Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Zeeeta
    Gäst

    Bra folk som kan hjälpa mig med min motor (Golf 5 GTI)

    Efter en avkörning på mantorp lyckades jag få in sand lite överallt i motorn och troligen har det även hittat in bland cylindrar och annat mindre kul där det inte ska vara sand..
    Och då de behövs plocka isär och göras rent har jag lite planer på att att stoppa ner lite annat kul för att få upp effekten litegrann (när man ändå håller på..) Ingen som har någon firma att rekomendera som kan VW och järna har skruvat på liknande bil tidigare? Järna i mellansverige, fast jag kan ju köra iväg bilen längre om det skulle behövas.

    Hjälp uppskattas!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Beror väl lite vad på vad du är intresserad av att betala? Sand i cylindrarna, hur artar sig det? Kolla med Ace Competition...

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Om du bor i Västerås så är det närmare till PM racing i Nynäshamn.

    Jag är också lite nyfiken på hur sanden kom in i motorn?


    .

  4. #4
    Zeeeta
    Gäst
    hehe jo sand i cylindrarna.. Tryckröret från turbon till intercoolern gick sönder när jag dundrade ut i sandfållan.. Så när jag började skruva isär alla rör för att se om det kommit in sand så upptäckte jag att det var sand i intercoolern, sand i rören på andra sidan intercoolern, sand hela vägen upp till gasspjället! har dock nte kommit längre med isärskruvandet då firman har semester där jag håller till.. men med tanke på mängden sand det låg i tryckrör och slangar ända up till spjället så borde det även ha smygit in sand i insuget. men somsagt, jag har inte kommit längre i skruvandet. Men vid provstart låter inte motorn direkt bra...

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Surt...

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Fy satan va dyrt det låter.....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin