Resultat 1 till 20 av 20
Ämne: Milltek till mk5 r32
-
2011-04-19, 18:28 #1ChesmalGäst
Milltek till mk5 r32
Hej !
Kör en Mk5 R32 , vill ha lite bättre ljud och har surfa runt lite bland youtube och hitta att milltek passar min smak
när jag glider in på deras hemsida ser jag
1. MANIFOLD & HI-FLOW SPORTS CAT - Requires ECU Remap and must be fitted with the Milltek Sport cat-back system
Consists of: Tailpipe Style
LH Free-Flow Manifold
RH Free-Flow Manifold
200CPSI Hi-Flow Sports Catalyst Assembly
Link Pipes for Milltek Cat-Back System
Samt
2. CAT-BACK - Non-resonated (louder)
Consists of: Tailpipe Style
Centre Silencer Replacement Pipe
Rear Silencer Dual 100mm Jet
Pipe Diameter: 2.75" (69.85mm)
Youtube i all ära men tänkte se om det är någon här som har upplevet ljudet live, ,är det för högt ?
vad är skillnaden mellan 1:an och 2:an där , kommer jag dö av lycka eller kommer man får huvudvärk
Tacksam för alla svar och tiden ni lägger ner
-
2011-04-20, 10:32 #2itouchGäst
Vore jag dig hade jag köpt ett Milltek catback (resonated). Nr1 där är overkill och Nr2 har för mycket resonans enligt min smak för långfärd. Catbacket som är resonated låter lite mer än original och lite djupare men förstör inte åkkomforten.
-
2011-04-20, 12:12 #3
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 197
"skillnaden" är att nr 1 är grenrör, främre rör och sport katalysator.
nr 2 är bara systemet bakom katalysatorn.
dvs precis som det står så om du vill ha ett komplett sportavgassystem lär du köpa både 1:an och 2:an.
även jag hade siktat på 2:an i "resonated" utförande, dvs med 2st ljuddämpare(en kraftig mitt-dämpare) istället för "non-resonated" som bara är raka rör och EN bakre dämpare.
Du kommer garanterat att tröttna på ljudnivån FORT, i ett cat-back med bara en slutdämpare, på en såpass kraftig sugmotor.
-
2011-04-20, 16:21 #4ExelonGäst
Gäller även på IV´n? Ska byta till något sportsystem som ger lite högre muller typ som när du startat den kall (avgasklockan är pluggad). För vill inte åka omkring och vråla som en gammal 240 med bondtrim. Sorry för trådkapet Chesmal.
-
2011-04-20, 19:14 #5
- Reg.datum
- maj 2008
- Namn
- Pjerre Gustavsson
- Ort
- Nyköping
- Inlägg
- 422
Har läst artikeln i nya gatbilar där de testade att bara byta system på en GTi MKV. Den fick mindre effekt. Undra om det blir lika på en R32..
Där behövdes främre systemet mest plus annat filter. Då gav det fan så mycket mer effekt utan att ens programmera om.
-
2011-04-20, 19:30 #6
- Reg.datum
- jan 2011
- Namn
- Jim Profit
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 149
Ligger ett till salu på blocket:
http://www.blocket.se/stockholm/Milt....htm?ca=11&w=1
-
2011-04-20, 22:07 #7
Hedersmedlem
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- David L
- Medlemsnr
- 3838
- Ort
- Nykvarn
- Inlägg
- 277
-
2011-04-21, 16:20 #8ChesmalGäst
Tack itouch och Sn00k, fick en bättre bild framför mig på hur det kan vara , gött jobbat boys
är inne på samma spår som:
No worries, du förklarade det som jag misslyckades med <3
Var inne en sväng på nått forum som heter r32oc, var inte förvånad över att engelsmännen där favoriserar sitt Milltek, men överlag ser det ut som om non-resonated leder den ligan , jävla mycket snack om gains, om man nu väljer den värsta versionen , nej får läsa vidare på länkarna Jim och David L gav mig !
Någt ska jag göra, men frågan är bara vad
-
2011-05-04, 16:31 #9ChesmalGäst
Man blir knappast smartare av alla forums trådar , orkar inte vela längare
Har dock bestämt mig för att Milltek CAT-BACK - Non-resonated !
Ska se om man kan vara så där professional och göra en before and after.
-
2011-05-04, 22:06 #10
- Reg.datum
- jul 2008
- Namn
- T.Englund
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 110
Åker med ett Milltek Non-resonated catback på min mk4 r32, är det nån som vet pris på mittenröret med dämpare, så det blir ett resonated? Är lite less på att åka med den ljudnivån som är nu..
-
2011-05-04, 22:25 #11
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Anders Larsson
- Medlemsnr
- 3761
- Ort
- Kävlinge
- Inlägg
- 613
Hmm jag som har funderat på att skaffa Non-resonated till min MKIV
blir att ta sig en ordentlig funderare igen,
"badtab"
är det mycket högre ljud vs orginal i Non-resonated ?
vet bara orginal vs Resonated beställde Non-resonated men firman jag köpte igenom skickade fel vilket kanske blev rätt.
-
2011-05-04, 22:36 #12
- Reg.datum
- jul 2008
- Namn
- T.Englund
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 110
-
2011-05-04, 22:51 #13
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 625
-
2011-05-05, 17:38 #14
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Anders Larsson
- Medlemsnr
- 3761
- Ort
- Kävlinge
- Inlägg
- 613
-
2011-05-05, 22:16 #15
- Reg.datum
- jul 2008
- Namn
- T.Englund
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 110
-
2011-05-07, 20:45 #16
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 625
-
2011-05-12, 23:16 #17R.SGäst
Har ett komplett Milltek på min MK5 GTI och kör non-resonated. På GTI'n är det i alla fall så att resonated nästan låter mindre än orginalsystemet och det vill man ju inte :-). Jag är en sucker för "Milltek-soundet" i non-resonated form och vill du ha ett lite högre och sportigare ljud är det nog "the way to go".
-
2011-06-08, 19:02 #18ChesmalGäst
Nu sitter mitt Milltek non-resonated på bilen, kan ju säga att det blev en enorm skillnad, liksom svårt att förklara, får smälta in alla känslor först :]
-
2011-06-09, 01:00 #19
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 625
-
2011-06-18, 16:42 #20ChesmalGäst
Det låter fantastiskt Särås !!
Sjukt nöjd med soundet , alltid vart torsk för att det skall låta högt
hittade en länk från R32oc
http://www.youtube.com/watch?v=LjdfA...ature=youtu.be
R32 <3