Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 157
  1. #121

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Färgaffären i Alingsås (andra sidan McDonalds) bryter färg på sprayburk, dom har pärmar med färgkoder samt prov med hål i mitten av provet så man kan jämföra nyanser. Skaffade färg till min gule där å dom lyckades hitta samma nyans.

    Sen Martinssons Billackering i Vara kan fixa 2K på sprayburk.

  2. #122
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Min kontakt ligger sjuk och jag kan få svar nästa måndag men då får du hjälpa mig att komma ihåg detta...
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  3. #123
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Jonas>> Det var bra att veta, dom kanske har öppet lördagar också? Men vart ska man jämnföra på en bil med många nyanser. Vi få se vad Patrik kan vaska fram först och ta det ifrån där.

    Patrik>> Jag påminner.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  4. #124

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Ja du kan ju köpa burkar med olika nyanser som passar just där de måste bättras...

  5. #125
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469

    Skit!

    Tokmek till ingen nytta

    Ibland kan man undra varför man inte gör som man tänkt från början...

    Jag hade i veckan bestämt mig för att skita i att åka DriversOpen på lördag för att jag inte kände att jag litade på bilen/tid osv..

    Sen läste jag att dom inte skulle köra grusgrop utan industriområde denna deltävling och inte blev man mindre sugen för det. Så idag kl 16.30 ringde jag och förhörde mig om det gick bra att anmäla sig på plats imorgon och det skulle gå fint. 13 mil dit och jag skulle vara där till 8 så det fick ju bli ganska tidig avfärd i en bil som går bäst i 80.

    Nu tilltog lusten att fixa med bilen dock. Hmm, kanske skulle prova om 15" till den vite klarar reglerna med innanför skärmkanten, har ju inga skärmbreddare på den gul.

    Efter middag med frugan vart jag ut i garaget vid 18 tiden och rota fram ett däck, visst skulle det funka.. Hmm kanske sänka bilen också så man slipper välta nu när det skulle köras asfalt. En sänkningsats letades fram, bak var benen helt kompletta och fram fick jag sno från den andra 75:an där dom satt tillfälligt monterade.


    Ja byta fjädrar har ju ju erfarenhet så det skulle inte ta så lång tid. Slände på nya fjädrar fram samtidigt som jag reagerar på lite bensinlukt.. Hmm har den tidigare ägarens langing av tanken med plastiskmetall släppt kanske?


    Jomenvisst har det det, läckte ganska bra gjorde det också. Skit men varför ge upp. Jag har en tank från en mk1 diesel som jag skrotade för några år sedan, tanken var mycket fräsch då men hade ju legat till sig men såg helt funkis ut. Dock var alla smårör och tankmätaren i annan dimension på den än orginalet men bekymmer är ju till för att lösas.

    Nu kom faster med gubbe tillbaka med min släpkärra som dom lånat så det fick bli 45 minuter kaffepaus.

    På´t igen, bakaxel lossas, avgasrör hängs ner, tanken töms och slangar lossas. Trångt som fasen att få ut tanken då bromsledningana får sitta kvar men det går fint. nytt problem är dock att tankpåfyllningsröretsgummirrör är torrspruket och går sönder när tanken tas ner, letar runt och hittar totalt tre likadana slangar som alla är spruckna på samma sätt. Skarva med en bit burrör löser problemet för stunden. Förslängning till tankmätare kopplas ihop, slangar skarvas och sen våldas den nya tanken upp på plats. Tillbaka med bakaxel, upp med sänkningbenen bak, upp med avgasystemet.

    I med soppa igen, provstart. Funkar fint och inget verkar läcka. På med däck ner på backen och ut på provtur. Kl är nu ca 23.

    Ner på byn och fylla i 20 liter soppa för att verkligen testa om allt håller tät. Lite lustig camber har jag fått så den tänkte jag åka hem och justera så tillbaka till garaget och börjar med det.

    Hmm, soppa lukt. Satan om inte den nya tanken läcker den med, visar sig har rostat hål på den vid tankrörsingången, gick verkligen inte att se utan nåt i den men faktum är faktum..


    Nu ger till och med jag upp. Bilen är dock sänkt och 15" monterat.

    Visserligen måste tanken ner men åandra sidan hr jag övat nu så det ska väl gå fort om jag får tag i en tank eller om kanske någon snäll kompis vill svetsa.

    Blir ingen driversopen denna gången kan jag konstatera i alla fall.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  6. #126

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Lider med dig Per , men skönt att den är sänkt igen :-)

  7. #127
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Du kan låna en tank av mig så kan du få din lagad utan stress.

  8. #128
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Du kan låna en tank av mig så kan du få din lagad utan stress.
    Du har ingen hel att sälja då, inte så skoj att byta tank att jag vill göra det flera gånger till.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  9. #129
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Du kan väl få köpa den av mig priset tar vi när du hälsar på.

  10. #130
    Tobbe
    Gäst
    Verkar vara ett standard ställe att ha läckage på, fick byta tank på min -75:a med. Gick över förväntan, trodde alla bultar hade rostat fast men det flöt på bra. :-)

  11. #131
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Efter en tur till vänliga Pekka så ligger en förhoppningsvis(ser bra ut men jag litar aldrig på en tank igen..) mycket finare tank i garaget och väntar på montering. Imorgon kväll kanske det blir ett ryck om inte morgondagens moppetur blir för tröttsam.

    Ett tanklock fick jag med på köptet vilket jag tackar extra för, Tack Pekka!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  12. #132
    Struve
    Gäst
    Tråkmek när man får göra om jobbet

    Pekka har löst många problem får VW-åkarna.

  13. #133
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Var så god Per det var bara kul med besök och samtidigt fick jag reda på vad som finns i föråden hehe.

  14. #134
    Barbapappa
    Gäst
    Tråkigt med bakslag i meken, men det kommer väl nya tillfällen att få vara med och köra. Hoppas det funkar bättre med den nya tanken.

    Sänkningen gjorde väldigt gott också. :-)

  15. #135
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Berömma sänkningen innan ni sett den.. ni är inte kloka högt är bra! Nej ärligt så blev det inte alls så låg som jag velat, vi får se vad vi kan göra åt detta framöver..

    Nu är tanken bytt igen, 2,5 timme denna gång och återigen så var nästan alla slangar i andra dimmesioner och positioner.. Friskt skarvat blev det och vi får hoppas allt är tätt. 10 l soppa står den med nu och det verkade tätt när jag lämnade den.

    Funderar fortfarandes på om det finns någon 5 växlad låda som kan passa min 1.1l framåtlutande motor, nån som är haj på Polo av äldre modeller som vet om det finns nåt som kan passa.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  16. #136
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Berömma sänkningen innan ni sett den.. ni är inte kloka
    Jag trodde att den var 'låg' på bilden ovanför men jag blev nog lurad. Blev extra förvånad när jag såg bilen idag och den fortfarande såg hög ut också, tänkte att du kanske hade hunnit höja den igen så mycket som du hade mekat i helgen, men nu kanske den var lägre än innan i.a.f. ;-) Kul att se den i.a.f. alldeles för få ettor på vägarna...

  17. #137
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Den är "låg" på senaste bilden ovan men det är samtidigt upphissad på pallbock bak vilket ger epalook på bilden. Nya kort kommer ikväll.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  18. #138
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Dagsfärska bilder.





    Fick åkt till Essunga och handlat ett par stolar av Sören, anledningen var att dom Gti sotlar jag hade var omsvetsade i infästningen och jag ville ha orginal och Sören hade ett par stolar med schyssta undereden men fel ryggstöd, perfekt att plocka ihop nåt av.
    Man sitter lite goare..


    Bilen är förövrigt riktigt trevlig på vägen med dom nya fjädrarna, bästa jag haft på hitintills.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  19. #139

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    såg lite ut att vara lite behagligare höjd för lite aktiv körning

    Och nu kan du t.o.m sitta kvar i stolarna... sicket lyx

  20. #140
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Nu är en sprayburk beställd med så lik orginalkulör dom kunde komma i färgbutiken på dom gamla recepten. Sen måste ju klarlack till dessutom så vi får väl se hur det ligger i nyans sen. 250kr kostade en burk med färg i alla fall.

    Patrik>> Jag påminner inte utan vi kan lugna oss och se hur den jag beställt blir.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin