Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Martin Persson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    26

    Byte av xenonlampor mkIV

    Hämtade 2st nya xenonlampor på posten i dag, glad i hågen åkte man till jobbet och ska byta men...

    Det verkar som om man måste ta bort lyktorna för detta och innan dom kommer av måste väl stötfångaren bort, eller?

    Om det är så, finns det isf någon guide till detta?

    /Martin

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Martin Persson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    26
    Ser ut som att det blir ett helgjobb istället, hoppas bara att det ser någorlunda likadant ut på Boran.

    Tack för hjälpen!

    /Martin

  4. #4
    Spaza
    Gäst
    Det går hyfsat fint att montera på halvljuset utan att riva fronten. Men gäller det helljuset är det det nog ett måste.

    Jag monterade ett xenonkit (endast halvljuset)) på min Golf i helgen utan att riva. Tog c:a 1 timme. Skruvade ur batteriet först för att få mer plats.

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Martin Persson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    26
    Mina xenon är orginal och som det set ut så är kåpan bakom lampan skruvad dit bakifrån så det blir nog demontering av stötfångaren iallafall.

    /Martin

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Martin Persson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    26
    Bytt lampor idag. Gick väldigt enkelt om man följde guiden på länken i tidigare inlägg, det skiljer lite iom att vi har spolarlock som måste bort och att det var 2st skruvar till under spoilern på vänstra sidan om mitten som skulle bort oxå. Tog knappt en timme att fixa.


    /Martin

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin