Sidan 18 av 20 FörstaFörsta ... 8151617181920 SistaSista
Resultat 341 till 360 av 384
  1. #341
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    ...Och det är "gratis" medlemskap i VW Club Sweden som VAG betalar för dig första året pga att du köper ny bil . Påpekas till ÅF.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #342
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Stefan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    ...Och det är "gratis" medlemskap i VW Club Sweden som VAG betalar för dig första året pga att du köper ny bil . Påpekas till ÅF.

    /Peter
    Du som verkar ha koll
    En fråga, om man beställer med DCC och får för sig att sänka bilen går det med vanliga sänknings fjädrar typ H&R eller måste man ha specialare anpassade för DCC?
    Senast redigerad av Blackie den 2015-03-27 klockan 12:41.

  3. #343

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Citat Ursprungligen postat av Blackie Visa inlägg
    Om det är någon som har erfarenhet av Carbon Steel Gray får ni gärna dela med Er om hur ni har upplevt färgen med tiden. Syns repor som på en svart bil t.ex.
    Min Golf är Carbon Steel och jag upplever den inte som särskilt repkänslig. Jag hade en Race Blue Skoda Octavia innan och den lacken var känsligare.

    Den största fördelen med Carbon Steel enligt mig är att de olackade plastdetaljerna smälter ihop med lacken, så det är svårt att avgöra vad som är plåt och vad som är plast. På bilar med ljusare lack så ser man tydligt hur mycket plast som GTI:n har.

    Hade jag köpt bilen helt ny så att jag kunnat välja färg fritt så hade jag nog valt Tungsten istället.
    Senast redigerad av Blåbäret den 2015-03-27 klockan 14:45.

  4. #344
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Blackie Visa inlägg
    Du som verkar ha koll
    En fråga, om man beställer med DCC och får för sig att sänka bilen går det med vanliga sänknings fjädrar typ H&R eller måste man ha specialare anpassade för DCC?
    DCC och sänkning. Vet ej om det får några negativa konsekvenser. DCC lär ju vara uppbyggd med ventilsystem som släpper igenom olja med olika hastighet, inte samma system som "magnetic ride" konceptet.

    Min R har ungefär samma höjd som min tidigare GTI 2010, bägge med standard fjädrar. (Du har väl GTI mk6).
    Hade 18” Detroit fälgar på den. Har inte tänkt sänka R:en heller så jag vågar inte ha någon uppfattning i ämnet. Eftersom bilen används året runt samt att inslaget an fartgupp har ökat i Halmstad så vill jag ha lite marginal. Jag vet att det är lite gammalmodigt men det får gå ändå….

    Sökte runt lite och hittade denna tråd.

    http://www.golfmk7.com/forums/showth...t=dcc+lowering

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #345
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Stefan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    124
    Idag har jag varit och provkört nya gti:n som upplevdes lite rappare och tystare än min MK6:a även den förbättrade styrningen upplevdes till belåtenhet, nu är det bara färgvalet som återstår

    Jag förstår inte varför har man 2 miljoner olika modeller med Reflex Silver Metallic i hallen och ingen Carbon Steel Gray, var förbi Täby där jag fick provköra Gti:n och där hade dom även en GTD och i vilken färg? Reflex Silver Metallic så klart var även förbi Kista och Bromma men ingen Carbon Steel Gray Metallic *suck* Nu var iof. personalen i Bromma jäkligt serviceminded och letade efter en anläggning som kunde tänkas ha en bil med den färgen och det verkar finnas en i Smista och en i Södertälje, så i morgon blir det en tripp till någon av dem för att beskåda färgen.

    Och snälla VW kan ni inte komplettera med ett extra klädsel val i tyg, typ race stolarna som finns standard i R modellen. Tycker jag hör mer negativ än positivt om det klassiska retro tyget och de som inte gillar Clark "tvingas" istället att kosta på sig en läderklädsel för 18.000, jag är en av dom

    Finns det någon anledning till varför man inte maxutrustar prestanda demo bilarna som t.ex. GTI/GTD, R och Scirocco så man får känna och klämma på de olika utrustnings paketen som finns. Gti:n som jag provkörde hade inte t.ex DCC eller Dynaudio högtalarna vilket jag gärna hade testat uppleva då jag lagt till det i min beställning.

    Nä nu blev det lite för mycket negativ energi här, gillade nya gti:n skarpt så snart blir det att säga adjöken till "gamla" bettan och hoppas "hen" hamnar i goda händer

    * Uppdatering: Har nu varit och kollat på en Gti med Carbon Steel Gray Metallic och har beslutat att välja den färgen, den var riktigt läcker ihop med Gti:ns röda detaljer
    Senast redigerad av Blackie den 2015-03-29 klockan 21:56.

  6. #346

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Själv tycker jag gti-klädseln är sk*tsnygg och lika gti som emblemet på bakluckan...

  7. #347

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Jag tycker inte heller riktigt om GTI klädseln och hade gärna sett ett annat tyg som alternativ. Men den är snyggare i verkligheten än på bild, och när man kör bilen så tittar man ju ut genom rutan och inte på klädseln.

  8. #348

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Tycker att den klassiska GTI-klädseln är riktigt snygg och jag valde bort den tråkiga svarta läder/alcantaraklädseln när jag beställde min före detta GTI. Men den klassiskt rutiga klädseln i Golf GTD är ännu snyggare.

  9. #349
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Stefan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Tycker att den klassiska GTI-klädseln är riktigt snygg och jag valde bort den tråkiga svarta läder/alcantaraklädseln när jag beställde min före detta GTI. Men den klassiskt rutiga klädseln i Golf GTD är ännu snyggare.
    Själv valde jag skinn i min MK6 då jag inte gillar Clark, läderklädseln är ju det enda man kan välja om man inte vill ha Clark tyvärr tycker som sagt att det borde finnas fler alternativ till sportstolarna än bara läder, t.ex enfärgat tyg/alcantara som kanske "bara" ger ett prispåslag på 4-5k istället för 18k som läderklädseln kostar.

  10. #350

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Ang DCC och sänkning.

    På Sciroccon beställde jag original sänkfjädrar. Dessa ska enligt uppgift från vw vara anpassade för DCC. Jag antar att man inte kan toksänka med DCC. Till sciroccon finns det tre olika satser beroende på vikt på bilen.

    Fredrik

  11. #351
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Stefan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    124
    Då var ny bil beställd, spännande :P

    Säljaren skulle återkomma om leveranstid, han trodde runt midsommar nånstans. Nu skall man bara hitta en köpare till den "gamla" bilen

  12. #352

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Nu är Audi S3 uppdaterad med 7-växlad S tronic (DSG) dvs DQ500. Troligt att denna uppdatering även kommer till Golf R?
    https://youtu.be/ACx1P-jTrS0

  13. #353
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nu är Audi S3 uppdaterad med 7-växlad S tronic (DSG) dvs DQ500. Troligt att denna uppdatering även kommer till Golf R?
    https://youtu.be/ACx1P-jTrS0
    Ja!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #354

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Verkligen välkommet! 6-växlat börjar bli lite old school.

  15. #355
    Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Citat Ursprungligen postat av Blackie Visa inlägg
    Idag har jag varit och provkört nya gti:n som upplevdes lite rappare och tystare än min MK6:a även den förbättrade styrningen upplevdes till belåtenhet, nu är det bara färgvalet som återstår

    Jag förstår inte varför har man 2 miljoner olika modeller med Reflex Silver Metallic i hallen och ingen Carbon Steel Gray, var förbi Täby där jag fick provköra Gti:n och där hade dom även en GTD och i vilken färg? Reflex Silver Metallic så klart var även förbi Kista och Bromma men ingen Carbon Steel Gray Metallic *suck* Nu var iof. personalen i Bromma jäkligt serviceminded och letade efter en anläggning som kunde tänkas ha en bil med den färgen och det verkar finnas en i Smista och en i Södertälje, så i morgon blir det en tripp till någon av dem för att beskåda färgen.

    Finns det någon anledning till varför man inte maxutrustar prestanda demo bilarna som t.ex. GTI/GTD, R och Scirocco så man får känna och klämma på de olika utrustnings paketen som finns. Gti:n som jag provkörde hade inte t.ex DCC eller Dynaudio högtalarna vilket jag gärna hade testat uppleva då jag lagt till det i min beställning.


    * Uppdatering: Har nu varit och kollat på en Gti med Carbon Steel Gray Metallic och har beslutat att välja den färgen, den var riktigt läcker ihop med Gti:ns röda detaljer
    Även jag valde Carbon Steel Grey till min beställda GTI, och jag håller med dig. Försökte hitta och provköra en GTI med DCC innan jag beställde, men det gick inte att hitta en enda demobil med det i hela landet. :/
    Så beställde det iaf
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

  16. #356
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av cree Visa inlägg
    Även jag valde Carbon Steel Grey till min beställda GTI, och jag håller med dig. Försökte hitta och provköra en GTI med DCC innan jag beställde, men det gick inte att hitta en enda demobil med det i hela landet. :/
    Så beställde det iaf
    Jag hade DCC på min MK6. Helt klart värt pengarna. Hade Comfort jämt i stan och Sport på landsväg och kurviga vägar. Gillade speciellt att styrningen styvades upp också.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  17. #357
    Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Jag hade DCC på min MK6. Helt klart värt pengarna. Hade Comfort jämt i stan och Sport på landsväg och kurviga vägar. Gillade speciellt att styrningen styvades upp också.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ska bli kul att testa DCCn, men trodde det blev för stötig på landsväg med sport inställningen. Ska bli kul att testa mig fram
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

  18. #358
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av cree Visa inlägg
    Ska bli kul att testa DCCn, men trodde det blev för stötig på landsväg med sport inställningen. Ska bli kul att testa mig fram
    Eftersom DCC anpassar sig (tror det är 400ggr per sekund) så blir det förvånansvärt bra. Min låg väldigt stabilt på vägen. På MK6 så var det Monroedämpare och styrsystemet var tillverkat av Bilstein. Bra grejor alltså. Du kommer bli nöjd.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  19. #359
    Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Eftersom DCC anpassar sig (tror det är 400ggr per sekund) så blir det förvånansvärt bra. Min låg väldigt stabilt på vägen. På MK6 så var det Monroedämpare och styrsystemet var tillverkat av Bilstein. Bra grejor alltså. Du kommer bli nöjd.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Nu blev det ju inte lättare att vänta. Sablar leveranstid.
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

  20. #360
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av cree Visa inlägg
    Nu blev det ju inte lättare att vänta. Sablar leveranstid.
    Då får jag nog tyvärr spä på ditt lidande .

    Har DCC på min R. Som JimZon skriver så är "Comfort" bra att ha i staden. Kör min 95 % i "Normal" men exempelvis idag har jag kört kors och tvärs genom Göteborg med sina spårvagnsspår. Då är det skönt att kunna trycka på "Comfort". Jag kan tyvärr inte säga om det är samma underleverantörer som till Golf 6. Såg en video ang. Golf 7 om att systemet är uppbyggt runt olika "ventiler" som släpper igenom vätska med olika hastighet, alltså inte likt Audis "magnetic ride", det är en annan lösning. Tror du kommer att bli nöjd med det.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin