Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 2345678 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 157
  1. #81
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Någon som har koll på om det är samma låda i någon smalblockspolo eller om jag kan hitta en 5-växlad låda som passar i bilen någonstans i VW´s modellflora.

    vild gissning men lådan som satt i min blåe mk3 kanske passar?
    ( 1.4 ) någon allvetande vet säkert vad motorn och lådan heter i den
    modellen.

    Stämmer bultdelningen i lådan mot din motor får den nog garanterat plats.


    Angående polering vet du vem som kan ;-)

  2. #82
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Nu är den gamle bruksen såld så nu kör jag mk1:a som riktig bruks och det ger ju då nya problem.

    3 gången jag åkte till stan dvs en tur som är längre än 2 km och därmed 3:e gången bilen dör. Symptonen är att den börjar misstända sedan dö av kortare stunder för att sen dö helt efter några minuter av hackande. Saknar vid det läget helt tomgång.
    Väntar 3 minuter och sen startar och går bilen helt normalt, normal tomgång osv.

    Först tar det 2 1/2 mil innan den dör sen nästa gång sker det efter 0.5 -1 mils mellanrum. Startar lika bra efter stått några minuter dock.

    Jag kollar att det finns soppa i bensinfiltret när bilen dött, kondensatorn är inte extremvarm utan bara som motor i övrigt. Lite vakum är det i tanken men det gör ingen skillnad om man inte drar åt tanklocket så det inte blir det.

    Kan kondensatorn ge denna effekt och återhämta sig så snabbt? Ska känna på tändspolen nästa gång kom jag på nu efteråt om det skulle kunna vara den.

    K-sprit har jag kört massor för att få bort ev 14 år gammal fukt i tanken.
    Tänkte börja med en bättre beg kondensator till att börja med.

    Några andra ideer?.

    Gött ljud fick jag idag också när avgasröret gick nästan rakt av, blir att ta fram svetsen en sväng imorgon.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  3. #83
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Är det inte underbart med en gammal etta!?
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  4. #84
    Loxarn
    Gäst
    stenhårt att köra den som brukis...

  5. #85
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Blås med tryckluft bakvägen in i tanken, Det låter som tändnings problem så byt delar som spole konding mm, Eller om du kommer hit så kan vi byta konding,brytare,spole, för jag har det på hyllan.

  6. #86
    Barbapappa
    Gäst
    Ahh, orutinerat att inte köra längre med nya bilen innan man säljer bruksbil nummer två... ;-) Du får ta med cykeln i bagaget som backup när du åker utanför Sollebrunn citylimits. ;-D

    Min egna bruks(J)etta går för himla gött när den väl går men den har ett fenomen med brytarna, den kan gå toppenfint i typ två månader, men sen kan den börja rycka (mer än vanligt) och missa redigt i tändningen. Första gången stendog den under färd och då kom jag fram till att det var brytarna som hade justerat om sig, jäkla märkligt. Brytarna såg ut att vara i nyskick och efter att ha ställt in dom igen så small den ju igång precis som vanligt och gick fint. Vissa gånger har det gått att få igång bilen efter den har stannat, det har även gått att köra den, men den brukar gå duktigt knackigt!

    Så brytarna tycker jag du ska kika på, 0,4 tror jag väl att det skulle vara på min bil i.a.f.

  7. #87
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Äh den startar ju alltid efter några minuter så det är ingen fara att åka någonstans bara man har tid.

    Idag hade jag riktigt flyt när jag var på kurs så svängde jag in på verktygsboden i Borås på hemvägen och vad hittar jag där om inte en sådan motorlyft jag söker men som har utgått hos dom.. den stod dessutom i fyndhörnan. 1000:- för ett demoex med någon borttappad sprint ersattt med en bult som enda fel, som hittat så nu ökade möjligheterna till skojiga motorbyten..

    Blev inget drastiskt ikväll dock utan avgasystemet svetsades ihop varvat med vallning av skidorna inför söndagen vasalopp. En annan kondesator letades upp och monterades dessutom. Ska blåsa i sopparören och kollar brytarna en dag också så får vi se om den är nåt villigare den gule.

    Får väl inviga motorlyten på den blåe istället eller på en Caddy kanske..
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  8. #88
    tjipp
    Gäst
    Rackarns... Just den lyften fick jag tipps om...
    Och jag sa till tipsaren i fråga att åka tillbaka å köpa den åt mig,,,, Hmm..
    Känns som jag blev utan.. Eller så fanns det fler!?

  9. #89
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Fanns nog bara den, var uppställd där igår.. Det var ju den sorten som man kan fälla ihop som mest, precis vad jag sökte till mitt lilla garage.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  10. #90
    onk
    Gäst
    Hårt att åka vasaloppet.. Blir ettan servicefordon?

  11. #91
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Hårt att åka vasaloppet.. Blir ettan servicefordon?
    Passar väl bra i spåren? :P
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  12. #92
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Nej ettan har lite för bred spårvidd för att passa i vasaloppspåren. Åker buss både dit och hem med klubben vilket är skönt.

    Det blir att harva dom 9:e milen helt av egen kraft som vanligt, hoppas på någolunda spår så kanske det rent av kan bli lite skoj.

    Ser ju ut att bli kallt åtminstone så man slipper tö i spåren för det är inte skoj, men åandra sidan så ser det ut att kunna bli snö på dagen och det är ungefär lika illa.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  13. #93

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Är det nån som temporärt behöver låna en motorlyft så har jag en till utlåning... Hämtning och lämning i Vargön.....

  14. #94
    tjipp
    Gäst
    Lycka till med åkningen!

    Och tackar för erbjudantet om motor lyft lån, men behöver en egen känns det som! =)

  15. #95
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av tjipp Visa inlägg
    Lycka till med åkningen!
    Tack!

    7 timmar och 55 minuter tillbringande jag skidandes igår, grymt dåligt glid men helt klart nöjd med tiden. Det ska jag inte göra om... på något år i alla fall =).



    Vad är min gule värd tror ni, har en arbetskamrat som tjötar på mig att sälja och skull jag hitta en schysst Caddy är jag inte den som är den. Men åandra sidan kostar den så lite så man kanske bara ska ställa undan den om man hittar nåt annat kul.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  16. #96
    onk
    Gäst
    Jag är lite sugen på´n..

  17. #97
    D.E
    Gäst
    Wooo, Moora!

  18. #98

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Caddyn börjar bli dominant i våra trakter =)

  19. #99
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Höjning av den gule nu påbörjad.. Numera hård och hög bak, framändan följer troligtvis efter imorgon.

    Jag har nämligen en ide om att testa en DriversOpen tävling och det som stpr till buds att köra med för tillfället är den gule och då får man ju preppa lite. Lär bli lagom faktor med så lite effekt den har men det får man väl ta.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  20. #100
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Ikväll fortsatte höjningen och jag fick även monterat på sommardäcken, solsken varje dag nu då kan man ju inte harva runt på vinterdäck.

    Gillar stuket även om jag tror ena fjäderbenslagringen var sämre än vad jag tyckte mig känna så det slår höger fram, blir att ta ner det benet och testa en annan lagring tror jag.





    Jag gillar det höjda stuket grymt mycket.. är det nåt fel på mig då?
    Senast redigerad av Junfors den 2009-03-05 klockan 21:12.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin