Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    tjipp
    Gäst

    "motor" problem med GOLF III TDI!

    Har en golf III 1,9 TDI -97 som beter sig underligt..

    Man kan köra hur man vill och belasta den hur hårt som helst på alla växlar utom på 5an.. när man kör på femman och gasar fullt och får upp lite ladd slår motorn av och man får ingen respons i gasen!
    Detta fenomen uppträder runt 3000varv.
    Vrider man av och på tändningen så funkar allt normalt igen.
    Detta händer inte heller varje gång utan någon gång i mellanåt!
    Men som sakt händer detta aldrig på 1.2.3 eller 4an!??

    (har bytt bränsle filter och luftfilter)

    Tips mottages tacksamt!

  2. #2
    g1bby
    Gäst
    när du kör lungt på 1,2,3 & 4ans växel. hackar bilen lite som om du skulle ha soppatorsk? som om den får lite bränsle i sig? kanske är bränslepumpen i tanken att den inte orkar.

  3. #3
    tjipp
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av g1bby Visa inlägg
    när du kör lungt på 1,2,3 & 4ans växel. hackar bilen lite som om du skulle ha soppatorsk? som om den får lite bränsle i sig? kanske är bränslepumpen i tanken att den inte orkar.
    Nä det har jag inte märkt..

  4. #4
    tjipp
    Gäst
    inga fler tips/idéer!??

  5. #5
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Har inte den modellen någon typ av tryckvakt eller magnetventil som styr laddtrycket samt att den har väl ingen extern pump vid tanken för den har väl en pump vid generatorn som tidigare vw men med lite extra el som hjälper till.

  6. #6
    tjipp
    Gäst
    bra fråga.. har inte riktigt forskat i hur det serut.. får ta tag i detta snart.. även k.värdet var högt på besiktningen som gjordes nyss.. (tillslut gick den igenom på precis gränsvärdet 1,8)

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    När jag ställde på laddet på min gamle TD så slog "tryckvakten" ifrån, men de va ju iofs på alla växlar när jag fick upp ladd... Så de va bara att plugga skiten, då va de fritt fram att ladda 1,4 =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin