Har som vissa kanske vet haft inbrott i bilen, och låscylindern till förardörren är förstörd/borta. Hursomhelst, så behöver jag minst en låscylinder, alternativt 2 st. för båda fram, sen kanske även tändningslåset behöver bytas(ej deformerad, går att vrida med nyckeln men händer inget, pga att de lekt me kablarna).
För detta så behöver man också nycklarna, så min fråga är, var skall man få tag på detta? VAG? skrot? Kan tänka mig att det kostar skjortan att skaffa nya, men då vet man att de är i bra skick, o så riskerar man inte att någon råkar ha andra nycklar till låsen.

För det andra, hur omfattande är skadan? Rattkåpan och nedre delen av instrumenteringen är ju knäckt/deformerad, så även spakarna o så ligger snett, sen är rattlåset knäckt. Kan rattstången ha klarat sig?
Sen ligger det 3-4 kablar(för att tjuvstarta), hur återställer jag detta i originalskick? Går det att ersätta bara de kablarna eller krävs det mer?

Sorry för dumma frågor, men jag har inte skruvat så mkt med mk2, och inte varit med om inbrott tidigare så hoppas ni förstår
Kan tillägga att bilen går att köra med trots skadorna

Gör en lista för vad jag kan tänkas behöva ersätta:

*Ny(a) låscylinder
*Rattkåpa
*Nedre delen av instrumentbrädan(nedre hyllan)
*Nya kablar?
*Rattlås(lite mer förklaring hur man byter denna UTAN att förstöra tändningslåset)
*ev. nya spakar

om ni kommer på nåt mer som bör bytas efter en sådan här behandling så mottages tips gärna(obs har tummen mitt i handen )
Kan tänka mig att det är fler än jag som råkat ut för detta...