Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    bumpen73
    Gäst

    startproblem gti 16 v -87

    Hej ny här och gör mitt första inlägg, har inhandlat en 87:ans 16 v och i morse lyckades jag lägga en fastnyckel mellan batteripolerna så det blev en liten korsslutning, efter det startar den inte, har inge ström fram till tändspolen, någon som har någon idé vad det kan vara?

  2. #2
    pbylund
    Gäst
    Är det någon kräm i batteriet då?

    Lånar tråden lite :P
    Jag lyckades göra en kortslutning i min golf gti 16v -90(med gas viren ?!)och den startar inte heller, dock verkar den vara stum efter en topp renovering (ny topp packning inslipning av 1 ventil och ny kam-/ventil-kåpspackning).
    Startmotorn slår till och generator remmen rycker till lite, Vad kan det vara?
    "Överliggarna" på kammarna som sitter för tight?(inte jag som drog åt dem) För spänd kamrem?(kan vrida den 90 grader) Blocket är inte rört...

    Hjälp sökes!

    Mvh / patrik

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Svar till första inlägg, har du kollat alla säkringar och så att inte kabeln från starten till tändspolen brann av?

    Till andra, kolla så du inte vänt överfallen på kammarna åt fel håll.
    en polare lyckades med det och fick just detta symptom.

  4. #4
    pbylund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Plura Visa inlägg
    Svar till första inlägg, har du kollat alla säkringar och så att inte kabeln från starten till tändspolen brann av?

    Till andra, kolla så du inte vänt överfallen på kammarna åt fel håll.
    en polare lyckades med det och fick just detta symptom.
    Tack, Men hur vet jag det då det inte är jag som gjort jobbet?

  5. #5
    bumpen73
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Plura Visa inlägg
    Svar till första inlägg, har du kollat alla säkringar och så att inte kabeln från starten till tändspolen brann av?

    Till andra, kolla så du inte vänt överfallen på kammarna åt fel håll.
    en polare lyckades med det och fick just detta symptom.
    Har kommit fram till att jag saknar jord till tändmodulen(pinne 2 i kontakten)men jag hittar inge brott i den kabeln.

  6. #6

  7. #7
    pbylund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bumpen73 Visa inlägg
    Har kommit fram till att jag saknar jord till tändmodulen(pinne 2 i kontakten)men jag hittar inge brott i den kabeln.
    är det glapp mellan jorden och den kabeln då?

  8. #8
    bumpen73
    Gäst
    Nu är felet löst,kablen till jorden hade trillat ur kontakten till tändmodulen

  9. #9
    pbylund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bumpen73 Visa inlägg
    Nu är felet löst,kablen till jorden hade trillat ur kontakten till tändmodulen
    Grattis! =) tänk om mitt problem var lika lätt mekat!

  10. #10
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Skönt när det är så enkelt :P, och man hittar det.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  11. #11
    pbylund
    Gäst
    Precis, man ska hitta det me.. haha

  12. #12
    bumpen73
    Gäst
    Jo men det blev en masa huvudbry på vägen, någon före mig har lekt lilla hemmaelektriken och inte följt färg på kablarna, det jag skulle göra va att byta pump till vinrutespolningen och leta jordfel så att instrumenthuset beter sig som det ska, tid gick det iallafall och mycke epa och folkrace lösningar hittade jag så mer har jag att göra på denna bil som jag köpte åt min sambo som pendlar bil

  13. #13
    pbylund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bumpen73 Visa inlägg
    Jo men det blev en masa huvudbry på vägen, någon före mig har lekt lilla hemmaelektriken och inte följt färg på kablarna, det jag skulle göra va att byta pump till vinrutespolningen och leta jordfel så att instrumenthuset beter sig som det ska, tid gick det iallafall och mycke epa och folkrace lösningar hittade jag så mer har jag att göra på denna bil som jag köpte åt min sambo som pendlar bil
    Alltid kul att hitta "bonnmek" i bilar

  14. #14
    pbylund
    Gäst
    Nu ska jag berätta hur luggen ligger!
    Hade hem en rally mekaniker igår, så vi Nollade om motorn för det visade sig att den stod 1/4 varv FEL!!!
    (Hade motorn i kompressionsläge så han hoppade nog till då vi lyfte toppen!)

    Därav att den var stum, öppna ventiler... förmodligen, ska komp testa idag och se hur det blir.

    Efter vi fått ihop den iaf, så tände den inte först sen fick den ingen soppa! Men den gick igår då jag for från garaget, dock knackade den JÄVLIGT illa.
    Gick tyvärr inte att varva bort felet heller, som man hade kunna göra på en 240

    Tack för alla svar!

    Mvh / Patrik
    Mvh / Patrik
    Senast redigerad av pbylund den 2008-08-16 klockan 07:46.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin