Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359

    VR6 Schrick Frågor.

    Jag måste få lite klarhet i detta..har sökt alla forum man kan finna men alla säger olika och ingen har några siffror.

    Om man vill ha en bra motor som är anpassad för gata och mkt lite bana..vilka kammar ska man då ha?

    Om vi säger så här..256 , 262 , 268 , 272 kammar..vad sklijer dom åt i effekt kontra betende.

    Och om man ska EV ordna fram ett schrick insug senare...vilka kammar ska man då ha eller kvittar det??

    Och om man nu ska skaffa print på detta , vilken mätmetod (Bromsning) är mest lik verkligheten och vad sliter en sån loss på och vart finns dom??

    Och om Foffa svarar så ta det på lekmans termer tack ;-P

  2. #2
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Jag måste få lite klarhet i detta..har sökt alla forum man kan finna men alla säger olika och ingen har några siffror.

    Om man vill ha en bra motor som är anpassad för gata och mkt lite bana..vilka kammar ska man då ha?

    Om vi säger så här..256 , 262 , 268 , 272 kammar..vad sklijer dom åt i effekt kontra betende.

    Och om man ska EV ordna fram ett schrick insug senare...vilka kammar ska man då ha eller kvittar det??

    Och om man nu ska skaffa print på detta , vilken mätmetod (Bromsning) är mest lik verkligheten och vad sliter en sån loss på och vart finns dom??

    Och om Foffa svarar så ta det på lekmans termer tack ;-P
    Fina med det variabla insuget är att du får en fet botten.
    Då kan du välja ballare kammar utan att den känns helt död i botten.

    Btw hör med golfmannen.
    Han bromsade ju just 210 på hjulen = 235hk+

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Men passar tex deras 272 kam med insuget?
    För gata hur vasst vill man köra?
    Jag vill ha så mkt användbar effekt som möjligt..

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Vikstrom
    Medlemsnr
    5296
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    311
    Shrick själva rekomenderar deras 268 tillsammans med variabla insuget. HAr sett bromskurvor på detta.

    För gatbruk ska du nog hålla dig runt 260 eller 258.

    Annars tappar du bottenvrid.

    Men med typ 268 kam så blir det nog väldigt roligt mellan säg 3500 till rödmarkering. Men då med sämre drag under 3000 än orginal.

    Hade en Jetta 16v för länge sedan med 268 kammar. Det var kul som fan på höga varv men inte på låga.

  5. #5
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Men passar tex deras 272 kam med insuget?
    För gata hur vasst vill man köra?
    Jag vill ha så mkt användbar effekt som möjligt..
    Deras 272 passar perfekt med insuget.

    Du kommer inte få något tapp i botten med en som kombo vs orginal

  6. #6
    Golfmannen
    Gäst
    Jag kör 276 kammarna samt schrickinsuget och jag tycker inte 276 orna är speciellt hårda. Nu är det svårt för mig att säga hur din maskin kommer bli på dessa kammar då min maskingeometri är kraftigt ändrad, borrad 2,5 mm,komphöjd 2kg, omgjord i toppen andra lättare grejer både i bottendelen och toppen mm mm utan att gå in på detaljer, kan skriva hela specen i en annan tråd då många frågat om den . Men på min motor nås toppeffekten vid 6200 varv, vridet toppar vid 3650 och brytpunkten är nånstans vid 4700 varv. Har du tänkt göra nånting mer med motorn eller bara kammar o insug?
    Vad beträffar effekt tester så generellt sett så är det rototest som gäller om du ej vill plocka ur maskin o köra den lös i en motorbänk.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin