Sidan 75 av 79 FörstaFörsta ... 256572737475767778 ... SistaSista
Resultat 1 481 till 1 500 av 1577
  1. #1481

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Dags att starta en parallellimport? Köper man 10 bilar (läs 10 kompisar som köper varsin, annars får väl både tullen och SKV ståpäls) och fraktar kanske man kan få ett hyggligt pris på både bil och transport. Doftar ju 1 till 1,5 mille i bakfickan på några telefonsamtal?

  2. #1482

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Haha min tanke oxå. Men Tull och moms på det, så är man väll körd! . så blir säkert bilarna dyrare ändå
    Senast redigerad av vfr den 2022-01-21 klockan 10:25. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #1483

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Här några av prispåslagen som VW ÅF i USA lägger på!, som det är ett jäkla massa bråk om i USA nu..

    Men visst är det olagligt i Sverige att göras så här på en ny bil?. Eller får ÅF sätta vilka priser de vill?. Jag är tveksam, aldrig set någon göra det.

    Namn:  us åf.JPG
Visningar: 708
Storlek:  82.4 KB

  4. #1484

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Vet du vad en R kostar är det bara att börja räkna.


    • Formeln för att beräkna vad en bil ungefär kostar är: (((bilens inköpspris + € 1.500 transportkostnader) x 10% importavgiften*) x 25% *moms).
    • Utöver det tillkommer transportförsäkringskostnader (1,5%) och skeppsmäklaravgifter (lastning ur container samt ta hand om betalning av importavgifter) på ungefär € 500 exkl. moms.


    https://www.usa-car-import.com/sv/be...r-av-bilimport

  5. #1485

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Precis, man går back att importera en sån enkel bil som Mk8
    Senast redigerad av vfr den 2022-02-11 klockan 15:28. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #1486
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    En återförsäljare har rätt att även i Sverige prissätta som de vill, prislistor ifrån generalagenten får bara vara rekommenderade priser.
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  7. #1487

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ok, ja kanske inte är läge här att lägga på en 100 000 på riktpriset man får man man bygger ihop en bil
    Senast redigerad av vfr den 2022-02-12 klockan 23:17. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #1488

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Tveksamt om man kan importera en ny bil från USA. Den måste väl uppfylla EU-krav?

  9. #1489

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Det borde går, med tanke på alla nya Feta Jänkesuvar som firmor plockar hit!. Men finns inte en anledning att ta hem en Mk8, blir bara dyrare med alla skatter..

    Däremot så slipper man OPF, men det borde ju vara nått krav i Eu?. Men kanske går under radarn, som jänkebilarna gör?
    Senast redigerad av vfr den 2022-02-13 klockan 12:13. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  10. #1490

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    OPF gissar jag är partikelfilter.

    Det finns krav på partikelutsläppen i de senaste avgaskraven i Europa.

  11. #1491

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Precis partikelfilter!. Men jag tror om man importerar privat en bil in i EU, så behöver man faktiskt inte uppfylla avgasreglerna här!. Rätta mig om jag har fel!

    Vore ju coolt att ta in en Mk8R manuell som bara säljs i USA annars...men blir dyrt..
    Senast redigerad av vfr den 2022-02-14 klockan 13:34. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  12. #1492

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    GTX vs Mk8R..Lite elakt.. Men stämmer rätt bra när jag körde GTX förra veckan mot min.. Min känns en gokart, de 700kg extra gör verkligen skillnad...

    ""Skillnaden på Golf R och ID.4 GTX är som skillnaden mellan en olympier och en veteranidrottare. Medan den ena är en familjesuv med sportiga ambitioner är den andra en hetlevrad prestandabil med ett drift- och Nürburgring-läge. Med det sagt är skillnaderna mellan elektriskt och fossilt distinkta.""

    https://hogstavaxeln.se/2022/02/11/v...ShC0PeiFW_U80Y

    Namn:  20220209_123321.jpg
Visningar: 572
Storlek:  202.2 KB

  13. #1493
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    ID4 GTX är väl knappast tänkt att matcha M8 R, vet inte vad de vill säga med denna jämförelse, helt olika biltyper. ID4 är för mig en hög el-SUV som flertalet elbilar på marknaden är.

    Slutklämmen i artikeln är vettigare:

    "Summan av kardemumman
    Fossilt eller elektriskt? Dispyten kommer att fortgå en lång tid framöver och om man som vi kan se för- och nackdelar med båda alternativen lever vi i en minst sagt spännande övergångsperiod. Genom att ställa ID.4 GTX mot Golf R gav Volkswagen elbilen ett underläge – det hade varit mer rättvist om Tiguan med 245-hästars bensinmotorn hade ställts mot ID.4."
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #1494
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Jag tror att det mest var tänkt som ett kul event.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  15. #1495

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    ID4 GTX är väl knappast tänkt att matcha M8 R, vet inte vad de vill säga med denna jämförelse, helt olika biltyper. ID4 är för mig en hög el-SUV som flertalet elbilar på marknaden är.

    Slutklämmen i artikeln är vettigare:

    "Summan av kardemumman
    Fossilt eller elektriskt? Dispyten kommer att fortgå en lång tid framöver och om man som vi kan se för- och nackdelar med båda alternativen lever vi i en minst sagt spännande övergångsperiod. Genom att ställa ID.4 GTX mot Golf R gav Volkswagen elbilen ett underläge – det hade varit mer rättvist om Tiguan med 245-hästars bensinmotorn hade ställts mot ID.4."
    Ja fast det var VW som bjöd upp en jäkla massa journalister för att göra denna jämförelse.

    GTX marknadsförs som det "sportigaste" elbil som VW säljer, därav Tiguan inte var en lämplig bil Däremot så kan man tycka att storleksmässigt så vore det bättre.. Den är ju även 350kg lättare än GTX..

    Så det är ju inte helt fel denna.. VW ville visa hur deras Elbilar står sig i jämförelse!.

    Sen har jag precis sett lite råmaterial från en av de större tidningarna som kommer på youtube!

    Där krossar GTX hyffsat lätt MK8R på sjön rakt fram!, är ju fördel med tyngd när det ska iväg på snorhalt

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag tror att det mest var tänkt som ett kul event.
    Nja, bara följa alla filmer/reportage som kommer ut nu. .Var ingen vanlig mutresa det här ..

    Coolt att Tyskarna hade tagit upp 10st Mk8R, med en gäng grymma chaufförer som Benny L..mm
    Senast redigerad av mangewide den 2022-02-15 klockan 11:27.

  16. #1496

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Kul!, börjar komma lite Mk8 R till salu nu!

    Men man kunde inte tro för några år sedan att man skulle ge runt 600k för en Beggad R..

    Namn:  mk8r till salu nu!.JPG
Visningar: 552
Storlek:  94.1 KB

    Men Billigaste nya RS3 går loss på 730 just nu... och dyraste 850!!!

    Blivit galet med bensin och elbils priser!

    Namn:  rs3...JPG
Visningar: 535
Storlek:  99.4 KB

  17. #1497

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Sådärja då var Keramiska Bromsarna prissatta! , var ju egentligen inte galet dyrt om man ser vad man får faktiskt! ca 80papp ..Men inga problem att köpa Racing bromsar för 100k ++..

    Namn:  VWR651000.jpg
Visningar: 330
Storlek:  111.5 KB

    https://racingline.shop/product/raci...-kit-vwr651000


    Why choose carbon-ceramic discs?

    With triple the heat capacity of steel brakes, the repeatability of the stopping power is exceptional, and unlike any steel rotor brake kit can deliver

    Despite this performance, our Stage 3+ Carbon Kit is perfect for daily usage, with good pedal response from cold
    The CCM discs weigh in at nearly half the mass of the (much smaller) factory cast iron ones.

    Each carbon disc weighs 5.7kg (12.6lb) vs 10.4kg (22.9lb) for the factory Golf 7R / S3 disc

    The lightweight Forged Monoblock calipers are the same as our beautiful Stage 3 kit – using a one-piece construction that starts out from an ultra-strong forged billet

  18. #1498

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Henrik Nilsson
    Ort
    Åhus
    Inlägg
    20
    Någon mer som fått samtal från VW återförsäljare om motorkåpan som man ska plocka bort?

  19. #1499

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nix! , men sett det på alla forum världen över...F-n jag förstod redan detta problem förra året när jag körde bana...Tog bort det...Tänkte att det där skiten måste ju kunna brinna upp...

    Men nu har jag det på, är ju inte helt optimalt att ta bort..blir ju så jäkla skitigt där under!. Sen inte helt lätt att tvätta...

    Fast kan det börja brinna så är det bara att ta bort .. Men jag vill ha den gamla! . Det borde ju gå att få längre fram..
    Senast redigerad av vfr den 2022-04-04 klockan 22:47. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  20. #1500

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Du får en i kolfiber istället

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin