Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Sunkan
    Gäst

    Vad har jag för modell?!:O

    Jo hej, såhär äre, jag har en VW Golf gti 8V Mk3 1993, och det är så att jag vill köpa en sänkningssats till den... länken som jag vill beställa ifrån: http://www.stylingshopen.se/vw_styli...gh-llning.html . . . . det finns ju 2 olika modeller av varje, och jag vill ha 35-40 mm sänkning.. men mitt problem kommer då upp: Jag vet inte vad jag ska ha för någon för jag vet inte exakt när min bil är gjord, den är importerad från tyskland 2002, så har ingen aning om hur jag ska ta reda på det... behöver verkligen hjälp, eller om någon vet någon annan bra sida som man kan beställa ifrån... tack på förhand // Johan!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Du ska ha en sats till just GTi.
    Då GTi har ett chassie med 15mm lägre fjädrar och dämpare orginal än vanliga Golf.
    Tar du en sänksats från en vanlig Golf så får du bara ca: 20mm sänk på GTi.
    Men tar du en sats till just GTi så sänker den 35-40mm på din bil.

    Ta och kolla upp den sats du vill ha och vad den är till.
    Läsa på en hemsida utan bra info är ju att kasta pengarna i sjön!
    Där stog det ju inget av värde.

    Alla de där satserna är vad jag kan läsa till IKKE GTi.
    Sänker mindre på en bil med orginal sportchassie.

    Du bör kolla vad du har för tillverkningsmånad åxå.
    Det som skiljer är övre fjädersätet på bilar efter månad 10/93 , alltså -94 års modell.
    Då är det en annan plåtbit mot de tidigare modellerna.
    Det är storleken på fjädersätet som skiljer.

    Är du med?

  3. #3
    Sunkan
    Gäst
    aha ja, Ja, nej visst den sidan har inte så mycket info, de e sant, men.. jag har kollat runt en hel del, och vad jag kan se, så hittar jag inga sänkningssatser för just GTI, men de blir till att fortsätta leta då kanske Det är just det med tillverkningsmånad, som är mitt problem, för jag vet inte hur jag ska få reda på det, eftersom den är importerad 2002 till sverige, och därmed vet jag bara att det är en 93-a..:/ Vet du något knep eller så som man kan se vad det är för någon av dem? :P Tack så mycket för ett bra svar, hoppas på ett till =D // Sunkan!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin