Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Trimmo
    Gäst

    G60 startar ej!

    hejsan har en golf g60 -91 för ett tag sen så stoppade den för mig när ja lagt i backen. starta den igen men den gick dåligt å gick bara på fulllgas och varavade inte mer än ca 800-1000, nu startar den inte alls har bytt massor men börjar bli trött på det blir dyrt! någon som har nån idé?
    eller ett Elschema?
    mvh

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av Trimmo Visa inlägg
    hejsan har en golf g60 -91 för ett tag sen så stoppade den för mig när ja lagt i backen. starta den igen men den gick dåligt å gick bara på fulllgas och varavade inte mer än ca 800-1000, nu startar den inte alls har bytt massor men börjar bli trött på det blir dyrt! någon som har nån idé?
    eller ett Elschema?
    mvh

    Knacka på din kattalysator, skramlar de o låter som de trillar ner bitar så kan det vara boven. Låter osanorligt att de blev just när du la ibacken, gick den bra innan ? Vet att min bil dock, ville inte varva mer än först 4000 sen 3000, 2000, 1000 osv, sen gick den inte igång. Var katten... Kan ju knacka o se. Låt de nåt speciellt när du la ibacken

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Kolla inställningarna på kamremmen!
    Min brors G60 gjorde precis likadant och den hade inte en tand kvar på
    kamremmen, hade inte slagit i ventilerna iaf....

  4. #4
    Trimmo
    Gäst
    jag har rensad kat så de e det inte, sedan kolla ja kamremen igår å allt står rätt. glömde säga att den dränker sig. de e väl därför den bara gick på fullgas

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Har du kollat slangen mellan insug och styrdon. Om den går av tror styrdonet att motorn ska ha MKT mer soppa än vad den egentligen ska ha.
    Slangen ska vara exakt 100cm.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329
    kolla spjällägeskontakterna.

    Daniel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin