Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 92
  1. #41

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Så jäkla läcker. Stort grattis till en fantastisk bil! ��

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Så jäkla läcker. Stort grattis till en fantastisk bil! ��
    Tack så mycket!

    Jag får ju vara ärlig och säga att bilderna lyckas alltid försköna skicket på den Rost som börjar krypa runt rutorna, nån buckla här och där. Men helt ok bruksskick!

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Gjorde mycket med andra däck.
    Nu är det bara att njuta ett tag.

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Gjorde mycket med andra däck.
    Nu är det bara att njuta ett tag.
    Verkligen!

    Just nu är det inget som "måste" fixas. Så det är bara att åka runt och mysa.

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Varit lite stiltje under semestern, men gjorde ett ryck med bakluckan...då denna är väl den som var mest iögonfallande dålig/tråkig.
    Plastemblem som såg tråkiga ut, bucklig och rostig. Sen finns det annat att ta tag i, men en sak i taget =)

    Jag hade sparat bakluckan från -74an, så gjorde iordning den. Lite annorlunda, men matchar resten bättre med -74ans grejer. Emblem i alu och dekorlisten går längs hela nederkanten på luckan.

    Beställde Hagmans 1-k Baligrön och toppade med 2 lager 2-k klarlack på sprayburk. Blev helt ok!

    Namn:  bak1.jpg
Visningar: 752
Storlek:  188.3 KB

    Namn:  bak2.jpg
Visningar: 693
Storlek:  184.5 KB

    Namn:  bak3.jpg
Visningar: 752
Storlek:  161.0 KB

    Namn:  bak4.jpg
Visningar: 759
Storlek:  156.8 KB

    Namn:  bak5.jpg
Visningar: 591
Storlek:  100.5 KB

    Namn:  bak6.jpg
Visningar: 694
Storlek:  182.9 KB

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Nytt projekt på G?!

    Blev tvungen att skriva av mig lite, då frun redan tröttnat på en make som går i egna tankar

    Blev erbjuden att köpa en Passat GT 32b -86, alltså den med 2,2l 5:a i...renoveringsbehov ja, men jäkligt udda. 21st i Sverige OM man kan lita på car.info´s uppgifter. Möjligheterna fanns för att köpa med en Passat GL -86 (besiktad) och en GT Variant -86 (utan papper dock).

    Jag gillar -77an bättre till utseende, 80-tals Passat är väl inte jättesnygg. Så det är ju bara för att 2,2l GT är ovanlig, hittar inte mycket info om den dock.

    Så nu börjar hjärnspökena härja...hur klar är jag med -77an? Var kan jag förvara allt? Vad kostar det i slutänden? Osv, osv...

  7. #47
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Min personliga åsikt: 5-cyl vinner alltid! Så gott ljud! Kombinerat med den härliga GT-utstyrseln så hade valet varit lätt för mig Alla gånger hellre en GT med femma. Det är ju fortfarande en gammal (veteran)bil som har massa gammelbilscharm. Självklart så är ju 77:an av en annan designskola som också har sin snygga charm (såsom golf mk1 etc) men en sån unik bil hade jag inte hoppat över att skaffa som en GT. Tycker många 80-talsbilar mognat i sin design numera och gått från fula till snygga.
    Senast redigerad av vfr den 2021-08-31 klockan 10:31. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  8. #48
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Ur broschyren, låter grymt sportig

    Namn:  Capture.JPG
Visningar: 614
Storlek:  163.8 KB
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Min personliga åsikt: 5-cyl vinner alltid! Så gott ljud! Kombinerat med den härliga GT-utstyrseln så hade valet varit lätt för mig Alla gånger hellre en GT med femma. Det är ju fortfarande en gammal (veteran)bil som har massa gammelbilscharm. Självklart så är ju 77:an av en annan designskola som också har sin snygga charm (såsom golf mk1 etc) men en sån unik bil hade jag inte hoppat över att skaffa som en GT. Tycker många 80-talsbilar mognat i sin design numera och gått från fula till snygga.
    Ja lite så...skönt att få vädra tankarna med likasinnade! Femmorna har ju ett underbart ljud!

    Sälja -77an är inte aktuellt i dagsläget, den gillar jag alldeles för bra! Därav platsbekymret...

    Haha..I mina ögon så har den inte mognat tillräckligt än.

    Tiden att fixa den är en annan aspekt, när jag startar ett projekt så vill jag greja NU. Jag har inte tålamodet att projekt blir stående, men så funkar det inte som småbarnförälder.

    Jag beundrar verkligen din långsiktiga plan och tålamod med Golfen Micke!

    Men nu går jag händelserna i förväg, ska åka och kolla på den först. Har gjort affärer med honom tidigare och han sätter hellre ett bra pris mot att den hamnar hos en VW entusiast.

  10. #50
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Behålla 77:an och köpa Gt:n är ju såklart det ultimata Jag känner igen problemet med att balansera jobb/familj/barn/bil, jättesvårt. Men jag ser det som att jobbar på mina projekt 24h om dygnet. Jag tänker på dem, letar info på internet, letar delar, köper delar, ringer folk osv när jag inte är i garaget på så vis blir det NU hela tiden.
    Senast redigerad av vfr den 2021-08-31 klockan 10:31.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  11. #51

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Freiholtz Visa inlägg
    Därav platsbekymret...
    Det byggs alldeles för lite garage, jag känner ingen som tycker sig ha för mycket garageplats...

    m v h Henrik

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Sant! Vårat garage är förvisso såpass stort så att jag kan ha 2 bilar där (8,5x7,5m). Men kanske är lite för låst i tanken av att ha tillräckligt med plats för att kunna ha en av bruksbilarna i garaget på vintern.

    Men har varit ute och mätt ikväll och med hjuldollys så skulle man nog kunna hitta på nåt.
    Senast redigerad av vfr den 2021-08-31 klockan 10:32. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jag kan väl bara säga att din tråd satte griller i skallen..
    Den som lever får se =)

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Namn:  DSC_0885.jpg
Visningar: 547
Storlek:  1.07 MB

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Riktigt nice.
    Jag missade en -78 för några veckor sedan.

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Jag åkte och kollade på GT´n igår för att kunna lugna ner mig lite.

    Inredningen va helt ok, motorn startar (dock ville inte ägaren starta upp den igår pga bränsleläckage) men litar på honom, dels som gammal bekant och även arbetskollega.

    Dörrar sönderrostade i nederkant och golvet var JÄTTDÅLIGT! En knytnäve var inga problem att sticka upp i golvet.

    Allt går ju att fixa givetvis. Resevdelsbilen har fräscha dörrar och bra i plåten i övrigt, GT kombin är en importare och kändes riktigt frisk i golvet. Så ja, det är ju lösbart.

    Prisbilden är jag dålig på. Hade det varit en vanlig 32b så hade jag inte ens tänkt tanken på att göra iordning den. Men vad är det värt för mig att det är en GT?

    Nu låter jag detta puttra långsamt i hjärnan och så får vi se hur det blir


    PS. Han hade även en 1,6l Forsbergsmotor med Webrar som han tyckte att jag kunde låna och ha i den gröna Passaten

  17. #57
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Om du skall satsa på en renovering för att tjäna pengar är nog VW överhuvudtaget fel märke Hobbybilar köper man för att få egen tillfredsställelse är min egen åsikt
    Om man tittar i tyskland så kostar GT 5cyl >10 000 euro om de är i bra skick, men även där är de extremt ovanliga. Finns endast 1 på mobile till salu just nu.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Sant! Samma med den gröna, inte några stora summor som den är värd. Men det är mitt intresse och "avkoppling", skruva på höst/vinter och glida på vår/sommar.
    Gav 1500:- för den och är kanske uppe i ca 10.000:- i totalkostnad på den.

    Inköpspris för GT´n med 2 reservbilar är i prisklass strax över 10.000:-

    Budgeten för en projektbil till är egentligen lite för liten nu, men får se det långsiktigt.

  19. #59
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Känns som ett helt ok pris. Du borde få igen dina pengar om du renoverar den, särskilt vid försäljning på export.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jonas??
    Har du koll på vad för växellådor som sitter i B1/B2 Passaterna?

Liknande ämnen

  1. VW Golf GLS 1977
    Av Henrik.M i forum Projektforum
    Svar: 470
    Senaste inlägg: 2015-08-20, 22:08
  2. VW golf 1977 på blocket
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 11:09
  3. (FILM) 1977 VW Mk1 Junior cup
    Av Sebbe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin