Sidan 11 av 17 FörstaFörsta ... 891011121314 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 325

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ett par 13" bbs med ET 13 med Guldfärgat centrum hadde suttit som en rak höger på denna vagn.

Eller ett par vita GB-fälgar i 13".

Har ju mina 13" orginal BBs från 83 på/till min MK1:a ??

pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag har provmonterat mina E tuna shellby liknande fälgar dom passar fint och är från 70 talet så nu ska det raggas fram hjulbult som har en omkrets på 17mm med en bricka mot fälgen eftersom det inte är försänkta hål.

Jag har mailat till en kille som har GB fälgar så jag får väl se vad som händer längre fram.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Just ja.
    jag skulle ju leta hjulbultar åt dig.

F@n börjar bli gammal o grå.

pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av P.Hagel Visa inlägg
    Just ja.
    jag skulle ju leta hjulbultar åt dig.

F@n börjar bli gammal o grå.
    Hehe ingen fara bara jag får tag i prylar innan sommaren är slut,
    Jag har även fått tag i ett orginal bränslefilter som ska monteras.

pekka kiiskilä
    Gäst

Det var inte riktigt samma fälgar för jag öppnade påsarna idag och fick läst vad som står på dom.
    ARC-Alurad
    VW60
    Made in W-Germany
    6j-13H2
    ET33
    KBA 40354
    7st runda hål.
    Jag hittar ingen bild på nätet men dom passar fint på bilen det ser riktigt retro ut.

Någon som vet vad detta är för modell av fälg? jag har fyra sådanna nu och vill veta när den modellen kom.
    Senast redigerad av pekka kiiskilä den 2009-02-22 klockan 22:21.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Det var inget bild kom efter mycket om och men..

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Slutet 70 början på 80-talet.

pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av P.Hagel Visa inlägg
    Slutet 70 början på 80-talet.
    Tack Patrik det var det jag ville veta så då ska jag blästra dom och pulverlacka dom så dom blir fina.

pekka kiiskilä
    Gäst
    GB 13" är nu hemma för provning och om jag får dom för rätt pengar så ska dom blästras och pulverlackas grå och däcken ska bli 175-70-13 som det var på 70 talet för jag ska inte ha tyskstuk på min bil.

pekka kiiskilä
    Gäst

En liten bild på lillebrors mk1 75a den är helt ombyggd eftersom han inte var nöjd med den gamla bygget så fick vi bygga om hela bilen, Motorn är KR 16v strokad till 2,0 samt att den är byggd för turbo som syns.

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Kul att det händer saker i grannbyn också!
    ...ser att han övergett den underbara gröna färgen!?
    mv. Patrik Jonasson

Caddylac

pekka kiiskilä
    Gäst
    Det här är fälgarna som ska finnas kvar till bilen o dom ska blästras och pulverlackas.

Snobbringar och kappslar

GB Eight spoke.

Ja du har rätt Patrik den gröna färgen är ett minne bara fär det blev blått samt att taket byttes för det var tråkigt att sitta i en taksänkt bil.

pekka kiiskilä
    Gäst
    Nu har jag fått bytt kyl så det blev en modieferad mk2 kyl som får sitta på ett tag eftersom orginalkylet ska lämnas in för renovering,
    Det blev en gti läpp med på bilen så nu ska det tas bilder till F-bolaget så jag kan ställa på den igen och köra den lite igen.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Härligt Pekka.
    KUL att det går framåt.
    Kommer bli läcker din bil.
    Gul som en citron och tidsenligt "stylad"!

pekka kiiskilä
    Gäst
    Dagens arbete var spolning av kylsystemet och i med glykol samt provkörning första körningen med skruvbenen,bromsarna,hjulen,mm så körningen var ca 2km och allt funkade fint men jag var nära att köra bort gti läppen när jag backade ut den ur garaget det var max 1cm så det är lite tajt men det funkar om man är försiktig.

Jag glömde förstås att byta termostat så jag får tappa ut kylet igen.
    Senast redigerad av pekka kiiskilä den 2009-03-25 klockan 21:35.

pekka kiiskilä
    Gäst
    Ja då har man bytt termostat men det blev inte bättre för de eftersom jag glömde kontrolera det nya och då är det givet för trassel så den nya öppnar inte så det blir att tömma systemet igen och göra om jobbet med byte av termostat så den här gången ska jag kontrolera att det funkar innan jag monterar den i bilen och klabbar med glykol.

GTD83
    Gäst
    Lider med dig, har haft min beskärda del av strul efter glykol m.m är fyllt o klart.

Har bytt motor en gång efter ny olja (Castrol racing á 150kr litern) var fylld samt glykolen ifylld så hann jag åka 800m innan en ventil gick av och det var mos av topp o kolv. Nästa motorbyte (i en annan bil) fyllde jag glykol o gjorde klart, när den startades så stod det en liten stråle ur kylaren, bara att tömma ur och byta kylare. Så numera kör jag billig olja samt rent vatten tills jag provat att sakerna fungerar, sen byts det till finare olja samt blandas i med glykolen.

Hoppas du får fart i grejorna, alltid trevligt med MK1or på vägarna, ler var gång jag möter en

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Hittade en kylare i boden min idag när jag röjde, stämmer den mot en sådan då söker är den din gratis som jag lovat.

Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

pekka kiiskilä
    Gäst
    Det är rätt modell så du är en klippa Per,

Jag har även skaffat en ny fungerande termostat så det passar bra med att byta kyl igen.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Kolla i Kjellsons tråd i projektforumet.
    Han har sånna fälgar du sökte fast med 6-hål bara.
    Bra skick!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin