Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    zoddri
    Gäst

    Flytta batteri till bagaget, mk2

    Tänkte försöka flytta bort lite vikt från framdelen av bilen när den endå lättas och då är väl batteriet tacksamt.

    Nån som har bra tips på saker som ska undvikas när man gör det? Ställen var kablar inte ska dras och hur grova grejer som bör användas o.s.v.
    Tänkte montera ner det i reservhjulsbaljan så det blir lågt placerat.

    Dessutom, SBP klagar väll inte sålänge det är monterat på ett sånt sätt att det inte kan lossna?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    SBP vill nog ha batteriet i en ventilerad behållare, typ dom som finns på biltema.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3
    zoddri
    Gäst
    Nu har jag spenderat en märkbar del arbetstid på biltemas hemsida.. Är jag sämst på att söka eller finns den inte där?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Om man får kapa tråden lite med en följd fråga..om batteriet plaseras under baksätet tex..vad säger SBP då?

    Och om jag får vara djärv nog att säga det så skulle jag iaf sätta batteriet framför bakaxeln så slipper du ha massa (överdrivet jag vet) vikt som agerar slunga vid kurv tagning...för jag antar att detta görs med bana/hård körning som främsta mål??

  5. #5
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  6. #6
    scirocco8v
    Gäst
    monterade mitt batteri i reservhjulsbaljan på scirocccon för ca 1vecka sedan...
    och åkte till sbp efter de... inga problem

    använde följande:
    batteribox(biltema)
    30mm2 kabel (biltema)
    huvudbrytare 100A
    och lite kabelskor mm

    men tänk på att du ska ha lika grov kabel fram till start moton som du har från batterit...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin