Sidan 3 av 28 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 552
  1. #41

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Har alldeles för mycket att göra nu så bilen har fått stå tillbaka lite, håller på att flytta (IGEN!!),
    Till skurholmen?

    Nu är man sugen på en golf igen när man ser bilderna. =)

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Letar 3:a på skurholmen, stan, östermalm, ja typ allt som är nära stan.

  3. #43

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Letar 3:a på skurholmen, stan, östermalm, ja typ allt som är nära stan.
    Trodde du redan flyttat ihop med tjejen på skurholmen i hennes lägenhet. =)

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Nu är det klart med flytt in till stan i en stor och go 3:a på 79kvm och helt eget hyffsat stort varmgarage (kan ha båda dörrarna öppnade ca 55 grader utåt. Med bra utrymme framåt, men smakar det så kostar det = 1000kr i månaden...

    Nåja fått lite gjort, plockat ur allt användbart ur min gamla mekaniska topp jag hade liggande, var tvungen att göra det innan tjejen kom hem :P



    Köpt högtalar ringar häromveckan och ska bygga stomme i MDF och sedan plasta ihop med de uppkapade dörrfacken, ungefär så här:


    Dock ska det vinklas lite uppåt innåt också.

    Hade bestämt mig för att köpa en välrekommenderad fredags whisky igår (BenRiach Curiositas, köp den NU då den bara är tillfällig, lagom rökig (dock ingen Laphroaigh...) och bara 399 på bolaget), men råkade vara förbi hos Henke på BRL och kunde inte passa på reapriset på dessa; 6,5" Rockford Fosgate Tri-axialer:


    Hade egentligen velat ha enbart 6.5" och lösa diskanter plastade i A-stolpen med hemmabyggda delningsfilter, men ibland får plånboken styra...

    Med MDF ringen:

    Gallren sitter ganska djupt inne i ringen, men får fräsa ner kanten eller nåt, men ska nog köra på diskreta och svarta galler istället så det ser mer original ut.

    Flyttar i slutet på månaden så får se om jag hinner börja bängla med MDF och plasta, har även gjort mallar till att fylla tomrummet mellan corradobaksätet och dörrsidorna bak, men måste hitta grått tyg som matchar sidorna först och bestämma själva designen (plant eller "bula" som mittarmstödet.

    Har även tänkt inhandla en corrado golvpanel som ska sitta under armstödsinfästningen och fram till instrumentpanelen, får väl moddas ihop med en votex eller originalpanel och sen flockas eller kläs med fejkskinn.

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Skulle vara ut och byta fjädrarna på bakre bromsoken som spänner handbromsvajern. Började höger bak och gick galant, sjukt vad utmattade dom gamla var, hur lätta som helst att pressa ihop med handkraft. Började med vänster och märkte att jag fått fel fjäder.. DOH! Trots ihärdigt påstående från försäljaren att det skulle vara samma på båda sidor, vilket det nu inte var. Nåja, bara beställa på nytt då!

    Men tänkte jag skulle dra åt bulten som höll i fjädern då den var lite lös... tog i lite för hårt och.....



    Måste vara och köpa ett bultutdragninskit och hitta en ny bult... jaja den hade ju ändå gått av förr eller senare då jag inte tog i nå mycket.

    Så om nån har nåt taskigt bromsok liggande och kan avvara bulten eller bara har bulten så hör gärna av er, eller om ni vet vart man kan köpa dom nya, man vill ju kunna använda handbromsen...

    Bulten i fråga:

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Jahapp, då har man blivit av med bildhostingen via universitetet då (började jobba heltid för 1 år sen och tog examen för 9 månader sen) får skaffa nåt annat ställe att lägga upp bilderna på då.

    Var och renoverade min extra 90A generator då den som sitter i bilen tokskriker ibland, 850kr för allt repat och utbytt är inte farligt tycker jag, och då ingick en helt ny remskiva i stål också. Kan säga att lagrena mm inte såg helt mumsiga ut =) Ska monteras nästa vecka i nya garaget efter flytten. Fick höra att tillbehörs-firmorna (Ojanpera, OK, mekonomen etc) inte har exakt rätt bredd på generatorremmen (gällde enstaka millimeter), vilket skulle påverka slitage på remskivan och tjutande rem etc, detta måste kollas upp då jag brukar handla den på OK. Fick även beröm av gubben som renoverade för min fina inredning =)

    Har lite fler corrado-delar på väg med bussgods som också ska monteras snart, samt lite godis för motorutrymmet från en Passat G60.

    Har ju haft lite kopplingsbekymmer, ska göra en justering efter flytten, men först ska det inhandlas en gummibricka och dämpningsgummi som saknas mellan "justeringsklumpen" på kopplingsvajern och "hålet" i växellådan.

  7. #47
    Hedningen
    Gäst
    Vad har du för gott g60 godis i din? ska du härma mig?:P

    Har du plats över där du är så jag ryms med:P

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Citat Ursprungligen postat av Hedningen Visa inlägg
    Vad har du för gott g60 godis i din? ska du härma mig?:P

    Har du plats över där du är så jag ryms med:P
    Tja inte så mycket, men paketet med PG-alu ventilkåpa samt tillhörande kamremsskydd och ett litet runt expansionskärl anlände nyss.

    Nu väntar jag bara på Corrado-delarna. Nix, ingen plats för dig tyvärr, är mitt helt egna garage till lägenheten, jag har bra med plats, men bara för min bil :P

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Nu börjar man komma i ordning efter flyttandet, väntar bara på målaren (tapetsering av 3 rum) och den nya soffan (kompensation till tjejen så man får köpa bildelar igen

    Hämtade ett av mina gamla bromsok från Jonas (tack igen) för en "ny" bult till handbromsfjädern, inhandlade borr och grispitt. Resultat:





    = En handbroms som inte låser sig

    Fortsatte med montering av en G60 ventilkåpa men det sket sig då G60 remkåpan inte satt fast på samma sätt som min original, löser sig snart.



    Monterade även en nyrenoverad 90A generator (ingen bild) så nu laddar det bra och ser lite bättre ut under huven. Lyckades få en 860mm rem istället för en 950mm så blir att åka och byta imorn.

    Ska bara laga lite älgstek nu så ska jag montera lite fler nya delar.
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-04-19 klockan 20:04.

  10. #50

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Nice! =)

  11. #51
    Hedningen
    Gäst
    Härligt värre. Få se lite nya bilder nu:P

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Nyss hemkommen ur garaget, fick inte allt för mycket gjort. Bytte gummi-bussningen och -brickan till kopplingsvajern då de gamla vart helt massakrerade. Justerade kopplingswiren, men blev tyvärr inte av med missljudet vid kopplingsuppsläpp, så det blir att inhandla lite växellådsolja och ett nytt urtrampningslager och gavelplåten till lådan. Funkar inte det så blir det att börja leta 02A låda.... Säg till om du vill bli av med nya motorn + lådan Lars ;P

    Bytte glidbussningarna till stolarna = härligt att bli av med en massa glapp och knarr-ljud och stolar som sitter ordentligt.

    Provmonterade corrado mittpanelen (från mittarmstödet fram mot instrumentpanelen, mellan stolarna) men måste skära lite i bottenstycket för att få det att passa då justeringen för bromswirearna tar i plasten. Får bli i veckan eller helgen, så nu ska det kikas lite i Vagcat och beställas delar innan jag tar tag i diskberget efter middagen...
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-04-19 klockan 20:05.

  13. #53
    Hedningen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Nyss uppkommen ur garaget, fick inte allt för mycket gjort. Bytte gummi-bussningen och -brickan till kopplingsvajern då de gamla vart helt massakrerade. Justerade kopplingswiren, men blev tyvärr inte av med missljudet vid kopplingsuppsläpp, så det blir att inhandla lite växellådsolja och ett nytt urtrampningslager och gavelplåten till lådan. Funkar inte det så blir det att börja leta 02A låda.... Säg till om du vill bli av med nya motorn + lådan Lars ;P

    Bytte glidbussningarna till stolarna = härligt att bli av med en massa glapp och knarr-ljud och stolar som sitter ordentligt.

    Provmonterade corrado mittpanelen (från mittarmstödet fram mot instrumentpanelen, mellan stolarna) men måste skära lite i bottenstycket för att få det att passa då justeringen för bromswirearna tar i plasten. Får bli i veckan eller helgen, så nu ska det kikas lite i Vagcat och beställas delar innan jag tar tag i diskberget efter middagen...
    Nya motorn å lådan? Har ingen låda bara motor. Men har ju en hel 2E motor om du vill ha:P Den är nerplockad i ganska många delar:P...

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Sådär efter lite kreativt arbete så sitter det nu en corrado mittkonsoll i golfen:

    Taskig bild, tar bättre framöver, men ni fattar grejen.



    Krävdes lagom mycket kapning för att få det att passa:



    Nu ska det bara fixas handbromshandtag och damask från corrado för att göra det komplett. Ska även inhandlas lite vacumslang och t-kors då slangarna från luftburken till insuget samt klockan på fuelrailen inte går rätt som det är nu.

    Lyckades även förstöra ett kromemblem i fronten (försök er inte på att slipa bort kromet för att lacka svart = original Gti) så ett nytt svart ska beställas tillsammans med en ny oljesticka och lite andra smådelar.

  15. #55

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Hur gick det med ventilkåpan? (Ursäkta trådkapningen)

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Den kommer, funderar om jag ska köra utan övre kamkåpan, tills jag hunnit fixa till den nya med glasfiber och hål etc

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Pga det fina vädret så åkte sommarsulorna på imorse, åkte "surprise surprise" på att spänna båda hjullagren bak, vänster bak var riktigt löst medan höger bara justeras minimalt.

    Har inhandlat lite mer delar från VAG som åker/åkt på men bilder kommer kanske imorn efter att jag sett hockeyn och förhoppningsvis hunnit tvätta bilen.

    * Nya modellens oljesticka (så man ser vart oljenivån är....)
    * Nytt svart VW-märke till grillen
    * Nya t-stycken och vaccumslangar från luftfilterboxen->fuelrailen->insuget och nya ändkorkar
    * Ett nytt handtag för fällningen av stolet till corradosätena
    * Div. bultar, pluggar, muttrar.

    Väntar fortfarande på en corrado handbromsspak och G60 fäste för ISV:n (innan kamkåpan byts).

    Köpte även ett nytt sett crystal/black sidoblinkers av Mejn som åker på efter tvätt, så diodblinkerserna kommer att finnas till salu för billig peng för den som är sugen.

    Måste vara och köpa ordentliga slipstift så att jag kan slipa upp hålen för bakkofångar infästningen så att den kan skjutas närmare bakskärmarna.

    Ska börja kapa upp kartfacken ikväll för 6,5tums högtalarringarna, och på måndag ska jag köpa sikaflex ultragrip samt lite glasfiberduk och plastningsgrejer och lite fleecetyg. Kanske också hinner börja plastsvetsa igen urtagen för de inre fjärrljusen i mitt gamla kamei ögonlock, då mitt senaste blev snott i somras...

    Börjar hända saker =)
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-04-18 klockan 12:20.

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Nu har man vart flitig igen, så här ser kartfacken ut med 6.5" högtalarring:



    Kanten som är i vägen för kommande högtalare på de två följande bilderna är bortkapad:




    Med RF Punsch 6,5", ska ha en mer diskret svart grill som eliminerar den utstickande baffelkanten.


    Ska ha en lite större radie på en MDFbit som fyller ut glappet i överkant från högtalarringen, och kanske lite inre "låda" som förstärker upp lite, men det får bli nästa vecka eller nåt.
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-04-19 klockan 19:56.

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Dom tilltänkta ljudprylarna i ett första skede innan man uppgraderar kablage och kanske steg, lågnivån räcker inte till skuffen där steget mest troligt hamnar så det måste köpas nytt.



    Började plastsvetsa igen inre urtagen i fyrljusgrillen med plast från kartfacken:


    Efter lite slipning och urgröpning, vart så kallt och blåsigt så ides inte göra helt klart:


    Nu ska det inhandlas MDF, Ultragrip, glasfiberväv, fleece och polyester + härdare så får man vänta tills man hittat varm lokal eller varmare väder så man kan plasta... =P Sen ska det kläs i vinyl.

    Funderade på dessa grejer från Feltema:, låter vettigt?

    Polyester: http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=83268
    Glasfibermatta: http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=83272 10m borde väl räcka till ögonlock och två kartfack?
    Härdare: http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=79096
    Senast redigerad av Janne.M den 2009-04-19 klockan 20:07.

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Sådär, nyss hemkommen från garaget efter lite justeringsmek inför träffen imorn. Kofångaren fram sitter nu mycket bättre (dock ej perfekt) då jag bytte ut de "felaktiga fästena"?



    Tänkte byta ut skärmblinkerserna mot nya, men det satt ingen lamphållare på då jag hade diodblinkers sen tidigare



    Inhadlat ett nytt gti-emblem till fronten som installerades



    Drog även vacumslangarna rätt från luftfilterboxen till ett t-kors och därifrån vidare till klockan på fuelrailen och till insuget, samt installerade nya pluggar får vaccumtapparna som inte skulle ha nån slang.



    Fixade till kofångarna men kommer vara tvungen att svetsa fast brickor för att få upp fångarna högre upp så att det inte är nåt glapp mellan försänkningen i karossen och kofångaren. Sen kommer jag nu efter lite omtanke att köpa quarterflares som ska lackas i rätt färg om man nu får fast dom. Nu blir det iväg till tvätthallen och tvätta och vaxa...

Liknande ämnen

  1. Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
    Av ReD- i forum Projektforum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11
  2. Golf Mk2 GTI 16V -88
    Av Timmy_r i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33
  3. ingen gnista golf gti 8v -88
    Av ville_82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57
  4. Bussningar golf mk2 gti -88
    Av StiFt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin