Resultat 1 till 2 av 2
-
2024-11-20, 21:51 #1
- Reg.datum
- nov 2024
- Namn
- Dag Bauer
VW-appen och klimatisering
Hej
Jag har ganska nyligen bytt till en ID7:a och använder VW-appen.
Jag är huvudanvändare och det finns 2 till familjemedlemmar som är gästanvändare.
Tror de flesta vet att man lägger upp användare i bilen för att automatiskt ställa in stol, speglar, användarmeny ljudkälla m.m.
Så vad är mitt bekymmer då...jo, den enda "nödvändiga" funktionen med appen för mig är att starta klimatiseringen i bilen innan man ska ut en kall vintermorgon.
Döm av min förvåning att när en gästanvändare senast körde bilen kan inte jag som huvudanvändare komma åt bilen...
Kan jag som huvudanvändare "kasta ut" en gästanvändare - svar nej.
Kan en gästanvändare starta klimatisering - svar nej!
Finns det åtminstone en knappjävel på bilnyckeln som kan starta värmaren - svar nej
Om jag kommer på efter en vinterstorm att jag måste iväg på morgon, och nån annan i familjen råkade köra bilen senast, måste jag då springa ut i kalsongerna, hacka/skrapa/slita upp bildörren, byta användare (måste förstås slå till tändning också av outgrundlig anledning för att byta användare), springa tillbaka in i huset och starta klimatiseringen - svar ja.
Tog upp det med lokala VW-handlaren och vi var överens om att "det finns utrymme för förbättring".
Nån som kan bistå med tips eller idéer eller är det bara att acceptera?
Tack på förhand!
-
2024-11-21, 09:15 #2
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
Kör du iväg liknande tid varje morgon så lägg in en timer på den tiden så ska väl bilen lösa det själv. Så funkade det iallafall på min senaste Passat GTE. Appen tyckte jag var sådär men dåliga svarstider, timeouts etc.
Liknande ämnen
-
We Connect appen och inloggnings-eländet.
Av CekariYH i forum VW-forumSvar: 2Senaste inlägg: 2022-06-23, 16:42 -
We Connect appen. Fråga.
Av Strix i forum VW-forumSvar: 14Senaste inlägg: 2021-07-27, 13:04 -
WeGO appen, dfreeze styrning av värmaren bara strul...
Av Dr Tinnitus i forum VW-forumSvar: 2Senaste inlägg: 2020-12-16, 12:19