycke för försöjning till tändspolar,spridare mm
ska även fixa säkringshållare å säkringar imorgon...
+ att jag beställt nya insats hylsor till insuget för spridarna
-
2010-01-06, 22:20 #13
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Lars Höstner
- Ort
- Sthlm
- Inlägg
- 2 359
Tummen upp=)
-
2010-01-06, 22:31 #14DucKenGäst
Härligt när det går framåt!
Du har inte lust att redogöra lite vad för kablar som behövs kopplas in från motorhärvan?
Har du ngn kopia på kopplingsschemat du använder?
MVH // RobinSenast redigerad av DucKen den 2010-01-06 klockan 22:33.
-
2010-01-06, 23:23 #15ChristianAGäst
Tackar
lite svårt att redogöra vad som används då de är olika från fall till fall, jag sappar mellan 3 olika scheman
bilens orginal, motorns orginal å härvan från en a4, då jag inte fick med den ena härvan för störmförsörjningen bla ,när jag köpte motorn
halva härvan är ju redan klar å de är den som sitter på motorn redan , de är den halvan som ska in på andra delen i motorboxen, de två härvorna som jag visar nu har med strömförsöjning, varvtalsignal, lamda, luftmassemätare mm
och de 2 härvorna ska sammanfogas till en härva (till bilens orginal härva )
hade varit lättare om man hade haft allt med från första början, men allt är möjligt
Sen har jag beställt ett nytt 14 poligt kontaktstycke som ska förse motorns härva med försörjning till insprutare, tändspolar , magnetventil för laddtrycksbegränsning bla.. från bilens orginalhärva å motorns styrbox.
sen återstår de å se om bilen startar de är ju de allra viktigast
Mvh Christian
-
2010-01-06, 23:29 #16
- Reg.datum
- sep 2007
- Namn
- Ole Bryde
- Ort
- Vollsjö
- Inlägg
- 246
Vad har du gjort med startspärren ?
-
2010-01-06, 23:34 #17ChristianAGäst
kommer köra med en aeb box från a4 utan startspärr, kommer från staterna
-
2010-01-07, 00:14 #18
- Reg.datum
- sep 2007
- Namn
- Ole Bryde
- Ort
- Vollsjö
- Inlägg
- 246
Ok, jo det funkar ju utmärkt.
-
2010-01-17, 23:05 #19ChristianAGäst
Idag fick man lite nytta gjort
Fått motorstyrdon fastmonterad på orginal motorstyrdon bryggan,
samt börjat få en liten över blick på hur de kommer bli placerat med nye härvan,
trixat lite med gaspjäll enheten och fått den monterat på ett mer passande sätt i förhållande till gasvajern , + att de inte får slå i huven , ser ut som jag ska klara mig utan att byta huv...
Moddat om härvan så de passar de nya insuget å placeringen.
imorn ska jag åka på utbildning för Audi ,genom jobbet så nu händer inte så mycket på några dagar
-
2010-01-18, 20:36 #20
En mycket fin bil du har .
Mvh bert