Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253

    KVD bilaktion någon som testat?

    Ligger 2st gti 5r ute för aktion ca 4000mil på båda.
    Är det någon som handlat bil genom KVD?
    Synpungter?
    Min granne ropa in en V70 2,5T sport edition i onsdags för 140tusen kr inkl slagavgift på 2800kr hade rullat endast 4700mil.
    Verkar billig tycker jag.
    Mike

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marty Cronvall
    Ort
    Malmö/Bjärred/lund
    Inlägg
    455
    Jag har köpt en bil där. Jag blev hel nöjd. priset var 40tusen lägre än en likvärdig
    på blocket. Det känns lite konstigt att köpa något så dyrt utan prov kört o synat. Deras beskrivning av bilen är väldigt noggrann. Det stod flera sten skot i fronten ,jag hitta två små.

    Läser man noga så är det nog inga problem..

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Inga problem alls.

    Farsan har en kompis som köper 1-2 volvo i veckan.
    Och säljer vidare.

    Han är jätte nöjd.

    Om jag behöver någon ny bil så hjälper han mig med det.

    Kritiken på bilens skick är oftast i överkant,för att iingen skall känna sig lurad.

    Som sagt deras test är mkt. nogranna.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    farsans granne har nyligen köpt sin 4:e passat där, alla är modeller från 99 - 04, han är mkt nöjd - KVD ger som sagt en nogrann beskrivning, nästan lite överdriven när det gäller "repor, stenskott & skav" jämfört hur man man upplever i verkligheten.

    Dock är det väl bättre att det är så än att man blir negativt överaskad av någon okänd skada.

    Bra priser, finns förmodligen många fynd. Har man möjlighet kan man ju titta på bilarna innan aktionen.

  5. #5
    Jimpan
    Gäst
    Jobbar som inbytestestare på KVD i Linköping och av min erfarenhet hittills så är alla bilar nästan för petigt testade dvs dom verkar vara sämre än vad dom är... Men det är ju bättre att bli positivt överraskad än besviken när man kommer o ropat in en bil.

    Men vi testar bilarna så petigt för att det är ju inte våra bilar men vi får ta eventuella reklamationer om det skulle uppstå några.

    Mvh Jimmy

  6. #6
    Barbapappa
    Gäst
    Men hur funkar själva auktionsbiten då? Auktion på plats eller budgivning av nån form i förväg?

  7. #7
    Jimpan
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Men hur funkar själva auktionsbiten då? Auktion på plats eller budgivning av nån form i förväg?
    Budgivning via hemsidan www.kvd.se.
    Allt du behöver veta står på sidan!

    Tänk på att tillkommer en inropsavgift på de flesta objekt. Ligger runt 2500kr vill jag minnas. Det står där med.
    Mvh

  8. #8
    Loxarn
    Gäst
    deras "listpris" torkar jag arslet med

  9. #9
    Jimpan
    Gäst
    Listpriset är ett sk uppskattad marknadspris dvs ungefärligt pris för likadan men dock felfri bil hos en Bilhandlare.

    Kan dock vara så att det är lite fel ibland men det är rätt irrelevant då det är ju köparna som styr priset på bilarna. Man bjuder ju inte mer än vad man känner för att lägga på en bil.
    Är det så att en bil kanske är felvärderad o inte blir såld efter kanske 2 auktioner så värderas den om för att passa marknaden bättre.

    Med över 13000 sålda bilar så kan det ju inte vara helt åt helvete.

    // Jimmy
    Senast redigerad av Jimpan den 2008-12-13 klockan 21:29.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin