Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 55
  1. #21
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Svantes avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Andreas Svantesson
    Medlemsnr
    4575
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    29
    Idag har jag också varit med och hämtat Caddyn, va med som psykare även idag och pekade på alla rostfläckar
    Men det var en trevlig åktur, får bara önska lycka till;P
    Kommer nog bort någon dag och tittar till dig.

    Har den startat än???

  2. #22
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469

    Den lever!

    Den lever!

    Ett nytt batteri och bettan hoppade igång så fint.. VW det är kvalité de! Åtminstone 14 månader sen den var igång och han hoppade efter igång efter 4-5varv på starten.

    Bromsarna behövs ses över, lite ny olja ska den väl få, kolla över avgassystemet då den brummade lite mycket och sen är det dags för besiktning.


    Lastat och klart.

    Säljaren hade gjort en fin tvätt för annonsens skull konstaterade vi, jämnför nedan höger och vänster sida av bilen och se om ni ser någon skillnad.



    Motorrummet kanske eventuellt behöver en liten motortvätt.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  3. #23
    Holmgren
    Gäst
    Inte ska du väl tvätta henne. Lite annorlunda att åka omkring med den sådär.
    Skulle vara roligt att se gubbarna på besiktningen om du rullar in henne så... =)

  4. #24
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Någon tvätt innan besiktningen blir det inte, ser lite skoj under nu när jag börjat gå över med underedsmassa där det behövdes men inte annars, fläckigt värre.

    Hittade lite rost jag måste åtgärda innan besiktningen nu dock, bakstammen där draget sitter hade lättats lite väl mycket så det får nog bli att gå på med lite plåt där. blir morgondagens projekt.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  5. #25
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Motorrummet kanske eventuellt behöver en liten motortvätt.

    Njae... tror du?

    en snabbtvätt då isf ;-)

    Ser faktist bra ut, får man fråga vad du fick ge för den?
    Någorlunda i golv och balkar o.s.v.?

  6. #26
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Igår fick bromsarna fram sig en översyn och ska bara slitas in lite inför besiktningen. Även bak såg det mycket fint ut i trummorna, ska få sig lite smörja en dag bara.

    En motgång var ju att mina fina 14" alufälgar inte passade på bromsoken fram, måste ha en tunn spacer för att skapa lite mer frigång där.

    Sen ängnades kvällen åt att ta loss bakre kofångarna vilket tog tok för lång tid. Hade siktet inställt på besiktning på fredag men då jag msåte kolla genom moppen idag inför helgen veteranrace så får jag nog skjuta besiktningen till nästa vecka.
    Senast redigerad av Junfors den 2008-04-04 klockan 00:56.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  7. #27
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469

    Present

    I brist på verksamhet i garaget idag, pga lördagens stundande mopperally var ju tvungen att provköra moppen en rejäl sväng och tvätta av den osv, så jag har inga framsteg att delge.

    Lite bilder kan man ju alltid bidraga med som kompensation.

    Fyllde ju år förra veckan och fick då en fin plansch att ha på väggen i garaget, tyckte den passade framför Caddyn..




    Den har inte gått farligt långt bilen. Alla skattelappar sen ny finns. Serviceboken är hyfsat välfylld och senaste servicen är gjord vid 9800mil. året var dock 2002.. Nu har den som sagt gått.


    Helgens fix blir annars baken. En bit ska bort och en nya ska dit, får se om det hinns med som tänkt annars får det bli nästa vecka.
    Senast redigerad av Junfors den 2008-04-04 klockan 09:39.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  8. #28
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    I brist på verksamhet i garaget idag, pga lördagens stundande mopperally var ju tvungen att provköra moppen en rejäl sväng och tvätta av den osv, så jag har inga framsteg att delge.
    Får det plats två moppar på flaket?
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  9. #29
    Barbapappa
    Gäst
    Se där ja, den small igång!
    Synd att han tvättade sidan, såg ju mycket bättre ut när den var jämnsmutsig. ;-)
    Motorrummet var inte riktigt lika sketet som på min Golf, men bra nära, du kan träna dig på din om du vill så kan du göra klart mitt sen...
    Citat Ursprungligen postat av P-plats.se Visa inlägg
    Får det plats två moppar på flaket?
    Tre stora crossar går det på eller sex stycken små, så två mindre moppar passar nog kanon. Ska ni köra i morgon båda två eller hur är upplägget?
    Senast redigerad av Barbapappa den 2008-04-04 klockan 18:47.

  10. #30
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Tre stora crossar går det på eller sex stycken små, så två mindre moppar passar nog kanon. Ska ni köra i morgon båda två eller hur är upplägget?
    ...det kan du ge dig på!

    Verkar bli mycket folk bara då abstinensen efter vintern inte blev mättad på långfredagen!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  11. #31
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag har tunna spacers ca 2-5mm du kan väl få 2st av mig om du hämtar dom.

  12. #32
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Jag har tunna spacers ca 2-5mm du kan väl få 2st av mig om du hämtar dom.
    Låter inte alls fel, tror bara det är det lilla som fattas. Ska prova frugan 14" från Polon också då det är ungefär lika mönsterdjup på dessa så passar dom kan jag sno dom utan bekymmer. Återkommer när jag testat.

    Och ja det ska gå på MINST 2 mopeder..
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  13. #33
    Barbapappa
    Gäst
    Vinterdäck på fälg som bör vara gångbara och matchar bilens välvårdade skick finns det också ett överskott på här. ;-) Lycka till med meket i morrn.

  14. #34
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469

    Besiktigad

    Ja vad säger man, nästan blankt papper.. En lampa som ville glappa lite bara.



    Klart nöjd med min bil nu.

    Behöver gå över ett hjullager bak som ger en del oljud ifrån sig, även framvagnsinställningen behövs ses över då det vibrerar en del i ratten. Svante som var med på besiktningsturen tyckte det kittlade skojigt.

    Annars går bilen piggt och snålt känns det som, bra utväxling på lådan.

    Söker ett par nya bakljus eller främst vänsterbak som är sprucket i glaset.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  15. #35
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469




    Han är så fin med med skiten på lacken men vill ju fixa till rosten och det går ju äna inte ihop med det gröna så jag blir väl illa tvungen att tvätta den.


    Baken blev ganska fin faktiskt, ny lucka vore inte fel annars måste svetsen dra fram på denna.

    Hur var din lucka Barbapappa, nåt att ha?


    Skulle montera min sportratt tänkte jag men det var ju stora navet på rattstången så det sket sig duktigt.


    Sökes, nav till sportratt Luisi eller både ratt och nav med den stora splinesen som kom efter 90 eller nåt.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  16. #36
    Holmgren
    Gäst
    STORT grattis.
    Måste varit riktigt skönt att åka hem därifrån.

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Nice Junis!
    Gick ju fint på SBP.

    Men den ser verkligen brux ut =)

  18. #38
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    fint!
    du kan plocka av ringen med de stora splinensen så kan du använda gamla rattar med!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  19. #39
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    fint!
    du kan plocka av ringen med de stora splinensen så kan du använda gamla rattar med!
    Va?? Menar du detta, va glad jag blir då, nästan så man får åka hem på lunchen och meka lite.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    De va en charmig Caddy =) Tycker du ska låta den va i de skicket den e.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin