Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 65
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av D.E Visa inlägg
    Att den är femdörrars är också lite skumt Och varför har den dragkrok? Icke nedlackade sidolister... Iofs är det bara en prototyp, men man får lite mer "V6"-vibbar av den här än "GTI"-vibbar
    Alla generationer Golf GTI har väl funnits som 5-dörrars, förutom generation 1 möjligen? Att den har dragkrok beror förmodligen på att de gör värmetester och de vill ta reda på om bilen klarar av att dra tung last även i hög värme.

  2. #42
    Finn
    Gäst
    Tycker d e lite taskigt att maskera den sådär. Blir ju bara mer instresserad då. Ser ju ut som att dom slängt på en rätt gedigen vinge på den iaf. Ska bli kul å se den omaskerad i framtiden :P

  3. #43
    Zynodisk
    Gäst
    Vore kul om detta var sanningen...

    Als Antrieb erhält der Golf GTI den Zweiliter-TFSI mit deutlich mehr als 230 PS. Für den Innenraum hält Volkswagen die typischen GTI-Features bereit: Sportsitze, Sportlenkrad, neuer Schaltknauf und Alu-Finish.

    Från tyska AMS.

  4. #44
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Vore kul om detta var sanningen...

    Als Antrieb erhält der Golf GTI den Zweiliter-TFSI mit deutlich mehr als 230 PS. Für den Innenraum hält Volkswagen die typischen GTI-Features bereit: Sportsitze, Sportlenkrad, neuer Schaltknauf und Alu-Finish.

    Från tyska AMS.
    Har dom inte annonserat ut att det skulle bli 211hk?

    I övrigt låter det som största nyheten är "ny växelspaksknopp" .. bättre än så borde dom ju ändå kunna leverera även om Golf V GTI kommer bli tuff att slå som helhet .
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Läste en 2 månader gammal artikel på audi. GTin lär väl få samma motor ?

    "Audi A4 2.0 TFSI 211 hk
    Vridmoment 350 Nm mellan 1500 - 4200 varv
    0-100 km/h 6,9 sekunder
    Blandad förbrukning 6,6 l/100 km
    CO2-utsläpp 154 g/km"

    Länk
    Senast redigerad av Fredrix den 2008-08-28 klockan 10:57. Anledning: Länk

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Saxat från golfmk6.com, photoshoppad gti




  7. #47
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Saxat från golfmk6.com, photoshoppad gti



    Snygg, får hoppas de visar upp ett koncept på Paris salongen i Oktober.

  8. #48
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Snygg, får hoppas de visar upp ett koncept på Paris salongen i Oktober.
    Det är väl en vanesak men femman håller måttet än!

    Får väl ta och byta nästa år när den har kommit!

  9. #49
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Det är väl en vanesak men femman håller måttet än!

    Får väl ta och byta nästa år när den har kommit!
    Precis, blir nog en trevlig motor med så högt vrid. 350 mot dagens 280...

  10. #50
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Precis, blir nog en trevlig motor med så högt vrid. 350 mot dagens 280...
    Alltid bra ju, Steg 3 är ju givet så det blir nog bra till slut tror du inte de?

  11. #51
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Alla generationer Golf GTI har väl funnits som 5-dörrars, förutom generation 1 möjligen? Att den har dragkrok beror förmodligen på att de gör värmetester och de vill ta reda på om bilen klarar av att dra tung last även i hög värme.
    Golf 1 gti fanns att köpa som fem-dörrars i tyskland, har sett några stycken orginalare på mobile.de

    / Per

  12. #52
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Alltid bra ju, Steg 3 är ju givet så det blir nog bra till slut tror du inte de?
    Ja den blir nog perfekt material för alla trim tokar ;-)

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Golf 1 gti fanns att köpa som fem-dörrars i tyskland, har sett några stycken orginalare på mobile.de

    / Per
    Tack för trevlig info En sådan skulle vara kul att se!

  14. #54
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Det är väl en vanesak men femman håller måttet än!

    Får väl ta och byta nästa år när den har kommit!
    Ska bli spännande att se vad testerna av nya GTI'n ger. På min önskelista står en betydligt bättre konstruktion av interiören (på tok för mycket skrammel som man får lägga timmar på själv att fixa) samt en bättre dämpning av bottenplatta, dörrar och hjulhus (alldeles för bullrig för en all-around bil).

    .. ev. kan jag tänka mig att man använder samma mjuka material som på instrumentpanelen på en del övriga hårdplastytor då dessa är väldigt känsliga för repor.

    Utöver det så är jag förbannat nöjd med femman och kan inte hitta några direkt förbättringspunkter.

    ... visst, ett dynamiskt chassi hade ju suttit fint men det kanske mer skulle passa i en GT vagn. GTI'n skall vara lite rå ..
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Nu finns den tyska katalogen utlagd på Internet, se länk: https://www.volkswagen.de/vwcms_publ....0398.File.pdf

  16. #56
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Ska bli spännande att se vad testerna av nya GTI'n ger. På min önskelista står en betydligt bättre konstruktion av interiören (på tok för mycket skrammel som man får lägga timmar på själv att fixa) samt en bättre dämpning av bottenplatta, dörrar och hjulhus (alldeles för bullrig för en all-around bil).

    .. ev. kan jag tänka mig att man använder samma mjuka material som på instrumentpanelen på en del övriga hårdplastytor då dessa är väldigt känsliga för repor.

    Utöver det så är jag förbannat nöjd med femman och kan inte hitta några direkt förbättringspunkter.

    ... visst, ett dynamiskt chassi hade ju suttit fint men det kanske mer skulle passa i en GT vagn. GTI'n skall vara lite rå ..
    Inte för att det skramla från instrument m.m
    Att det blir repor på de mjuka materialet som du säger är ju helt hur man använder och vårdar om sakerna.. är man inte vårdsam ska man ju köpa en caddy eller nåt med en intrumentbräda helt i hårdplast...

    Sen angående dämpningen... du kör en GTI, det ska vara lite rått...klart en allround bil ska vara behaglig men ska du ha tyst i kupén köp dig en passat eller nåt istället..

  17. #57
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Inte för att det skramla från instrument m.m
    Att det blir repor på de mjuka materialet som du säger är ju helt hur man använder och vårdar om sakerna.. är man inte vårdsam ska man ju köpa en caddy eller nåt med en intrumentbräda helt i hårdplast...

    Sen angående dämpningen... du kör en GTI, det ska vara lite rått...klart en allround bil ska vara behaglig men ska du ha tyst i kupén köp dig en passat eller nåt istället..
    Nej, det handlar om hur materialet är uppbyggt. I min gamla A3'a så var det också hårdplast på vissa ytor men den var inte i närheten av samma repkänslighet som i Golf V, så visst går det att göra rätt. En detalj bara som skulle ge mig mervärde.

    Klart den skall vara rå, det var en av anledningarna till att jag köpte den isället för en A3'a som är mer slätstruken. Jag tror dock att man kan göra bilen "rå" utan att den för den delen gnekar och skramlar lite varstans i interiören. Nu är det kanske bara jag, men min uppfattning av "rå" innefattar inte skrammel som en positiv parameter.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  18. #58
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Nej, det handlar om hur materialet är uppbyggt. I min gamla A3'a så var det också hårdplast på vissa ytor men den var inte i närheten av samma repkänslighet som i Golf V, så visst går det att göra rätt. En detalj bara som skulle ge mig mervärde.

    Klart den skall vara rå, det var en av anledningarna till att jag köpte den isället för en A3'a som är mer slätstruken. Jag tror dock att man kan göra bilen "rå" utan att den för den delen gnekar och skramlar lite varstans i interiören. Nu är det kanske bara jag, men min uppfattning av "rå" innefattar inte skrammel som en positiv parameter.
    Jag upplever inte de heller som positivt med skrammel det ska vara gediget.. det hittar man hos Audi och Bmw samt vissa VW modeller

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Första bilderna på VW Golf GTI 6:
    http://www.automotorsport.se/news/15...w-golf-gti-vi/

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Hmm... undrar om de 100% är nya bilen ?

    Var de inte på tal om att gti:n skulle få andra bakljus och devileyes på strålkastarna ?
    Och samma fälgar som mkV ? Känns väl som v5.1 och inte v6.0... eller ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin