Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Nu har jag fått flyttat mina bilar :-). Jag hyrde 1500kg kärran, kostade 500:- för ett dygn. Sen körde jag utav bara f**, dock ej för fort ;-). Hela dan igår (lör).

    Mina 2 bilar gick bra, fick kanske lite baktung kärra första vändan med passaten så jag fick hålla 70 för att slippa svaj. Sen ringde jag och fick lite tips om hur jag ska hålla koll på kultrycket så golfen som dessutom är mindre va inga problem :-)

    Vi kopplade loss kärran och tog ett mått på ej belastad bil. Min kompis (90kg) ställde sig sen på kulan och vi tog ett nytt mått. Sen när vi körde på bilen körde fram tills vi fick ca samma mått igen. Det funkade bra :-)

    Sen har vi det här med ordningsmakten. Efter att vi kört min två bilar hade kompisen en bil som vi skulle flyttat. Den skulle köras ca 6-7km. När vi stod och lastade den bilen på en parkering inne i ett lgh område så körde naturligvis polisen förbi, när dom såg oss så körde dom vääääääldigt långsamt förbi. Jahopp tänkte ja, jag kör inte en meter till, dom ställer sig säkert bakom hörnet och väntar. Kompisen gick och kollade men dom va borta. OK sa jag men du får stå för ev böter.

    Vi körde iväg iallafall, en hel del av dom 6-7 km gick på leder i utkanten av stan, 50-70km/h begränsnings. Vi disskuterade vilken väg vi skulle ta, fanns 2 att välja på. Vi bestämde oss. Jag satt och tänkte på vilken av vägarna vi skulle möta polisen på eller inte, kompisen tänkte på att vilken väg vi än väljer så kommer polisen. Jag svängde av till den vägen vi hade valt, stannade i en korsning. Vi vänta lite för ett par bilar. 50 meter längre bort åt det håll jag skulle så....

    Ja just det, där kom polisen och stack fram nosen och väntade på att svänga ut. Jag svängde ut och som tur va hade jag en annan bil bakom mig. Polisen körde naturligvis efter. Jag höll 50 och sen efter ett par hundra meter blev det 70 och då höll jag typ 60-65. Efter ca 500-600 m kom vi till stopplikt där vi skulle rakt fram. Bilen bakom skulle också rakt fram. Vi spanade förbrilt för att se vart polisen skulle. Dom svängde :-)

  2. #22
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    va bra att det flöt på!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #23
    scirocco8v
    Gäst
    hoj hoj!
    körde om dig vid lerum igår när du hade passaten på kärran

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Jaha :-P, där ser man :-)


    Manny:
    Ja, det känns otroligt skönt att ha fått flyttat bilarna, det var ju bara 4mån jag flyttade. Nu är det bara alla verktyg och prylar kvar :-P


    Tack för alla svar och tips också :-)

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Jag ser fram emot ett studiebesök när elake dvärjen kommit å d har lugnat sig

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mathias Forsberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    66
    En sak som kan vara bra att veta: om man kör med mer än 20% överlast så får man inte fortsätta färden om man skulle bli stoppad.

    Kan vara bra att ta med i sin riskkalkyl :-)

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Ok ja det är bra att veta till nästa gång :-)

    I detta fallet med den kärran blir det 198kg, med passaten och golfen hade det inte varit några problem.

    GTI G60-----> Det är ju inte dags ännu, flera dagar kvar ju, du hinner innan :-P

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Nej d hinner jag INTE
    Så vi får allt vänta!
    Men d e ju bara bra för då har du ju meckat en del med golfen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin