Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Skier
    Gäst

    Fågor kring kokande MK1

    Som överskriften lyder så har jag problem med en kokande caddy mk1 TD 1,6 cy.


    Om jag ska försöka förklara hela förloppet från början lite kort så köptes den med läckande kylare och värmepaket och efter bytet av dom så fortsatt bilen att trycka ur sig vatten och bli varm så det konstaterades att topppackningen var kass så motorn revs . Toppen planades och en ny packning, termostat mm böts.
    Den "nya" kylaren från skroten var det stopp i lilla skvallerröret till en början men det ordnades.


    Men nu till funderingen den vill fortfarande bli varm om jag belastar den lite hårdare.
    Vilket gör att den vill läcka vatten på expansionskärlet vid nivåvakten (så ser det ut på iaf min finns många utan vakt just där).
    Och att den blir så varm att den börjar varna för hög temp.


    Så vad kan felet vara? igensatt kylare? Luft ficka vid thermostaten?


    Hur ser det ut på era bilar om den står på tomgång och man tittar i expansionskärlet rinner det då vatten från den lilla returslangen konstant men kraftigare vid gaspådrag??

    skulle behöva lite tips och goda råd i mörkret nu...
    Lesssssss son f-n!!!

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av Skier Visa inlägg
    Hur ser det ut på era bilar om den står på tomgång och man tittar i expansionskärlet rinner det då vatten från den lilla returslangen konstant men kraftigare vid gaspådrag??
    Det är fullt normalt.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    Skier
    Gäst
    Den "nya" kylaren är ca 5cmkortare än den gamla kan de lilla göra så att den kyler för dåligt??

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin