Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 64
  1. #41
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Okej.Vi får kolla det efter mappen.

    Tror större spridare ligger hyfsat i pris annars.
    2500:- styck

    kolla också www.bosch-motorsport.de

  2. #42
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    Aero++ Vad hävdar tuner att den ska ge i "hk" ?
    245 hkr hade för mig..

    Som du vet så brukar man korrigera värdena,utan korr blev det bara 217 på hjulena med corr 224.7 hkr...

    Nu vet jag inte om man ska korrigera värdena på en GTI...

    Mvh

  3. #43
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Jag ska mappa om bilen med den nya intercoolern i Januari,den borde landa på minst 330hk då
    Fint,hör av dig så får vi testa den med racelogic och på motorväg,ska försöka få tag på några riktigt vassa bilar som kör ifrån M3 som du kan köra mot,hade varit interesant att se hur den står sig mot dom bilarna..

    Min GTI 5 chipad gick fint 2-3-halva 4an sen känns det som att den gick in i vägen,då alla bilar kom och körde om rätt fort tyvär..

    Mvh

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Hur som helst går en chippad bil bättre, här är en jämförelse på min bil:

    Original med 16" vinterdäck: http://www.youtube.com/watch?v=vWl0iqna3ss

    Chippad med 18": http://www.youtube.com/watch?v=FVYQZpI1lzM


    Klockar man tiderna mellan 100-200 så skiljer det några sekunder, filmerna är från samma sträcka utan någon vind att tala om.

  5. #45
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Basti Visa inlägg
    Hur som helst går en chippad bil bättre, här är en jämförelse på min bil:

    Original med 16" vinterdäck: http://www.youtube.com/watch?v=vWl0iqna3ss

    Chippad med 18": http://www.youtube.com/watch?v=FVYQZpI1lzM


    Klockar man tiderna mellan 100-200 så skiljer det några sekunder, filmerna är från samma sträcka utan någon vind att tala om.
    Hej gullet !

    Klockar man tiderna mellan 100-200 så skiljer det några sekunder, filmerna är från samma sträcka utan någon vind att tala om.[/QUOTE]

    Men mätaren med 16 diffade hela 16 km/h vid 160-170 och tror inte att mätaren diffar lika mycket med 18...

    Men jag har gjort race med GTI förr och efter chip i verkligheten och Gti med chip gick bättre..

    Hade varit interesant att mätta med racelogic bådee S3 org och Chip Gti 30 Edition org vs Chip osv,men vi kanske ska inte göra det då Zynodisk verkar störa sig på sånt

    Kram Basti

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Hej Pärlan!!

    Diffar mätaren som du säger så är det ju ännu större fördel för filmen med chippet, rätt att mätaren diffar mycket, har inte kollat med vinterdäcken men med 18" diffar mätaren ungefär som du säger, tror den diffar ungefär lika mycket med vinterdäcken då rullomkretsen är snarlika på 16" 205-55 jämfört med 18" 225/40, men med fördelen för 16" att dem rullar något lättare pga att dem är smalare, tror att jag skulle kapa c:a en 1/2 sekund till om jag filmat med 16" när den är chippad.

  7. #47
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Basti Visa inlägg
    Hej Pärlan!!

    Diffar mätaren som du säger så är det ju ännu större fördel för filmen med chippet, rätt att mätaren diffar mycket, har inte kollat med vinterdäcken men med 18" diffar mätaren ungefär som du säger, tror den diffar ungefär lika mycket med vinterdäcken då rullomkretsen är snarlika på 16" 205-55 jämfört med 18" 225/40, men med fördelen för 16" att dem rullar något lättare pga att dem är smalare, tror att jag skulle kapa c:a en 1/2 sekund till om jag filmat med 16" när den är chippad.

    Som sagt så är det bra skillnad mellan en chipad och vanligt GTI 5...

    Hur skillnad är mellan GTI30Edition och chipad en sån ,vem vet,då man inte sett några race,men ser fram emot att Wolfbane kommer till denna trakter i Januari och då får vi svar på det hela..

    Mvh

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Min Pappa e starkare än din Pappa....



    Mycket tjat om vem som e snabbast här.....

    Tidkort e d som gäller!!!!

  9. #49
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI G60 Visa inlägg
    Mycket tjat om vem som e snabbast här.....

    Och sen då ?




    Citat Ursprungligen postat av GTI G60 Visa inlägg
    Tidkort e d som gäller!!!!
    Ja,kanske för visssa,men jag vill ha en bil som ska funka på gatan där jag använder den dagligen och inte på strippen,vad säger strippen,vem som är bättre förrare och att bilen kan prestera mer än på gatan tack vore slicks,klistrad bana osv.Som sagt där man använder bilen dagligen,samt med vanliga gatudäck där vill man att den ska prestera bra o detta utförande..

    Mvh

  10. #50
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Och sen då ?






    Ja,kanske för visssa,men jag vill ha en bil som ska funka på gatan där jag använder den dagligen och inte på strippen,vad säger strippen,vem som är bättre förrare och att bilen kan prestera mer än på gatan tack vore slicks,klistrad bana osv.Som sagt där man använder bilen dagligen,samt med vanliga gatudäck där vill man att den ska prestera bra o detta utförande..

    Mvh
    Men en repa på strippen med gatdäck visar ju om trimmet gav något.

    Tyvärr enda sättet förutom en back to back bromsning med steady state lock så som du har i din bromsning..

  11. #51
    Aero++
    Gäst
    Foffa

    Så du menar att jag måste åka till strippen och kolla om min bil gav något efter trim ??

    Så om jag mätter med Racelogic 100-200 tiden på 20 sec org,sen trimmar jag den och kör 100-200 på 13.3 s det säger inget ?Man maste gå till strippen Hehe..

    Förstår inte hur du tänker ibland..

    Vad är det så specielt med strippen ?

    Mvh

  12. #52
    GTI30EDITION
    Gäst

    Tackar..

    Tack för dom svar jag fått, och nu vet jag ju att det är likadana maskiner i Golfen och S3:an.

    Jag kan bara inte låta bli att lägga mig i diskussionen.

    Jag har haft en hel del trimmade bilar, Cosworts, trimmade Volvo bilar, S4:a, S6:a M5:a osv..

    Bla så har jag haft en rätt duktigt trimmad 850 Turbo som jag åkte på strippen med och körde mitten 11r med och sluthastigheter över 200 blås.. och visst var det tryck i bitarna.. bilen gick jättebra.... rakt fram... men sen var det ju värre.. i kurvorna var man glad att hänga med en Golf Mk1:a.. detta trots att väghållning, bussningar och bromsar var optimerade.

    Jag tror att en bil som inte har för mkt effekt, en duktigt bra väghållning, grymt bra bromsar och sist men inte minst.. en förare som kan hantera bilen är den som går bäst.

    Men visst är det kul med rattlås racing och att man kan slå sig på bröstet och säga att man har snabbast bil på 402 meter.. men det har jag som sagt redan testat.

    Har precis köpt mig en Golf GTI 30 ED och har precis innan den haft en "vanlig" Golf GTI (200hk), den bilen var imponerande i mina ögon, prestanda mässigt och väghållnings mässigt. Nu var den här bilen helt
    orginal och dom går säkert mkt bättre med div optimeringar men jag var
    som jag skrev "impad" av bilen.

    Receptet på en Golf GTI 30 Ed med en lätt optimering tror jag kan vara en
    riktigt trevlig allround bil, vare sig man vill åka till snabbköpet och handla eller ta den en repa runt "Ringen" i Tyskland, vad tror ni?

    God Jul på er allihop.

    Mvh

    M.

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Tack för dom svar jag fått, och nu vet jag ju att det är likadana maskiner i Golfen och S3:an.

    Jag kan bara inte låta bli att lägga mig i diskussionen.

    Jag har haft en hel del trimmade bilar, Cosworts, trimmade Volvo bilar, S4:a, S6:a M5:a osv..

    Bla så har jag haft en rätt duktigt trimmad 850 Turbo som jag åkte på strippen med och körde mitten 11r med och sluthastigheter över 200 blås.. och visst var det tryck i bitarna.. bilen gick jättebra.... rakt fram... men sen var det ju värre.. i kurvorna var man glad att hänga med en Golf Mk1:a.. detta trots att väghållning, bussningar och bromsar var optimerade.

    Jag tror att en bil som inte har för mkt effekt, en duktigt bra väghållning, grymt bra bromsar och sist men inte minst.. en förare som kan hantera bilen är den som går bäst.

    Men visst är det kul med rattlås racing och att man kan slå sig på bröstet och säga att man har snabbast bil på 402 meter.. men det har jag som sagt redan testat.

    Har precis köpt mig en Golf GTI 30 ED och har precis innan den haft en "vanlig" Golf GTI (200hk), den bilen var imponerande i mina ögon, prestanda mässigt och väghållnings mässigt. Nu var den här bilen helt
    orginal och dom går säkert mkt bättre med div optimeringar men jag var
    som jag skrev "impad" av bilen.

    Receptet på en Golf GTI 30 Ed med en lätt optimering tror jag kan vara en
    riktigt trevlig allround bil, vare sig man vill åka till snabbköpet och handla eller ta den en repa runt "Ringen" i Tyskland, vad tror ni?

    God Jul på er allihop.

    Mvh

    M.

    Klokt sagt, God Jul på dig med!!

  14. #54
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    .

    Jag tror att en bil som inte har för mkt effekt, en duktigt bra väghållning, grymt bra bromsar och sist men inte minst.. en förare som kan hantera bilen är den som går bäst.
    Håller med till 100%

    God jul på dig med !

    Mvh

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Grattis till din nya bil Martin,ett mycket bra val =)



    God Jul på er alla!

  16. #56
    jocke.w
    Gäst
    Och HELT plötsligt övergår tråden från effekt till prestanda på bana????

    LOL

    GOD JUL!!!!!!

  17. #57
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jocke.w Visa inlägg
    Och HELT plötsligt övergår tråden från effekt till prestanda på bana????
    För min vän Foffa säger bara strippkörning allt och det är det enda som är bra,undrar hur mycket tid spenderar han på strippen och hur mycket tid på vanliga vägar ..

    Mvh

  18. #58

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    För min vän Foffa säger bara strippkörning allt och det är det enda som är bra,undrar hur mycket tid spenderar han på strippen och hur mycket tid på vanliga vägar ..

    Mvh
    Dina nyanserade och retoriskta korrekta inlägg kan du bespara oss från. Hur mycket tid eller ej som Foffa spenderar på strippen kommer du aldrig att ha kännedom eller förstående om.

    Har din nuvarande bil ens presterat i närheten av din förra? Känns som ett skapligt nedbyte från en riktigt fin bil till en totalt akterseglad konstruktion som 9-5.

  19. #59
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Dina nyanserade och retoriskta korrekta inlägg kan du bespara oss från. Hur mycket tid eller ej som Foffa spenderar på strippen kommer du aldrig att ha kännedom eller förstående om.

    Har din nuvarande bil ens presterat i närheten av din förra? Känns som ett skapligt nedbyte från en riktigt fin bil till en totalt akterseglad konstruktion som 9-5.

    Och så kommer DPC som vanligt och svarar istället för Foffa Är ni ihop ?

    Angående presteration

    Golf 5 Gti 100-200 20 sec

    Saab 9-5 Aero nuvarnade 13.3 s

    Måste jag säga mer ?

    Gti är fin håller med,men jag köpte 9-5 Aero pga familjen,Gti är för små,det är nog ingen som äger en sån bil som har familjen

    Sen jobbar min bror på Saab

    Sen har den bättre komfort

    Sen är den fullutrustad vilket var inte GTI..

    Sen var man trött att bli ifrånkörd av dom flesta bilar så fort 4an åkte i ..

    Sen är den väl inte så illa om Saaben som du säger enligt en del..

    Varsågod rösta 1or http://www.garaget.org/?car=51740

    God Jul på dig, Jul kram för du med

    Mvh

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Och så kommer DPC som vanligt och svarar istället för Foffa Är ni ihop ?

    Angående presteration

    Golf 5 Gti 100-200 20 sec

    Saab 9-5 Aero nuvarnade 13.3 s

    Måste jag säga mer ?

    Gti är fin håller med,men jag köpte 9-5 Aero pga familjen,Gti är för små,det är nog ingen som äger en sån bil som har familjen

    Sen jobbar min bror på Saab

    Sen har den bättre komfort

    Sen är den fullutrustad vilket var inte GTI..

    Sen var man trött att bli ifrånkörd av dom flesta bilar så fort 4an åkte i ..

    Sen är den väl inte så illa om Saaben som du säger enligt en del..

    Varsågod rösta 1or http://www.garaget.org/?car=51740

    God Jul på dig, Jul kram för du med

    Mvh
    Vi är en familj 2barn 2vuxna & det funkar klockrent.
    En näst intill fullutr gti 30 edition är en drömbil för många
    men det kan man tyvärr inte säga om en Saab Aero.
    När det gäller prestandan så tro jag att en gti 30 edition
    knäcker en Saab aero org mot org, chipad mot chipad osv.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin