Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359

    Är det nån skillnad? (Lambda , LMM)

    Om man har en LMM från en tex Passat 1.8T och monterar ur själva givaren och sätter den i ett större "hus" kommer det att funka till tex en R32 motor?

    Samma sak med en Lambda/bredbands lambda..Är det same same men olika sladd och kontakter?

    Eller hur är principen??

  2. #2
    foffa2002
    Gäst
    Givarna har olika värden på olika modeller.
    Dvs en RS4 V8 givare i 90mm hus klarar 600hk+
    Men en 1.8T givare i 90mm hus kommer att bottna vid ca 400hk


    Är det bara huset du vill ha utan givare?

    Räkna då ut arean och se sen hur många % större hus du får och lägg sedan på dessa % i tex större spridare,bränslatryck eller programera på dessa %

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Det jag är ute efter är om det går att ta en givare från en vanligare LMM tex och sätta den i ett egen tillverkat hus.

    Samma med Lambda...ta en vanligare och koppla ihop med min R32 styrenhet.

    Blir det pannkaka då eller hur lirar sakerna..är dom "matchade" mot varandra?

    Räkna lite med att du skulle svara ;-D

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    Angående LMM så om det är bosch så kan du kolla numret på den och sen kika på deras hemsida om den passar dom bilar du angett..

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Jo det är sant...ska kolla upp bosch.

    Angående lambda sonder...dom bakre verkar vara helt vanliga = borde ju kunna köra med universal saker medans dom främre kanske man ska ha orginal?

    Eftersom R32 är en hyffsat stor motor så har den ju (Orginal) 2 st kattar (Mjau!)...frågan är ju om man kan dumpa 1 och ha tex 2 sonder sittandes brevid varandra framför och samma sak bakom eller blir det pannkaka mellan cylinder raderna??

    Hysteriskt kul att forska i detta=)

  6. #6
    Finn
    Gäst
    Problemet jag kan se e just d att dom jobbar ju med varsina cylinderrader vilket borde resultera i att dom inte kommer reglera helt rätt. Alltså får du något fet förbränning t.ex. på cyl.rad 1 så kommer den registrera d på cyl.rad 2 oxå å reglera fel där.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Jo den tanken har slagit mig med.
    Frågan är ju hur dom som kör "kat" löst gör..borde ju fela som f@n..

  8. #8
    Finn
    Gäst
    Hmm, eller e d så att dom efter kat håller koll på om kattarna funkar som dom ska å att dom före håller koll på förbränningen? Me tanke på att man kan få felkoden katalysator effekt för låg.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin