Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696

    Golf TDI 96a tappar kraft då och då...

    Jag har ju en mk3 golf tdi som ibland tappar kraft.

    Det går bra att dra iväg men den varvar inte ut och i ex 2ans växel så är det precis som varvspärren går in, sen kändes det som den bara gick på 3 burkar.

    Fick stänga motorn och starta om, så gick den fint.

    Drar man sen i 3 4 och 5 så runt 2800 varv så slutar den att öka, släpper man gasen lite och sen trampar på igen så drar den vidare upp till kanske 3600 varv, sen samma visa.

    Laddtrycket ligger nu runt 1.4 sedan det blev kallare, innan låg det runt 1 bar, varför det har ändrats vet jag ej för allt är samma.


    Någon som har fundering, full service gjordes för 600 mil sedan, då byttes luftfiler, dieselfilter, glödstift, motorolja + filter.

    Tips =)

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Kan vara så att LMM (luftmassemätaren) har gjort sitt. Jag känner igen symptomen från min ex. Passat TDI 110hk.

    Ett annat fenomen kan vara magnetventilen som spökar. Kolla upp det med.


    Mvh Vlado
    Senast redigerad av G60 V-spec den 2008-11-29 klockan 11:32.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Vart sitter magnetventilen ?

    LMM ska jag kolla, tror att min vag-com kabel kan kolla det, ska göra en manuell koll också.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Du har 2 magnetventiler. En som sitter i dieselpumpen som bryter av bränsletillförsel när du stänger av motorn och en som jag inte riktigt kommer ihåg var den sitter (ungefär vid expantionskärlet) som reglerar trycket i motorn.

    Men har du VAG-com så tror jag att det kommer dyka upp något ifall det är någon magnetventil.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin