Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Birgersson
    Ort
    Vansbro
    Inlägg
    72

    Bil-el funderingar...

    har rivit ur ALL el i min mk2 Turbo idag. en saftig härva lär jag säga. kan svära på att en tredjedel fyller säkert ingen funktion... nåväl... känner att mina kunskaper kring detta är starkt begränsade. någon här på forumet som är duktig på detta område eller vet nån som är det (privat eller företag spelar mindre roll, arbetet måste bara utföras.

    vill ha rensat rent allt som inte behövs, snygga till härvorna och ha det inkopplat på motorn...

    värt att veta är att det är en Audi S3 motor vs Autronic SM4 vs orginal elhärvor...

    givetvis kan jag frakta bilen dit den ska osv...

    betalar riktigt bra.

    073 90 85 004 // Freddan

  2. #2
    VWR18
    Gäst
    Kan bistå med hjälp, då jag själv har lagt ner oändligt med tid på min installation av all el från Golf IV/ Audi A3 i min MK2 1.8T 20V.
    Har du möjlighet att ordna elschema till den kabelhärvan som du skall använda dig av så är det en stor hjälp, kanske känner du någon som jobbar på vag och har chassi numret från donator bilen så kan få du fram mycket nyttigt.

    Var det du som kasta ut AGU´n mot S3 motorn?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Birgersson
    Ort
    Vansbro
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av VWR18 Visa inlägg
    Kan bistå med hjälp, då jag själv har lagt ner oändligt med tid på min installation av all el från Golf IV/ Audi A3 i min MK2 1.8T 20V.
    Har du möjlighet att ordna elschema till den kabelhärvan som du skall använda dig av så är det en stor hjälp, kanske känner du någon som jobbar på vag och har chassi numret från donator bilen så kan få du fram mycket nyttigt.

    Var det du som kasta ut AGU´n mot S3 motorn?

    hej boris.

    yepp stämmer bra, Ur med AGU:n och i med S3...
    är mycket tacksam för all hjälp jag kan få. donatorbilen är i grunden holländsk så det kan nog bli svårt att gå via den. men borde det gå om jag "bara" frågar efter elschema för Audi S3 2001..?

    mvh//

  4. #4
    VWR18
    Gäst
    Vad är det för års modell av S3 motorn?
    Ska du använda dig av instrumentklustret, tändningslås och styrdon från donator motor/bil?
    Använder du dig av Golf 2.ans el till reglage, ljuslycktor osv, eller tar du allt via S3?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin