Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 157
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Är det inte Steffens kärra du vart och handlat på dig Junfors?!

    mvh Per
    Ser onekligen ut som Steffens.
    Säkert bra pris på bilen blev det med?

  2. #22
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Jodå bilen kom från Steffen.

    Skulle ha tag i två nya skivor fram idag på biltema och då hade dom såklart bara 1 i lager så det blir troligtvis ingen besiktning till veckan som tänkt.

    Ett drivknutsdamaskbyte står för dörren när tid finns.

    Efter besiktningen ska bli mest troligt höjas i allafall, får leta fram det längsta jag kan knö dit i fjäderväg och dom största vinterdäcken jag har om dom passar. Vinterbil.. jajemen!

    Jag har ju en nybesiktigad Golf GTi 2.0l 16v -94 med måttliga 29" mil på mätaren till salu om någon är intresserad.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  3. #23
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag har säkert solida skivor bra begagnade hemma som du kan få, drivaxeldamasker har jag med nya.

  4. #24
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Bra beg har jag också många, ser faktiskt inte så illa ut som som sitter men ville ha nya ju. Vi får se om jag väntar att ställa på den till en skiva till är inhandlad. Drivaxeldamask ska jag ha också hoppas jag annars hör jag av mig.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  5. #25
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Någon bromsskiva har jag fortfarandes inte fått inhandlat men det kommer väl.

    Fixat är i alla fall instrumentbelysningen och sen har en stereo letat sig in i bilen för lite sällskap vid längre turer än till jobbet.

    En lite roligare ratt sitter det numera monterat också.

    Ska leta fram ett par GTi sätet som jag har liggande på annan ort som jag hoppas ska vara lite skönar än orginalstolen som är lite stukad. Passar dom inte så får jag fixa den gröne stolen ändå.

    Jag har även börjat kolla lite på möjligheterna att köra RegualityRally med denna bil, frågan är vad det tillåter i motorkombinationer då 1.1l inte är riktigt lockande. Får se om man kanske kan få igång farsan på detta.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  6. #26
    Barbapappa
    Gäst
    Hur fan har man lyckats missa denna då? ;-)
    På tiden att även du börjar åka etta till vardags, var ett tag sedan sist!
    Bilen såg ju kanon ut, vad för ratt hängde du ikommer knappt ihåg hur de tidiga rattarna såg ut... Höjning, ja jisses, jag tror aldrig jag har upplevt att en Golf i orginalskick har varit för låg, men jag har aldrig haft den till skogskörning och sånt som ni brukar gilla i.o.f.s. ;-)

    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Jag har även börjat kolla lite på möjligheterna att köra RegualityRally med denna bil, frågan är vad det tillåter i motorkombinationer då 1.1l inte är riktigt lockande. Får se om man kanske kan få igång farsan på detta.
    Och vad är RegualityRally lite bättre beskrivet? Farsan får la vara med och sponsra maskin om det ska åkas/köras... ;-)

  7. #27
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Fick lagt en lite stund på den gule idag och det som var på agendan var att byta drivknutsdamasken på vänstersida. Biltema damasken passade fint och ny skiva och belägg blev också monterat. Verkade ligga på lite när jag provåkte så jag får se om oket går trögt innan jag åker på besiktningen.


    Framtill så kom det på en 16vläpp, mjuk och fin och det ser betydigt roligare ut än inte ha nåt.



    Ratten som monterades tror jag faktiskt är en modell som såldes på biltema för många år sen, go som attan är den i alla fall, bra att ha två likadana liggande på hyllan.


    Sen vid 22 kom Svante förbi med sin 1000:-:ers Caddy och vi gjorde ett litet nödhjälpsförsök på sista delen på han avgassytem med svetsen, det verkade förgäves dock för det lät inte mycket mindre när han åkte, lät bara från nåt nytt hål. Dags att fördubbla värdet på bilen och köpa en ny bakdämpare för 1000:-.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  8. #28
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Jag hittade framme innanför frontplåten brevid tutan en rolig motor av nåt slag. Två kablar var kopplade till den men inget mer än att det verkar ganska trasig i ena änden. Tror ni det kan vara pumpen till strålkastarspolningen som sitter långt där nere. Den spolningen var nämligen demonterad till stora delar på bilen och jag misstänker att det kan vara motor därifrån.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  9. #29
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Härligt att se att flitens lampa lyser i garaget...

    Finns lite prylar här hemma som ska på den röde sen när du har tid!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  10. #30
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Och vad är RegualityRally lite bättre beskrivet? Farsan får la vara med och sponsra maskin om det ska åkas/köras... ;-)
    Höja är nåt man gör med vinterbilar varesig man ska köra bil-O eller inte, så är det bara.

    Regualityrally är en tävlingsform där man ska köra på en exakt idealtid, inte så fort utan kanske 50km/h i medel men man måste ligga otroligt nära idealtiden för att bli bra. Behövs inte mycket hästar men det ska ju vara roligt så man får ju h några pållar att sladda med.

    http://www.klassiker.nu/zino.aspx?articleID=11079 kan man läsa lite mer.
    Midnattsolsrallyt är det mest kända regualityrallyt i sverige.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  11. #31
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av P-plats.se Visa inlägg
    Finns lite prylar här hemma som ska på den röde sen när du har tid!
    Jajust det, kamrem var det ju vi skulle kränga på den.

    Det är bara att bjuda in vet du, nu har du ju en hållhake med att du har grejer jag behöver också.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  12. #32
    pekka kiiskilä
    Gäst
    ja det är spolarmotorn jag fick koppla loss min eftersom den ena av spolarmunstyckena var borta på min men jag ska ha dit en hel när jag hittar en bättre begagnad.

  13. #33
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    ja det är spolarmotorn jag fick koppla loss min eftersom den ena av spolarmunstyckena var borta på min men jag ska ha dit en hel när jag hittar en bättre begagnad.
    Gött då har jag lättat min på nåt jag aldrig behöver mer. Du kan få min, den var hel klart bättre begagnad, eller totalt skrot kanske man ska säga..
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  14. #34
    tjipp
    Gäst
    denna hade man ju missat!
    Men keep up the work! Så ses vi snart på en mörk väg! =)

  15. #35
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag tar gärna emot bra att ha prylar samt att nu är min gula hemma för demontering av lite prylar för det ska på nytt.

  16. #36
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Var å inspekterade skönheten idag men jag undrar om inte blåbärspajen var mer det som drog mest!
    Tack för hjälpen i alla fall Per och jag blev allt lite avis på den gröne i alla fall...
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  17. #37

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Sören Arvidsson
    Ort
    Essunga
    Inlägg
    197
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Ska leta fram ett par GTi sätet som jag har liggande på annan ort som jag hoppas ska vara lite skönar än orginalstolen som är lite stukad. Passar dom inte så får jag fixa den gröne stolen ändå.
    skulle det vara så att stolarna inte passar i 75án och dom är i bra skick så kanske du har en spekulant på dom..

  18. #38
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av P-plats.se Visa inlägg
    Var å inspekterade skönheten idag men jag undrar om inte blåbärspajen var mer det som drog mest!
    Tack för hjälpen i alla fall Per och jag blev allt lite avis på den gröne i alla fall...
    Tur man vet att du är färgblind Patrik annars hade jag varit rädd att du blivit förgiftad av blåbärpajen... Bilen är Gul!

    Nu är bromsarna färdigbyta och det får väl mest bli lite inkörning innan det är dags för besikting. Jag har dock upptäckt lite glapp som ev kan ställa till det på besiktingen men det lär vi väl märka.



    Mer bilder finns i mitt VW Garage >>
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  19. #39
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av zchnygg Visa inlägg
    skulle det vara så att stolarna inte passar i 75án och dom är i bra skick så kanske du har en spekulant på dom..
    Säljer aldrig nåt som är bra att ha! Så tyvärr..
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  20. #40
    pekka kiiskilä
    Gäst
    När är det dax för besiktning för jag är nyfiken på vad dom säger om din bil.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin