Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1
    lardah
    Gäst

    Varför blir inte Golf cabbar mk1 sålda?

    Jag var lite inne på att skaffa en snygg Golf Gli utan katalysator, borde vara en riktigt kul bil med tanke på Gti mk1 ursprunget. Men när jag kikar på blocket ligger alltid samma bilar ute och de nya som ploppar upp blir ju aldrig sålda. Om man nu skulle slå till på en Gli så får man alltså räkna med att man kanske inte bli av med den igen?

    Se denna: http://www.blocket.se/vi/19743323.htm?ca=23_16_s&last=1

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag tror många tycker att det är mycket pengar för en gammal Golf och dom istället köper en lite nyare modernare cab.

  3. #3
    zoddri
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Jag tror många tycker att det är mycket pengar för en gammal Golf och dom istället köper en lite nyare modernare cab.
    Förmodligen helt rätt också. Man får en cab från 90-talet för samma pengar så det gäller nog att vara entusiast för att köpa en så gammal.

    Men fina bilar är det..

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    med facit i hand betalade jag nog överpris för min cabbe men det är väl så att man köper en bil med hjärta och inte med hjärna..

    sen överpris.. ja självklart är det överpris på dom flesta cabbar men så finns det fina oxå som kostar och då stiger automatiskt priset på dom i sämre skick..

    sen ska du inte glömma att cabben väger nästan 200kilo mera än en vanlig mk1 så någon räser är det inte men perfekt glidabil som det händer lite med iaf..

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Finns 3 cabbar jag vill ha.
    men blir inte av med min 16v.

    Men just den du länkar till är fin.
    max: 19.000:-

  6. #6
    tjipp
    Gäst
    ja bra fråga..
    Jag skälv köpte ju en gli av den "gamla" sorten utan dem hemska parkbänkarna osv..
    I samma pris kategori som den det länkades till.

    Sen att dem inte blir sålda vet jag inte.!`?
    Just nu är det väl väldigt stilla på öppna bilar pga årstiden.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Johansson
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    210
    Tror som du fått svar, dels tycker jag absolut inte dom gammla golf cabbarna är värda det pris folk vill ha, sen årstiden vinter är ju inte igentligen någon tid att sälja bilar över lag, ska man sälja bil tycker åtminstone jag så här.

    Hösten, då kan man sälja bilar eller projekt så folk har vintern på sig att fixa till dom

    Våren, då säljer man ett förhoppningsvis färdigt projekt eller en bil man kört med sommaren innan som man tröttnat på, folk vill ha något kul till sommaren här includerar jag cab-bilar

    Sommaren, lite svårare att sälja lekprojekt eftersom dom som vill ha sådana redan införskaffat, därimot cabbarna brukar stiga i pris till sommar samt vår, plus att ofta får folk semesterersättningar eller kanske tillbaka skattepengar så här års och det är ju positivt vid försäljning.

    Vintern, folk har dåligt med pengar efter julrushen tar kanske några månader innan man repat ekonomin, projekt hins kanske inte färdigt och cabbarna måste helst ha ett garage att stå i, det positiva med denna årstid är att oftast kan man pruta priserna rätt mycketoch speciellt på cabbarjust eftersom folk har dåligt med pengar.

    Tilläggas kan ju också göras att lågkonjukturen har satt ett litet mörkt frö i bilförsäljningen även bland lågprisbilar 0-40000:-

    Vet inte om jag ska skriva detta, är en riktig golfnörd men cabbarna är inte fagra, men smaken är som baken.

    Mvh/ Kibbe

  8. #8
    Loxarn
    Gäst
    hade dom första cabbarna kromade stötisar eller va det plast från första början?

    jag tycker också att cabbarna e för dyra, oftast är det bilar som gått över 15000mil som folk vill ha 20k+ för..,

  9. #9
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Citat Ursprungligen postat av zchnygg Visa inlägg
    sen ska du inte glömma att cabben väger nästan 200kilo mera än en vanlig mk1 så någon räser är det inte men perfekt glidabil som det händer lite med iaf..
    Den det länkas till i denna tråden väger 1060 kg, så inte väger den några 200 kg mer.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag skulle köpt en cabbe om jag haft pengarna.

    Har gått i tankarna på att sälja beachbuggyn till förmån för en cabbe.
    Om den är i rostfritt skick så kan jag betala lite mer =)

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Citat Ursprungligen postat av Loxarn Visa inlägg
    hade dom första cabbarna kromade stötisar eller va det plast från första början?

    jag tycker också att cabbarna e för dyra, oftast är det bilar som gått över 15000mil som folk vill ha 20k+ för..,


    Cabben kom 1980 fast det finns 1979.
    kompisen har en.

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Den det länkas till i denna tråden väger 1060 kg, så inte väger den några 200 kg mer.
    viktade min cabbe (84) mot kompisens mk1gti (84) tror min låg på 1020 enligt den vågen och hans låg på 820 så runt 200 är ganska rimligt.
    Senast redigerad av zchnygg den 2009-02-25 klockan 18:34.

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Golf 1 cab : 1070 kg

    Golf 1 4-Dörrars : 930 kg

    Golf 1 2 dörrars : 930 kg

    Uppgifter hämtat från bilregistret.

    Cabben är 140kg tyngre.

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av lardah Visa inlägg
    Varför blir inte Mk I cabbar sålda?
    Dom är för dyra.
    Ligger för högt i pris i förhållande till vad man får.
    Nästan bara vi VW-nördar som kan tänka oss en sån.
    De ligger ju nästan 10.000 för högt!

  15. #15
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag var nära att köpa en cabbe men efter samtal med sambon mm samt att vi har hundar så hoppade jag över eftersom Lillen hittade den gula till mig och det har jag inte ångrat en sekund för jag lär alldrig hitta en likadan för dom pengarna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin