Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 5678
Resultat 141 till 157 av 157
  1. #141
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Patrik>> Jag påminner inte utan vi kan lugna oss och se hur den jag beställt blir.
    Oki... Lycka till och hoppas du blir nöjd.
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  2. #142
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Kände en saknad av att skruva idag och vad ska man göra då om inte byta fjäderben på en Golf etta..

    Fick gjort ett fint byte i veckan, en kund på jobbet var inne och skulle ha ett torxbit, frågade vad han skulle göra då jag vet att han har en fin Golf Mk1 cab som han mekkar lite med. Byta fjäderben sa han, fick övertalat honom att köpa en 7mm insexa istället vilket ju var mycket mer rätt än en TX35:a. Tillbaka till bilen dock, han skulle montera orginalfjädring då han tyckte bilen var för hård. Självklart fråga jag då om den befintliga satsen var till salu vilket den ju var och vi skulle se på det när det var bytt.

    Några timmar senare ringer det på dörren hemma och då har han leta upp var jag bodde då det uppstod ett problem vid bytet. Sänkningsatsen var ju komplett vilket innebar pressade fjäderben fram och han hade ju köpt nya insatsdämpare, svårt att få dit. Ut i boden hemma och leta upp ett par smutisga men helt ok ben och dom ville han byta till sig mot hela satsen vilket såklart var helt ok för mig.


    Det var ju lite hårdare dämpare och även kortare än dom jag skruvat på senast så det var ju inget att vänta på.

    Här ser ni dom 3 senaste fjäderbenen jag haft på, överst höjningsbenen, sen första sänkningen och nederst nuvarande sänkningen.

    1,5 timmar tog bytet i lugnt tempo, inget som sitter fast direkt.
    En arbetskamrat köpte ny bil förra veckan och var inte helt nöjd med sommardäcken som följde med och frågade om jag ville köpa.. Ja varför inte, skulle behöva mycket mindre däck på dom förstås.

    ET13 och 7" är roligt förstås.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  3. #143
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Fortfarandes tokhög dock.. Måste kanske kapa lite fjädrar..


    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  4. #144

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ser ut som stora fälgar.
    Skänk dem till mig istället =)
    Letar sånna nämligen......jo.

    Fast du vill väl ha betalt åxå?

  5. #145
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Hur mycket ska en mk1 1.1l 50hk motor varva egentligen??

    Jag är uppe vid 7800rpm nu men ännu är inget stopp.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  6. #146
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Idag fick jag ut min vite så det fick bli ett gruppfoto.


    Sen är jag lite sugen på att köra på tvåfärgat, en mörkgrå färg under list på sidorna men ha gult både fram och bak fortfarandes. Blir nog typ grafitgrå i så fall, mycket mörkare än min bild nedan.

    Yes or No??
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  7. #147

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    NO!

    Only yes in case of emergancy!

  8. #148
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Så kom jag äntligen iväg på ett DriversOpen arragemang. 14" monterat och hjälmen packad så åkte jag och Svante till Falköping för att ha skoj.



    Bilen gillade inte alltid dom bankade kruvorna utan gav vid några tillfällen en fin rökridå.




    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  9. #149
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469


    3 Golfar var vi och körde och det visade sig att gammal är bäst(gällande bilarna alltså..)


    En mycket rolig dag och Golfen gick fint ända tills det var 40 meter kvar på sista varvet då började den dö, tog mig i mål men tappade några sekunder. Sen ville den inte starta igen.. Var vad jag tror ånglås i förknasaren, upprepade sig på hemvägen efter 5 km men efter lite blåsning i förknasaren gick den igång och gick resten dom 7 milen hem.

    Tack vara liten effekt fick jag ett bra indextal och kunde tillsammans med ganska bra körningar gå in på vadjag tror var en 4:e plats, får se säkert när dom lägger ut resultaten.

    Skoj var det och jag ska nog försöka ta mig tillbaka i höst om det blir fler.

    Tack Svante för sällskap och dom fina bilderna. resten hittar ni på http://osterbo.junfors.se/#35
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  10. #150
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Det såg ju riktigt roligt ut samt att en vän till mig körde den guld bruna kadetten 1,2= Krister Lood (KL Racing)

    Inte dåligt kört med en så bra placering med 50 vilda under huven.

  11. #151
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Bilen gillade inte alltid dom bankade kruvorna utan gav vid några tillfällen en fin rökridå.
    Haha, sicken go bild! ;-D

    Kul att det funkade så bra, tävlingsformen i sig var kul också uppfattar jag det som. ;-)

  12. #152
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Ja röken kom på första varvet så man blev lite fundersam hur mycket det skulle ryka nästa varv men då kom det inget, lyckades med en puff uppe i skogen på tredje varvet dock.

    Det var grymt skoj alla gånger, ni får följa med och bevittna/testa till hösten sen.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  13. #153

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Röken bakom bilen...?
    Är det en Amerikansk grus-burnout du gör?
    Isåfall... hördes det något däcks-skrik som det gör i amerikanska filmer

  14. #154

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Klas Mattson-Djos
    Ort
    skithålet Örebro
    Inlägg
    8
    skojigt att hitta hit. jag köpte nämligen den gule för en månad sen. :-)

  15. #155
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av KMD Visa inlägg
    skojigt att hitta hit. jag köpte nämligen den gule för en månad sen. :-)
    Roligt, blir det projekttråd eller vad händer med bilen numera och hur ser den ut?
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  16. #156

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Klas Mattson-Djos
    Ort
    skithålet Örebro
    Inlägg
    8
    ja, just nu håller jag på med att få den besiktad och körduglig och vill njuta lite att åka i en mk1 sen efteråt blir det en rejäl renovering. det ska bli riktigt fin bil.

    ja jag köpte den av en kille som haft den och han började skruva isär den och sen gav han helt enkelt upp så jag fick köpa den riktigt billigt, jag hittade bilen i garaget.org och chansade på att fråga om den va till salu. och det va den sen ett år.
    inredningen va helt rensad, motor+låda va urskruvad, frontplåten borta, bägge framskärmar oxå, hundratals skruvar,brickor,muttrar och bultar saknas.. och även golvmattor hela bilen :-(
    så jag va tvungen köpa en oskruvad 1.1 motor med låda. det saknas fortfarande delar..

    med att döma av din gamla bilder på gule, så såg den precis som nu.. inte värre iallafall..
    Mimfälgar finns kvar dock bara 3. och alltså en kopia (den kopian, märket heter +100).. förra ägaren målade dom svarta, dålig lackade..

    jag gissar nog på att förra ägaren köpte bilen av dig, han hette Patrik nåtning..

    projekttråd finns på min facebook, länken dit är:
    https://www.facebook.com/media/set/?...1&l=9808619eec

  17. #157
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Roligt att du tar tag i den, hoppas jag får se den på BugRun då! Ska kolla in din tråd på facebook fram tills dess

    Mimfälgarna köpte jag av en arbetskamrat och det var bara 3 riktiga redan då tyvärr men okej i lacken någorlunda men det blir ju ändå fel med en kopia. Ser ut som han som köpte den av mig ja, kommer ihåg hans svarte mk2:a.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin