Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23
  1. #1
    Micke_GTi
    Gäst

    Hur många nycklar medföljer Golf IV V6?

    Som topic lyder. Årsmodell -01, hur många fjärrstyrda resp "plastnycklar" medföljer?

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    2 fjärr + 1 nödnyckel (plast).

    Vid nybilsleverans......dvs från fabrik.

  3. #3
    Micke_GTi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    2 fjärr + 1 nödnyckel (plast).

    Vid nybilsleverans......dvs från fabrik.
    Alla nycklar ska jag väl begära om jag köper bilen från en bilfirma? Dock ingen VW handlare.
    Handlaren mumlade något om att nödnyckeln kunde man bara använda 2 ggr sen funkar inte den längre. Sant?

  4. #4
    Passat R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Micke_GTi Visa inlägg
    Alla nycklar ska jag väl begära om jag köper bilen från en bilfirma? Dock ingen VW handlare.
    Handlaren mumlade något om att nödnyckeln kunde man bara använda 2 ggr sen funkar inte den längre. Sant?
    Det är ren och skär lögn från handlaren tyvärr. 2st nycklar bör ingå om man köper av handlare

  5. #5
    Micke_GTi
    Gäst
    Okej, som jag trodde då!
    Handlaren har fixat fram 2 st fjärrstyrda nycklar hittills, men plastnyckeln är kvar. Säljaren är lite tjurig på mig i och med att jag ville ha alla nycklar till bilen, så han har hotat med att inte sälja bilen till mig. Problemet är att bilen är för perfekt för att jag ska släppa den =/ Så jag funderar på att köpa bilen med 2 fjärrstyrda nycklar, koda om och köra. Bra ide?

  6. #6
    ture
    Gäst
    oavsätt var du köper bilen så bör du nog se till att få alla nycklar som skall tillhöra bilen,eller om där saknas en nyckel så bör dom andra kodas om och att man har papper på det.
    skulle bilen bli stulen så kan försäkringsbolaget ev strula med ersättningen om man inte kan visa upp alla nycklar till bilen

    mvh
    t

  7. #7
    Holmgren
    Gäst
    Jag hade legat på för att få den sista nyckeln med.
    Så lätt är det inte att sälja bilar idag att han bara kan vända ryggen åt dig.
    Lycka till

  8. #8
    BALAN
    Gäst
    Även om du kodar om fjärrnycklarna om du med koda menar elektroniskt sätt. Så kommer man ju fortfarande in i bilen med plastnyckeln...

  9. #9
    Passat R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Micke_GTi Visa inlägg
    Okej, som jag trodde då!
    Handlaren har fixat fram 2 st fjärrstyrda nycklar hittills, men plastnyckeln är kvar. Säljaren är lite tjurig på mig i och med att jag ville ha alla nycklar till bilen, så han har hotat med att inte sälja bilen till mig. Problemet är att bilen är för perfekt för att jag ska släppa den =/ Så jag funderar på att köpa bilen med 2 fjärrstyrda nycklar, koda om och köra. Bra ide?
    Förhandla annars om att dom får fixa (beställa) en plastnyckel till bilen och att dom kodar om nycklarna. Då är man ju säker på att ingen kan starta med nyckeln om den nu skulle finnas i omlopp nånstans i världen

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Som ovanstående talare skriver.

    Men om du ska köpa bilen är mitt råd.

    Koda om medföljande nycklar , både fjärr och immobilizer.
    Se till att få intyg från verkstan att nycklarna är omkodade (både fjärr och immobilizer).

    Ta kopia på intyget och skicka in till f-bolaget , spara orginalintyget själva.

    Då har du både hängslen och livrem.

    Vissa f-bolag har detta som krav på privatimporterade bilar , men det skadar ju inte att göra på sin svensksålda bil.

    Jag personligen har kodat om alla nycklar i min egen bil.....bara för att var säker. ;-)

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387
    förstår inte problemet.om säljaren är "tjurig" på att fixa "nödnyckeln" till dig så kan han inte vara intresserad av att sälja en bil,då har man något att dölja.

    fråga honom vad problemet är??

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Köp en annan bil helt enkelt, det finns fler bilar än just den du tittat på ...

  13. #13
    Micke_GTi
    Gäst
    Bilsäljaren ringde idag o sa att han hade ringt Vw o beställt 2 nya nycklar, en fjärr och en i plast. Omkodning kommer ske av alla. Nu är allt frid o fröjd igen =)
    Säljare kan vara lite svåra ibland har jag fått att erfara nu...

  14. #14
    Holmgren
    Gäst
    Måste varit skönt. Hoppas du blir nöjd med bilen nu med.

  15. #15
    Micke_GTi
    Gäst
    Jo det var det!
    Ska hämta bilen i slutet av nästa vecka ev. söndag.
    Får hoppas att det inte är något ytterligare "fel" på den när jag får hem den, har åkt nästan 30 mil enkel resa för att kolla på den. Får ta o skriva ett inlägg när jag fått hem den =)

  16. #16
    Micke_GTi
    Gäst
    Ställer en ny fråga i denna tråden istället för o skapa en ny. Hur lång tid brukar det ta att få hem 2 st nycklar som man beställt direkt från Vw (tyskland?)?
    Kodning av nycklar, går det snabbt/smidigt eller måste Vw ha nycklarna i en hel dag? Tack för alla snabba svar hittills!

  17. #17

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ställer en ny fråga i denna tråden istället för o skapa en ny. Hur lång tid brukar det ta att få hem 2 st nycklar som man beställt direkt från Vw (tyskland?)?!
    Brukar ta ca 10 dgar att få hem nycklarna.


    Kodning av nycklar, går det snabbt/smidigt eller måste Vw ha nycklarna i en hel dag? Tack för alla snabba svar hittills
    Själva kodningen tar ett par minuter , sen handlar det väl mer om när under dagen verkstan har tid.

  18. #18
    Micke_GTi
    Gäst
    Okej, tack för det snabba svaret!

  19. #19
    Rauken
    Gäst

    Beställa nycklar

    Var kan man beställa nycklar ?

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Hos din VW återförsäljare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin