Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469

    Finns det smalblock diesel

    Funderar på dom 1.9l dieselar som sitter i Polo SDi (typ6N) eller Skoda Felicia om det är samma smalblockstyp som i äldre Polo eller Golf Mk1.

    Motorn lutar ju framåt på dom har jag kunnat se på bilder.
    Tror ni det kan passa i motorfästen osv att knö i en sådan motor i säg en mk1:a -75 med 1.1l smalblock orginal.

    Lite koder

    Felicia
    Motor: AEF
    KW: 47
    CC: 1896CC

    Polo SDi -98
    Motor: AGD
    KW: 47
    CC: 1896CC

    Polo TDi -99
    Motor: AHU/ALE
    KW: 66
    CC: 1896CC

    Golf Mk1 -75
    Motor: FA
    KW: 37
    CC: 1096CC

    Är det samma bultdelning på växellådor mellan dessa modeller?
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  2. #2
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Det ska passa med en vanlig 1,9a på din golf för det är nog lättare o hitta.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Det ska passa med en vanlig 1,9a på din golf för det är nog lättare o hitta.
    Jo det vet jag väl men det var ju inte riktigt det jag var ute efter nu, om jag inte vill svetsa i det andra motorfästet i min bil så skulle smalblock vara bättre om det nu är samma fästen osv.

    Skulle hellre välja den större versionen av motor och därmed kunna ha 020 lådan som är bättre också.

    Men åter till frågan, är dom smalblock som sitter i nyare Polo/Felicia av samma grund, dvs har dom samma motorfästen osv.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin