Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    BALAN
    Gäst

    Tappar laddtryck

    Tja! Chippade bilen på Ace för typ 2,5år sedan. Och den har väl gått ungefär lika bra sendess.. Kopplade in en laddtrycksmätare häromdagen för att kolla för skojskull bara.. Då börjar den att ladda runt 1.0bar. Sen vid typ 4000-5000 varv går det ner till runt 0,5bar. Ska det vara så eller kan det läcka nånstans? Kan man bygga om till mekaniskt styrt laddtryck på dessa också eller?

    Detta är ju ingen volvo så jag förstår inte riktigt

    Passat 1.8T Tiptronic Ace Steg 3

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Jag kommer inte riktigt ihåg vid vilket vartal min började backa av på laddtrycket, men vid toppvarv så ladda den nog ungefär lika som din.

    Det är gjort så för att den lilla K03'an inte klarar mer....

    Så jag skulle nog gissa att det är helt i sin ordning.


    .

  3. #3
    BALAN
    Gäst
    Japp, det är la så kanske... Synd Vad brukar vara maxladd för ett chip då? Runt 1.0bar? eller kan man öka till 1.2?

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av BALAN Visa inlägg
    Japp, det är la så kanske... Synd Vad brukar vara maxladd för ett chip då? Runt 1.0bar? eller kan man öka till 1.2?
    Maxladd på en steg3 bil borde ligga någonstans mellan 1.1-1.3bar. Lite beroende på växel osv...


    .

  5. #5
    BALAN
    Gäst
    Okej.. Vad händer om man pyser upp det sista? Går det fast man har en magnetventil? Eller kan jag plugga Magnetventilen och bara skruva på WGn?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin